Shrnutí první poloviny zimních testů
Kdo byl nejrychlejší a kdo nejpilnější?
F1 má za sebou první polovinu zimních testů a oficiální web F1 pro fanoušky připravil několik zajímavých tabulek, ze kterých se můžeme pokusit vyčíst něco o připravenosti 11 týmů na blížící se začátek sezóny 016.
První samozřejmě musí být tabulka jezdců seřazených podle nejrychlejšího dosaženého kola.
Jezdec | Tým | Nejlepší čas |
Odstup | Pneumatiky | Kola | |
1 | Vettel |
Ferrari | 1:22.810 | ultra-měkké | 195 | |
2 | Hulkenberg |
Force India | 1:23.110 | 0.300 | super-měkké | 99 |
3 | Räikkonen |
Ferrari |
1:23.477 | 0.667 | ultra-měkké | 158 |
4 | Ricciardo |
Red Bull |
1:23.525 | 0.725 | ultra-měkké | 199 |
5 | Perez |
Force India | 1:23.650 | 0.840 | super-měkké | 101 |
6 | Kvjat |
Red Bull |
1:24.293 | 1.483 | ultra-měkké | 170 |
7 | Celis |
Force India | 1:24.840 | 2.030 | super-měkké | 133 |
8 | Rosberg |
Mercedes | 1:24.867 | 2.057 | středně-tvrdé | 332 |
9 | Ericsson |
Sauber | 1:25.237 | 2.427 | měkké | 196 |
10 | Magnussen |
Renault | 1:25.263 | 2.453 | měkké | 264 |
11 | Verstappen |
Toro Rosso | 1:25.393 | 2.583 | středně-tvrdé | 231 |
12 | Hamilton |
Mercedes | 1:25.409 | 2.599 | středně-tvrdé | 343 |
13 | Gutierrez |
Haas | 1:25.524 | 2.714 | měkké | 168 |
14 | Bottas |
Williams | 1:25.648 | 2.838 | měkké | 214 |
15 | Grosjean |
Haas | 1:25.874 | 3.064 | měkké | 113 |
16 | Wehrlein |
Manor |
1:25.925 | 3.115 | měkké | 125 |
17 | Nasr |
Sauber | 1:26.053 | 3.243 | měkké | 236 |
18 | Alonso |
McLares | 1:26.082 | 3.272 | měkké | 122 |
19 | Palmer |
Renault | 1:26.189 | 3.379 | měkké | 79 |
20 | Sainz |
Toro Rosso | 1:26.239 | 3.429 | středně-tvrdé | 216 |
21 | Massa |
Williams | 1:26.483 | 3.673 | měkké | 163 |
22 | Button |
McLaren | 1:26.735 | 3.925 | měkké | 135 |
23 | Haryanto |
Manor |
1:28.249 | 5.439 | měkké | 129 |
Je důležité rozdělit nejlepší časy podle tvrdosti pneumatik, s nimiž byly dosaženy. Sebastianovi Vettelovi patří nejrychlejší kola na měkkých i ultra-měkkých pneumatikách, na super-měkkých byl nejrychlejší Nico Hülkenberg.
Mercedes se celou dobu vyhýbal ježdění rychlých kol na měkčích směsích, zato mu ale patří nejrychlejší kolo na středně-tvrdých pneumatikách. Na tvrdých pneumatikách byl nejrychlejší vůz Williams FW38 pilotovaný Felipe Massou.
Pneumatiky | Jezdec | Tým | Čas |
ultra-měkké | Sebastian Vettel | Ferrari |
1:22.810 |
super-měkké | Nico Hulkenberg | Force India |
1:23.110 |
měkké | Sebastian Vettel | Ferrari |
1:23.741 |
středně-tvrdé | Nico Rosberg | Mercedes |
1:24.867 |
tvrdé | Felipe Massa | Williams |
1:28.214 |
Williamsu patří i nejdelší stint na tvrdých pneumatikách, ale Kevinu Magnussenovi vydržely středně-tvrdé ještě o 4 kola déle. Nejdelší stint na měkkých opět patří Williamsu, zatímco s nejměkčími směsmi si nejlépe poradili Vettel a jeho Ferrari SF16-H.
Pneumatiky | Jezdec | Tým/Vůz | Kola |
ultra-měkké | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | 7 |
super-měkké | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | 8 |
měkké | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes FW38 | 17 |
středně-tvrdé | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | 30 |
tvrdé | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes FW38 | 26 |
Co si ale týmy po první polovině testů cení nejvíce, je počet nasbíraných kol, kilometrů a dat. Zde jednoznačně dominuje Mercedes s více než 3000 kilometry, což je o třetinu více než si připsaly Toro Rosso a Sauber. Sauber však jezdil pouze s mírně upraveným loňským monopostem a Toro Rosso mělo menší výhodu už dobře odzkoušené loňské verze pohonné jednotky Ferrari.
Ve spodní části tabulky naleznete nový tým Haas, kterému se podařilo udržet vůz na trati déle než McLarenu a Manoru. McLaren během posledních dvou dnů potrápily problémy s technikou, Manoru uškodily jezdecké chyby nováčka Ria Haryanta.
Tým | Kola | Km |
Mercedes | 675 | 3142 |
Toro Rosso | 447 | 2080 |
Sauber | 432 | 2010 |
Williams | 377 | 1754 |
Red Bull | 369 | 1717 |
Ferrari | 353 | 1643 |
Renault | 343 | 1596 |
Force India | 333 | 150 |
Haas | 281 | 1308 |
McLaren | 257 | 1196 |
Manor | 254 | 1182 |
Z pohledu výrobců motorů může být nejspokojenější Mercedes. Tabulka nebere v potaz, že Toro Rosso a Sauber nejezdily s novou pohonnou jednotkou Ferrari.
Pohonná Jednotka (týmy) | Kola | Km |
Mercedes (4) | 1639 | 7629 |
Ferrari (4) | 1513 | 7043 |
Renault [včetně TAG Heuer] (2) | 712 | 3313 |
Honda (1) | 257 | 1196 |