Dennis vysvětluje vetování Red Bullu
Prý pouze sňal břemeno z ramen Hondy.
Ron Dennis se vyjádřil k zablokování Red Bullu zajímajícího se o dostupnost motorů Honda.
Red Bullu poté, co se nedokázal dohodnout s Mercedesem ani Ferrari, zůstaly pouze dvě možnosti. Potřeboval podepsat smlouvu s Renaultem nebo Hondou. Vyměnit Renault za Hondu z krátkodobého pohledu nemusí vypadat atraktivně, ale pokud Red Bull věří, že Honda by se s pomocí dvou špičkových týmů mohla časem dostat před Mercedes, mohl mít vážný zájem. Christian Horner dokonce médiím řekl, že zájem je i ze strany Hondy, vše však už v zárodcích stoplo zamítnutí ze strany Rona Dennise.
Ředitel McLarenu však tvrdí, že po vzájemné dohodě pouze sňal břemeno z ramen Hondy, na kterou mohl být ze strany Bernieho Ecclestona a FIA vyvíjen tlak, aby své motory poskytla více než jednomu týmu.
"Je třeba myslet na to, že čím více motorů musíte vyrobit, tím více zatěžujete dodavatelský řetězec," začal vysvětlovat Dennis. "Pro Hondu by nyní bylo ekonomicky nevýhodné vzít další tým, takže bylo třeba, aby někdo udělal zřejmé rozhodnutí.
Byl jsem to já a tím se i salva kritiky zaměřila na mě. Názor Hondy je stejný, nemáme kapacity na zásobování dalšího týmu, takže už se čekalo jen na to, kdy se jeden z nás postaví a řekne jasné ne. Nebylo to já proti Hondě, jen jsem na sebe vzal odpovědnost za rozhodnutí."
Red Bull teď už dodavatele má, ale FIA si i tak uvědomila, že nemá dost silnou páku, kterou by dodavatele motorů donutila prodávat své motory nezávislým týmům. Samy automobilky mají do 15. ledna přijít s návrhem řešení, které bude dostatečně kompromisní, aby prošlo Komisí F1. V opačném případě se prezident FIA pokusí prosadit najmutí "neutrálního dodavatele" připraveného dodávat motory komukoliv a levně.
"Zúčastnili jsme se té schůzky," potvrdil Dennis. "Pokud to bude součástí pravidel, bude to úplně jiná situace. Všichni budou vědět, že se na to mají připravit a začnou ze stejné čáry.
My jsme nyní v doháněcím režimu a v období, kdy jsou pohonné jednotky obludně složité a nemáme možnost rychle reagovat, protože někteří z dodavatelů nejsou přizpůsobení rychlosti, kterou se pracuje v F1. A čím více lidí vezmete na palubu, tím pomaleji budete reagovat. A nemá žádný smysl udělat něco, co by snížilo naši konkurenceschopnost."
Na otázku, zda tedy Christianu Hornerovi řekl, ať se vrátí k Renaultu (dokud ještě může) Dennis odpověděl:
"Přesně tak jsem mu to řekl. Za mnoho věcí si může sám. Samozřejmě, tvrdě loboval, velmi tvrdě, na všech možných místech, aby sobě a Red Bullu vyjednal lepší pozici. V tomto ohledu mu rozumím, ale týmy by se měly více soustředit na to, jak zlepšit tento sport. Týmy i automobilky mají společní cíl - vyřešit současné problémy F1."