Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Drž hubu! Toto není zahřívací kolo

Drž hubu! Toto není zahřívací kolo

Vítěz z Le Mans nebo ne, musí poslouchat.

Už jsme si zvykli, že jezdci si při komunikaci s týmem během jízdy neberou servítky a vyslechneme si od nich slovíčka i celé věty, které by do kamery nikdy neřekli. Vysvětlení je jednoduché - koncentrace a časový pres. Nestává se však často, abychom si vyslechli, jak závodní inženýr okřikne svého jezdce. V poslední části kvalifikace na Velkou cenu Mexika se však ve sluchátkách Nica Hülkenberga ozvalo rázní "Drž hubu!" od Bradleyho Joycea, jeho závodního inženýra.

"Takže ho tedy musím nechat předjet, když je teď v rychlém kole," konstatoval do vysílačky Hülkenberg připraven sundat nohu z plynového pedálu, aby před sebe pustil Valtteriho Bottase z Williamsu, který se mu právě objevil ve zpětných zrcátkách.

Bradley Joyce samozřejmě okamžitě namítal: "Ne, nepouštěj ho, ty jsi v rychlém kole! Ty jsi v rychlém kole! Nedělej to! Si v rychlém kole! Jsme v měřeném kole, Nico."

Hülkenberg: "Ale zahřívací kolo…

Joyce: "Drž hubu! Toto není zahřívací kolo, je to měřené kolo! Bottas za tebou je v zahřívacím kole. Já ti řeknu, co dělají ostatní, ty se koncentruj na jízdu!"

Nedozvěděli jsme se, kde vznikla chyba v komunikaci. Můžeme se pouze domnívat, že základem nedorozumění bylo dlouhé zahřívání pneumatik. Jezdci v Mexiku často dosahovali nejlepší časy až ve třetím kole po výjezdu z boxové uličky, čili v druhém měřeném kole. Nedorozumění se tedy mohlo týkat toho, zda se pokusit o dobrý čas i v prvním měřeném kole.

Poslední část kvalifikace nakonec dopadla zle pro oba jezdce Force Indie, skončili v ní poslední a v neděli museli startovat z devátého a desátého místa. Hülkenberg byl pak před novináři klidný a celou událost označil za nedorozumění.