Hubne se i v Toro Rosso
Vůz bude větší a jezdci lehčí.
Daniel Ricciardo z Red Bullu není jediný, kdo byl svým týmem požádán o shození pár kilogramů. Ne kvůli štíhlé linii, ale aby nebyl v nevýhodě kvůli těžšímu vozu, nebo příliš malému množství závaží na výhodných místech. Vozy F1 totiž mají stanovenou minimální hmotnost 702 kilogramů i s jezdcem, ale týmy se snaží vyrobit ještě lehčí vozy a nechat si tak prostor k rozmísťování závaží, pomocí kterých mohou upravovat vyvážení vozu a těžiště.
Red Bullu se to letos velmi nepovedlo a Carlos Sainz prozrazuje, že sesterské Toro Rosso má stejný problém.
"Jak můžete od jezdce chtít, aby podával své maximální výkony a zároveň aby shodil tři nebo čtyři kila? To nejde dohromady. Během testovacích dnů by jezdec měl být v dokonalé kondici, jenže nemůže být, protože se snaží zbavit několika kilogramů," řekl 21letý závodník.
Sainz také prozradil, proč je vůz STR11 těžší než jeho předchůdce.
"Máme nové díly, části aerodynamiky a to znamená více uhlíkových vláken. Nový vůz má větší rozvor kol, takže je o něco delší a tedy i o něco těžší."
Sainz prozradil, že v nejlepší formě vážil kolem 70 kilogramů a tří nebo čtyř se má zbavit.
"Je to trochu drastické. Možná bychom si o tom (jezdci) měli promluvit. Jean-Éric Vergne mi říkal o strašných věcech, co musel dělat (v roce 2014, před zvýšením minimální hmotnosti vozů). Není to bezpečné a není to cesta, kterou bychom se měli ubírat. Rádi budeme v dokonalé kondici a štíhlí, patří to k naší práci, ale něco jiného je být extrémně hubený."
Svalové hmoty se musí vzdát i Sainzův týmový kolega, jen 18letý Max Verstappen.
"Je mi jen 18 let a ještě mužním, zároveň musím trénovat a svaly přece něco váží. Jsem nyní v dost složité situaci. Mám 68 nebo 69 kilogramů a 180 centimetrů. Navíc, v naší rodině mají všichni poměrně robustně stavění.“