FIA potvrdila změnu kvalifikace i vozů
Aerodynamický přítlak má vzrůst o 25 procent.
Mezinárodní automobilová federace dnes oznámila výsledek včerejšího setkání členů Strategické skupiny F1 a Komise F1.
FIA potvrdila nový kvalifikační formát pro sezónu 2016. Detaily ve včerejším článku.
vozy sezóny 2017
Přes Strategickou skupinu i Komisi nakonec prošel návrh McLarenu, podle kterého by měl aerodynamický přítlak vozů F1 stoupnout o zhruba 25 procent. Pirelli, které víceméně zablokovalo lednový extrémnější návrh, by s takovým zvýšením nemělo mít problém. Vozy postavené podle této sady pravidel by měly být širší a přibližně o 3 sekundy rychlejší než vozy letošní sezóny.
Týmy Mercedes, Red Bull a Toro Rosso byly údajně proti, ale byly přehlasovány. I kvůli tomu byla stanovena lhůta končící 30. dubnem, během níž se šéfové týmů a jejich techničtí odborníci mohou dohodnout na detailech, nebo přijít s ničím, co by podpořili všichni.
2016 |
2017 | |
přední pneumatiky | 245 mm | 305 mm |
zadní pneumatiky | 325 mm | 405 mm |
zavěšení | 1800 mm | 2000 mm |
přední křídlo |
1650 mm | 1800 mm |
zadní křídlo (šířka) | 750 mm | 950 mm |
zadní křídlo (výška) | 950 mm | 800 mm |
karosérie | 1400 mm | 1600 mm |
hmotnost vozu |
702 kg | 722+ kg (podle hmotnosti pneumatik) |
jezdec dne
Držitel komerčních práv ve spolupráci s médii připraví hlasování o "jezdce dne". Fanoušci budou během závodu posílat hlasy jezdci, který podle nich podal nejlepší výkon, podařil se mu nejkrásnější předjížděcí manévr, nebo prostě svému nejoblíbenějšímu jezdci. Cena bude předána v rámci slavnostního ceremoniálu po závodě.
Nedořešena zůstala otázka dostupnosti pohonných jednotek zákaznickým týmům a jejich vyrovnanost. Nadále se bude pracovat na zlepšování zvuku a zvažuje se i návrh na změnu limitu 100kg paliva na závod.
Komise F1 potvrdila zájem zavést od roku 2017 ochrannou konstrukci kolem jezdce, přičemž největší podporu má "svatozář" od Mercedesu, ale nadále se zvažuje například i průhledná ochrana od Red Bullu.