Todt nadále na cestě vstříc neutrálnímu dodavateli
Výkon by se dal vyvážit stejně jako v Le Mans.
Ferrari zatím nestáhlo své veto prvního Todtova návrhu na zlevnění pohonných jednotek pro netovární týmy. Podle toho měla být maximální cena celoročního zásobování pohonnými jednotkami stanovena na 12 milionů USD pro motory specifikace aktuální sezóny a 8 milionů USD pro motory starší specifikace.
Ferrari návrh vetovalo s tím, že má právo určovat cenu svých motorů a Todt přišel s alternativou v podobě neutrálního dodavatele jednodušších a ještě levnějších motorů. Obavy jsou hlavně o vyvážení dvou velmi odlišných motorů/pohonných jednotek. Todt je ale přesvědčen, že by dokázal dát dohromady stejně dobré předpisy, jaké má mistrovství světa vytrvalostních vozů.
"Samozřejmě zajistíme dosažení správného vyvážení výkonu. Víme jak na to," řekl prezident Mezinárodní automobilové federace. "Ve WEC se nám to podařilo. Momentálně máme tři výrobce s třemi rozdílnými motory. Toyota má turbomotor, Audi používá dieselový motor a Porsche má hybridní čtyřválec. Takže víme, že to může fungovat."
Motory od neutrálního dodavatele by měly stát jen cca 6 milionů USD, takže Todt očekává podporu nezávislých týmů.
"Momentálně jsme ve fázi rozhovorů, ale pokud řeknou (šéfové nezávislých týmů), že mají zájem, navrhneme to na nejbližším setkání Strategické skupiny F1. Myslím, že by to mělo projít, pak návrh posuneme Komisi F1 a Světové radě motorsportu."
Ve Strategické skupině bude stačit 6 hlasů FIA a 6 hlasů Formula One Management a prezident FIA by neměl mít problém získat souhlas Světové rady motorsportu. V Komisi F1 to ale může být složitější. Týmy tam mají 12 hlasů, organizátoři závodů 8, sponzoři 2 (Rolex a Philip Morris), výrobci motorů 1 (Renault), dodavatel pneumatik 1 (Pirelli), FIA 1 a FOM také jen 1 hlas. Jelikož týmů je momentálně pouze 10, zbylé dva hlasy se přičtou na stranu většiny týmů. Pokud by tedy týmy hlasovaly například 6:4, finální výsledek bude 8:4.
Známý inženýr Mario Illien mezitím popřel správy o tom, že by jeho společnost mohla pro Red Bull nezávisle upravovat pohonné jednotky Renaultu, prý by se ale mohla zapojit do výběrového řízení na post neutrálního dodavatele.