Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren platí za chyby udělané v roce 2013

McLaren platí za chyby udělané v roce 2013

Místo sběru ovoce tvrdý pád.

Ron Dennis poskytl rozhovor, ve kterém odpověděl i na otázku, zda se současné problémy McLarenu dají vystopovat k jednomu konkrétnímu zlomovému bodu. Generální ředitel McLarenu zašel celkem daleko do minulosti, do druhé poloviny roka 2012.

Pohled na tabulku sezóny 2012 hovoří především o pokračování éry dominance Red Bullu, ale také o sedmi vítězstvích McLarenu a mohlo jich být více, nebýt odstoupení ze závodů, včetně selhání techniky v Singapuru, po kterém Lewis Hamilton podepsal smlouvu s Mercedesem.

Jezdci McLarenu zvítězili i posledních dvou závodech sezony a Dennis je přesvědčen, že kdyby se tehdejší vedení týmu rozhodlo pokračovat ve zdokonalování konceptu, mohla být jiná nejen sezóna 2013.

"Je to kombinace všeho, nejde jen o jednu věc. Toto není první špatná sezóna McLarenu, nebyli jsme úspěšní loni a ani rok předtím, ale vzpomeňte si, jak jsme předtím ovládli F1. Někdy se stane, že zjedete z cesty a zcela ztratíte směr. Uděláte nesprávné rozhodnutí v oblasti aerodynamiky a je to. Když navrhnete nový vůz a v jeho základech je slabé místo, je těžké se z toho dostat vývojem.

Zahodili jsme to, co bylo dominantní v sezóně 2012, s čím jsme byli nejrychlejší na trati. Přitom nebyla žádná velká změna pravidel, takže začít s úplně novým vozem nebylo dobré rozhodnutí. Vidět první velkou cenu a nevrátit se k vozu z předchozí sezóny také nebylo správné rozhodnutí. A toto je ten bod, ve kterém naše společnost udělala chybu. Měli jsme se vrátit ke staršímu vozu a pracovat na něm. Nebyli bychom ztraceni a nedrželi bychom se něčeho, o čem nyní už můžeme říci, že bylo od základu špatné."

Velká cena USA - McLaren - Lewis Hamilton

A nebyl dalším chybným krokem přesun od dominantní pohonné jednotky Mercedesu k nové pohonné jednotce Hondy a její dětským chorobám?

"Byl to náročný rok, ale ne hrozný. Stále jsme přesvědčeni, já a tým, že šampionát se dá vyhrát pouze s plnou podporou automobilky, musíte být jejím týmem číslo 1. Máme velké štěstí, že se můžeme spolehnout na oddanost Hondy. Takže samozřejmě, bylo to náročné, ale ani nemohu říct, že za to může jen ona, protože jsme jeden tým. Víme, v čem spočívaly problémy a máme dobrou představu o tom, kde můžeme být na začátku příští sezóny.

Nyní nám nezbývá nic jiné, jen snést všechnu kritiku, pokračovat a možná pracovat ještě o něco tvrději. Jsem si ale jistý, že pokračujeme správným směrem. Čísla jsou pozitivní jak na testovacích stolicích v Japonsku, tak v našem větrném tunelu atd."