Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mecachrome chce být nezávislým dodavatelem

Mecachrome chce být nezávislým dodavatelem

Vyrábělo by tak dva rozdílné motory.

Mecachrome je další známou společností, která veřejně projevila zájem obsadit místo neutrálního dodavatele motorů pro nezávislé týmy F1.

Mecachrome, stejně jako Ilmor a AER, má motor, jehož výkon by se dal v relativně krátkém čase dostat na potřebnou úroveň. K odstartování projektu prý potřebuje pouze souhlas FIA a smlouvu s dvěma týmy.

"Před pár měsíci jsme vyhráli výběrové řízení na dodavatele motorů série GP3 a již příští rok budeme jejím týmům dodávat atmosférický motor V6 o objemu 3.4 litru," pochválil svou společnost ředitel pro závodní aktivity, Jean-Charles Raillat.

"Také jsme vyhráli soutěž na dodávání motorů GP2, kam budeme od sezony 2017 dodávat 3.4L turbomotor V6. FIA chce pro F1 2.5 litrový motor a my jsme schopni tento požadavek splnit. Po stránce zdrojů a kapacit jsme připraveni. Jsme zvyklí začít s výrobou nového motoru do šesti měsíců, takže ještě máme velkou časovou rezervu.

Podle našich odhadů potřebujeme kvůli financím alespoň dva týmy. Dva týmy, čtyři vozy, tak to vidíme my."

Mecachrome se během desetiletí rozrostlo do obří společnosti podnikající v různých oblastech a se svými zkušenostmi by se mělo zařadit mezi favority na místo neutrálního dodavatele.

FIA by nemusela mít obavy ohledně výsledné kvality, protože Mecachrome vyrábí i motory Renault. Ty jsou sice vyvíjeny ve Viry-Châtillon, sídle Renault Sport F1, ale výrobu má na starosti Mecachrome, jak tomu bylo i za vítězných let Sebastiana Vettela s Red Bullem a Fernanda Alonsa s továrním týmem Renaultu. Jejich společná minulost v F1 totiž sahá až do roku 1983.

"Mecachrome od jiných zájemců odlišuje, že bylo velmi dlouho součástí F1 a je připraveno vést několik velkých oddělených programů. Minulý rok Renault zásoboval motory čtyři týmy a my jsme je vyráběli. Kromě toho jsme dodávali sérii GP2 a teď budeme zásobovat i GP3. Jsme zvyklí takto pracovat a máme dostatek lidských i technických zdrojů. Máme testovací dynamometry. Nebude potřeba stavět žádné nové zařízení."

Motorsport udělal s Raillatem delší rozhovor, ze kterého vyplynulo i několik zajímavostí o projektu Mecachrome, úmyslech FIA i spolupráci s Renaultem:

Mecachrome má ve své továrně v Aubigny (Francie) několik dynamometrů, jeden vyhrazený pouze pro Renault Sport F1 a jeho motory.

Renault, ačkoli nic oficiálně neoznámil, se chce vrátit na vrchol F1.

Programy by byly odděleny, Mecachrome by “ve válce automobilek“ nadále stálo na straně Renaultu, jeho program neutrálních motorů by byl striktně oddělen a neměl s Renaultem nic společného.

Neutrální dodavatel bude pouze jeden, Mecachrome svůj projekt nevnímá jako konkurenci pro složité pohonné jednotky automobilek a sám by se nikdy nepokusil vyvinout podobně složitou PJ a soutěžit s nimi. Mecachrome nepočítá se zájmem Red Bullu, spíše věří v zájem soukromých týmů.