Za rychlost Renaultu prý může software
Motor je ale jednoznačně slabší než ten od Mercedesu.
Ti, kteří včera čekali vůz nového továrního týmu Renaultu mezi nejlepšími, museli být pohledem na konečnou výsledkovou tabulku nemile překvapeni. Jolyon Palmer obsadil nejspodnější příčku tabulky nejrychlejších kol a za jezdci Manoru a Haasu zaostal o celou sekundu. Rychlost nového vozu s novou pohonnou jednotkou se ale nemohla projevit kvůli softwarové chybě.
"První den byl velkým zklamáním, opravdu náročný. Běžné problémy, jaké se v první den mohou vyskytnout, ale samozřejmě bychom rádi nasbírali mnohem více kilometrů," prozradil nováček Jolyon Palmer.
"Je to velmi nepříjemné. Počet testovacích dnů byl letos snížen z 12 na 8 a v první den jsme nasbírali 37 kol a to není zrovna ideální.
S loňským vozem jsem (jako testovací jezdec) nasbíral slušné množství kilometrů a tenhle vůz je evolucí loňského, takže z něho mám velmi podobný pocit. Ale opravdu jsme v první denmoc nestihli a k testu rychlosti jsme se vůbec nedostali.
Je to frustrující, ale ještě mi zbývají tři dny a to je hodně času na hodně kol. Neměli jsme problém s pohonnou jednotkou, ale se softwarem. Kluci na tom makali celý den."
Palmer už stihl svá slova potvrdit na trati, dnes dopoledne překonal své včerejší maximum o 3 sekundy. Palmer je zároveň jeden z mála jezdců, kteří mohou z vlastních zkušeností odhadnout rozdíl ve výkonu pohonných jednotek Mercedesu a Renaultu.
"Je to znatelný rozdíl. Samozřejmě to není stejně výkonný motor jako od Mercedesu a je to i cítit. Ale jsou tu i výhody - dobré jízdní vlastnosti. Lidé Renaultu odvádějí velmi dobrou práci, ale z hlediska výkonu jednoznačně zaostáváme."