Formule 1 je pro Volkswagen příliš nestálá
Neustále se diskutuje o mnohých změnách pravidel.
Volkswagen Group nepustí žádnou ze svých značek do F1 minimálně tak dlouho, dokud nebudou stabilní technické předpisy a neskončí nejistota ohledně vlastníků.
Se vstupem do F1 je už léta spojováno Audi, hlavně kvůli tomu, že v mistrovství světa vytrvalostních vozů již uspělo a nyní konkuruje Porsche, další značce spadající do této skupiny. V souvislosti s Volkswagenem se hovořilo i o dodávání pohonných jednotek týmům Red Bull a Toro Rosso a další spekulace může vyvolávat najmutí Stefana Domenicaliho na pozici generálního ředitele automobilky Lamborghini, také člena skupiny Volkswagen.
Volkswagen ale dostal masivní finanční ránu po provalení skandálu s emisemi a nákladný vývojový program pohonné jednotky pro nestabilní F1 v nejbližší době určitě nespustí.
"Momentálně se o Formuli 1 nezajímáme. Situace není dostatečně stabilní, abychom mohli zvažovat takový druh investice," řekl Wolfgang Durheimer, sportovní šéf Volkswagenu.
"Je tu spousta zvěstí o změn předpisů pro oblast motorů i pro podpůrné technologie. Nemůžete se zavázat k něčemu tak drahému a nevidět před sebou 5 let stability. Nemůže hrozit změna pravidel, která by změnila předepsaný počet válců nebo změnila hybridní systém na něco, co bude daleko od vývoje pro silniční vozy."
Nejistotu způsobují i zvěsti o připravovaném prodeji kontrolního podílu ve společnosti vlastnící komerční práva na F1. Bernie Ecclestone střídavě potvrzuje a popírá informace o ochotě CVC Capital Partners prodat sport dostatečně bohatému zájemci i o plánování vlastního odchodu.
"Když zastupujete velkou společnost a uvažujete o velké investici, očekáváte, že budete mít určitý vliv na situaci a také jistotu, že nedojde ke změně vlastníka."