Působivé obsazení Blancpain GT Series 2016
Při testech SRO byly zveřejněny startovní listiny prestižní série GT.
Na okruhu Paul Ricard probíhají ve dnech 9. a 10. března oficiální testy pořadatelů z SRO. Při této příležitosti byly včera představeny startovní listiny vytrvalostní a krátké části seriálu BGTS.
Loni představené podmínky motivující k účasti nejen v oblíbenější vytrvalostní BES přinesly letos ovoce v podobě výrazného nárůstů účastníků v krátkých závodech. Výsledkem je 31 vozů sedmnácti týmů reprezentujících devět výrobců, s nimiž se blíže seznámíme v následující kapitole.
Foto: Olivier Beroud /Vision Sport AG
Audi R8 LMS druhé generace. Německý výrobce těžil nejen z obliby předchůdce, jenž byl vyroben ve více 130 exemplářích, ale i z představení začátkem loňského roku. Během zimní přestávky se u společnosti quattro Gmbh činili a dokázali dodat zákazníkům více jak pět desítek nových vozů.
Účastníci Blancpain GT Series
Více jak dvě třetiny soutěžících (25 vozů) se utkají v hlavních kategorií obou částí seriálu. Nejpočetněji zastoupeným výrobcem je s devíti vozy Audi (WRT 5x, Sainteloc 2x, ISR a Phoenix 1x), se čtyřmi, respektive pěti automobily Lamborghini (Grasser 2x, Attempto 2x). Zajímavým zástupcem je vůz stáje Attempto s číslem 77, neboť v krátkých závodech bude lamborghini oním pátým reprezentantem italského výrobce. Ve vytrvalostní části německá stáj vsadí na Porsche 911 (v Monze je však uvedeno ve třídě smíšených posádek).
Po dvou vozech nasadí v nejprestižnější třídě Bentley (M-Sport), Ferrari (AF Corse F458/F488 a Rinaldi F488), McLaren (Garage 59), BMW (ROWE) a Mercedes-AMG (HTP). Posledním zástupcem je GT Academy s vozem Nissan GT-R.
S pěti automobily následuje kategorie smíšených posádek. S dvojicí vozů Mercedes-AMG GT3 má navrch AKKA-ASP, s jedním nastupuje BMW (Boutsen Ginion). Následují značky reprezentované týmy v odlišných kategoriích, mj. Nissan (GT Academy – Silver Cup v krátkých závodech, PRO-AM ve vytrvalostních) a Ferrari (Black Pearl, F458 AM/PRO-AM).
Výčet uzavírá jediný zástupce v kategorii amatérů, jímž je lamborghini v barvách stáje Grasser.
Nynější verzi startovní listiny celého seriálu BGTS s pořadím dle startovních čísel si můžete prohlédnout Zde.
Foto: Tomáš Krejčík
Lamborghini Huracán. Také počin z dílny spřízněného výrobce bezezbytku využil výhody brzkého představení. Ani Italové ze Squadra Corse nezaháleli, což je patrné nejen na počtu zhotovených vozů, ale také na změně poměru sil na úkor váhavější konkurence.
Krátké závody v režii SRO zažívaly v poslední letech krušné chvilky s řídce zaplněným roštem. Letos je vše jinak, neboť zájem předčil i neoptimističtější představy francouzských pořadatelů.
K úvodnímu podniku v italském Misanu, jenž se uskuteční za měsíc je již nyní přihlášeno 38 vozů! Převážná většina (31 účastníků včetně čtyř posádek v Silver Cupu) se utká v celkové klasifikaci, kde není brán ohled na složení posádek. Zbývá pět soutěžících se smíšenými posádkami a dva s amatéry.
Krátkým závodům s přehledem dominuje Audi s 11 vozy, když šest se objeví v barvách týmu WRT (z toho jeden v Silver Cupu). Dva vozy nasadí stáj Phoenix (1x SC) a Sainteloc, jeden český tým ISR. Ve všech případech se jedná o druhou generaci Audi R8 LMS.
Se šesti vozy následuje Lamborghini (3x Grasser včetně jednoho v SC, 3x Attempto), se čtyřmi Mercedes-AMG (3x HTP, 1x AKKA-ASP), po dvou nasadí Bentley (M-Sport), BMW (ROWE), McLaren (Garage 59), Nissan (GT Academy, včetně jednoho v SC) a Ferrari (AF Corse, Rinaldi).
Ve třídě smíšených posádek disponuje dvěma mercedesy tým AKKA-ASP, ostatní týmy a značky se objeví v jednom exempláři: Ferrari 488 (Kessel), BMW (Boutsen Ginion) a Porsche (a-works/Wieth). Pouze v amatérské třídě bude k vidění starší technika v podobě dvou Ferrari 458 (Black Pearl, AF Corse).
Přehled zájemců o úvodní podnik naleznete Zde. Ačkoliv v některých případech zatím nejsou doplněna jména pilotů, s velkou pravděpodobností v Itálii převážnou většinu těchto účastníků.
Foto: Daimler AG
Mercedes-AMG GT3. Výrobce s trojcípou hvězdou ve znaku má řadu věrných zákazníků, kteří nahradili starší SLS novějším modelem. S vozem se přitom mohli zúčastnit prvních závodů teprve koncem loňského roku.
Blancpain Endurance Cup
I v šestém roce si vytrvalostní závody v režii SRO udržují pozici výkladní skříně francouzských pořadatelů. V loni nastoleném trendu nadvlády profesionálních posádek bude pokračovat zřejmě i letošní ročník. To ukazuje již pohled do startovní listiny úvodního podniku v Monze s 28 zájemci ve vrcholné kategorii z celkových 57 více jak měsíc před zahájením sezony. Kategorie smíšených sestav zaujala devatenáct zájemců, amatérská deset.
Přestože i profesionální třídě má navrch s osmi vozy výrobce se čtyřmi kruhy na kapotě (WRT 5x, ISR, Sainteloc a Phoenix 1x), druhou nejoblíbenější značkou je s pěti vozidly Mercedes-AMG (HTP 2x, Black Falcon, AKKA-ASP a Zakspeed 1x).
V závěsu za německou techniku následují rivalové z Apeninského poloostrova. Lamborghini se čtyřmi zástupci (Grasser i Attempto 2x) a Ferrari s třemi vozy (F488 – Rinaldi a AF Corse). Zatímco u týmu Rinaldi je v listině chybně uveden starší model, u jednoho z vozů týmu AF Corse tomu tak není.
S dvojicí aut budou bojovat BMW (ROWE), Bentley (M-Sport) a McLaren (Garage 59). Pouze jeden vůz nasadí Nissan (GT Academy) a Jaguar (Emil Frey).
Nejsilnější zastoupení bude mít ve třídě smíšených sestav Ferrari s pěticí vozů. S novější technikou uvidíme AF Corse (2x) a Kessel, se starším F458 Classic and Modern a Black Pearl. Čtyři automobily zde má Lamborghini – Barwell (2x), Konrad a Ombra.
Dvakrát je zde zastoupeno BMW (ROAL a Boutsen Ginion), Porsche (IMSA a Attempto) a Mercedes-AMG. Zatímco Black Falcon je již vybaven novým typem GT, Classic and Modern se zúčastní se starším typem SLS. S jedním vozem je zde také Audi (Sainteloc), Bentley (Parker) a Aston Martin (Oman).
Také amatérské třídě vévodí Ferrari s mixem staršího F458 (Kessel 2x, AF Corse) a novějšího F488 (Rinaldi, AF Corse). Lamborghini uvidíme v podobě rozšířené novinky (Huracán - Grasser, ARC), ale též z dílny dřívějšího úpravce italských vozů. S Gallardem se objeví španělští nováčci AF2 Motorsport. S jedním vozem je zde zastoupeno Bentley (Parker) a Mercedes-AMG (AKKA-ASP).
Jak ukazuje pohled do startovní listiny vytrvalostní části Zde, řada vozů nemá úplné posádky. Důsledkem nemusí být pokles počtu startujících, jako spíše změny v obsazení tříd.
Foto: Porsche
Porsche 911 GT3 R. Vlažný postoj Porsche ke třídě GT3 se projevil v postupném úbytku týmů. Není divu, že loni v květnu představená novinka na základech řady 991 nemá ve vysoce konkurenčním prostředí GT3 ustláno na růžích.
České a slovenské stopy v BGTS
V seriálu BGTS nalezneme české a slovenské účastníky nejen z řad jezdců, ale i týmů. V barvách české stáje ISR se znovu objeví Filip Salaquarda (Audi č. 75, PRO), jenž se zúčastní všech podniků.
V případě našich východních sousedů mohou fanoušci sledovat v krátkých závodech počínání Štefana Rosiny (Grasser, č. 63, PRO) anebo ve vytrvalostní části Mira Konopku a jeho stáj ARC Bratislava (č. 69, AM). V obou případech se jedná o vozy Lamborghini Huracán a návrat do sérií SRO po kratších přestávkách.
Foto: BMW
BMW M6 GT3. Mnichovský výrobce představil vůz v září loňského roku, první vozy dodal svým zákazníkům v průběhu února.