Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes pro menší změny v aerodynamice

Mercedes pro menší změny v aerodynamice

McLaren: Obyčejná zoufalost.

Sebastian Vettel včera naznačil, že za oponou se nejsilnější týmy přetlačují o to, jak budou vypadat pravidla pro sezónu 2017. Vozy by měly zrychlit a za základní cíl se považuje 5 sekund, ale bude to díky pneumatikám, aerodynamice nebo motorům? Toto Wolff, šéf Mercedesu, vyjádřil obavy o bezpečnost plynoucí především z nejistoty ohledem pneumatik.

"Nejsme spokojeni," řekl Wolff o současném návrhu ležícím na stolech týmů s místem ve Strategické skupině F1. "Některé týmy sledují vlastní cíle. Myslí na to, že hod kostkou by jim mohl pomoci, ale my jsme, samozřejmě, proti.

Chceme dospět k citlivému a rozumnému řešení. Jde o naši budoucnost a potřebujeme si být jisti, že výrobce pneumatik bude schopen přizpůsobit se nové aerodynamice našich vozů. Ale pro někoho je to jen politická záležitost. Potřebujeme si o tom ještě vážně promluvit."

Paddy Lowe, technický ředitel Mercedesu, souhlasí: "Pirelli musí často čelit kritice, ale všichni výrobci pneumatik tvrdě pracují. I Bridgestone a Michelin mívaly problémy a Pirelli v tomto není výjimkou. Také je na hranici svých technologických možností. Lidé si myslí, že momentálně máme málo přítlaku, méně než v minulosti, ale to se mýlí. Zátěž (na pneumatiky) vytvářená aerodynamikou je blízko historického maxima."

Sportovní ředitel Pirelli přiznal obavy spojené s vyšším aerodynamickým přítlakem a nedostatkem testování.

"Může z toho být díra v bezpečnosti," řekl Paul Hembery. "Mluvíme o tom, že v současnosti se blížíme maximu a budeme čelit zátěži, jaké za posledních 10-20 let nemusel čelit nikdo jiný. Pro každého to bude nová výzva a je důležité, abychom k tomuto nepřistupovali způsobem "hodíme dítě do hluboké vody". Později bychom to mohli všichni litovat."

Takže jak si to představuje Toto Wolff: "Strategická skupina vyjádřila zájem udělat vozy rychlejší o 5 sekund na kolo, ale nikde není psáno, že to musí být 5 sekund získaných úpravou aerodynamiky. Počítejte s běžným zlepšením aerodynamiky během sezóny a také se zlepšením na straně motorů. Takže skrz aerodynamiku potřebujeme najít možná pouze 1.5 až 2 sekundy, ne 5 sekund.

Pokud jsou limitujícím faktorem pneumatiky, a jejich výrobce říká, že jsou limitujícím faktorem, tak nemůžeme tvrdohlavě tlačit jedním směrem, protože by to bylo riskantní. Kdyby nešlo o bezpečnost, tak bychom s tím neměli problém, protože máme dobré zázemí a dobré lidi, takže na velkou změnu pravidel jsme výborně připraveni."

Na opačné straně barikády stojí McLaren. Jeho závodní ředitel nazval stanovisko Mercedesu zoufalým pokusem o udržení současné výhody.

"Je to obvyklá hra, která se hraje, když se snažíte zastavit přicházející změnu. Začnete argumentovat obavami o bezpečnost. Od Mercedesu je to dost zoufalé," řekl Éric Boullier.