Monza blízko podpisu nové smlouvy
Dostane podporu od italského autoklubu.
Organizace velké ceny F1 není levný špás, hlavně kvůli vysokým poplatkům, které si následně dělí vlastníci komerčních práv zastupovaní Berniem Ecclestonem a týmy F1. Tradiční evropské okruhy jsou zvyklé platit mnohem méně než organizátoři v exotických zemích jako Abú Zabí, Singapuru nebo Ázerbájdžán, ale také ony jsou čím dál více závislé na finanční podpoře státu/regionu/města.
Krátce poté, co byla letos zrušena Velká cena Německa, jsme se dozvěděli o troskotaní vyjednávání o pokračování závodu v Monze. Situace se však pomalu dostává z mrtvého bodu, italská vláda mění zákony a Monza bude moci přijmout finanční pomoc od Italského automobilového klubu.
"Italská vláda potvrdila změnu v zákoně a Italský automobilový klub může použít peníze ze všech připojených společností, aby zaplatila poplatek za uspořádání Velké ceny Itálie organizované v Monze," řekl Autosportu prezident Milánského automobilového klubu. "Italský automobilový klub uzavře dohodu s Milánským automobilovým klubem, který skrze společnost SIAS vlastní okruh Monza."
Prezident Italského automobilového klubu je přesvědčen, že využití prostředků všech italských klubů je jediná cesta, jak zachránit velkou cenu.
"Není to složité. Otázka je zcela jednoduchá: "Chceme velkou cenu nebo nechceme?" Pokud chceme, aby si Monza udržela velkou cenu, potřebujeme pro ni najít zdroje," řekl Angelo Sticchi Damiani Motorsportu.
"Pokud by to zaplatila vláda, nevyhnuli bychom se kontroverzi, protože lidé očekávají, že ty peníze budou použity při řešení sociálních problémů. Nyní můžeme říct, že podnik bude částečně financován ze škrtů a šetření v našem rozpočtu."