Ve strhujícím závodě Proczyk uhájil vedení před Buhkem
Salaquarda sedmý, Rosina s Engem po startu z 19. místa devátí.
Stejně jako ve Francii se podniku zúčastnily dvě desítky účastníků, startu kvalifikačního závodu se opět dočkalo pouze 19 vozů. Nástrahám britského okruhu již ve volném tréninku podlehl Frommenwiler (č. 89, Farnbacher, Porsche), který poškodil vůz v zatáčce Stirlings.
Start s nájezdem do nádherné, ale velmi náročné Paddock Hill Bend se nakonec obešel bez větších obtíží. Výjimkou byl v půli pole startující Ortelli (č. 3, WRT, Audi), který zatáčku projel únikovou zónou, kde poškodil vůz. V boxech sice došlo k výměně kola, ale vůz se na dráze nakonec znovu neobjevil.
Salaquardův kolega Montermini (č. 90, Villorba, Ferrari) startoval z deváté příčky, přičemž se trpělivě posunoval pořadím vzhůru. Českému jezdci předával vůz na šesté pozici.
Enge (č. 88, Reiter, Lamborghini) po technických problémech v kvalifikaci začínal na samém chvostu startovního pole. Velmi rychle se však dokázal probíjet pořadím vzhůru až na desáté místo. Teprve zde jeho postup zbrzdil Basseng (č. 5, PAM, Phoenix, Audi).
V době končících návštěv boxů nezvládl průjezd zatáčkou Clark Zanardi (č. 33, ROAL, BMW). I když zde ztratil nemálo času, to horší na něj čekalo. Italský jezdec se pokusil smykem vrátit vůz do směru jízdy, místo toho skončil zadními koly v kačírku. Na okruh tak musel bezpečnostní vůz.
Sedmnáct minut před koncem se po novém startu rozehrálo další dějství seskupeného pole gétéček. Mayr-Melnhofa (č. 6, Phoenix, Audi), který nejednou dokázal za sebou udržet zkušené matadory, přelstil Buhk (č. 84, HTP, Mercedes). Na výjezdu ze závěrečné zatáčky Clark zvolil vnější stopu po rovince a před nájezdem do se protáhl na druhé místo.
Obzvláště ve středu pole nebyla nouze na předjížděcí manévry a nikdo si nemohl být jist svoji pozicí. Mnohdy ani týmoví kolegové, když se mezi sebou utkali Pantano s Lloydem (oba Bhai Tech, McLaren). Lépe spolupracovali kolegové v brazilské stáji s BMW, když po širším výjezdu Ramose (č. 1, WRT, Audi) v Druids po kontaktu s Jimenezem (č. 0) se před krajana v cizí stáji dostal také Stumpf (č. 30).
Na čele musel po chvíli odolávat Proczyk (č. 28, Grasser, Lamborghini) tlaku Buhka. Méně zkušený Rakušan nakonec dokázal odolat tlaku německého mladíka a po ujetí 40 kol se mohl radovat z cenného vítězství a nejlepší výchozí pozice pro odpolední hlavní klání.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
1:00:40.330
|
2.
|
PRO
|
M.Buhk/M.Götz | HTP |
MB
|
+ 0.488
|
3.
|
PRO
|
S.Jimenez/C.Bueno | Team Brazil |
B
|
+ 6.477
|
4.
|
PRO
|
M.Stumpf/V.B.Filho | Team Brazil |
B
|
+ 7.779
|
5.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 14.889
|
6.
|
PRO
|
C.Ramos/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
+ 15.890
|
7.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Montermini | Vilorba |
F
|
+ 16.086
|
8.
|
PRO
|
G.Pantano/F.Onidi | Bhai Tech |
Mc
|
+ 16.241
|
9.
|
PRO
|
S.Rosina/T.Enge | Reiter |
L
|
+ 16.711
|
10.
|
PRO
|
D.Lloyd/S.Pentus | Bhai Tech |
Mc
|
+ 17.188
|
11.
|
SC
|
S.Colombo/D.Fumanelli | ROAL |
B
|
+ 17.702
|
12.
|
SC
|
V.Abril/M.Lisowski | Belgian Audi |
A
|
+ 20.482
|
13.
|
PAM
|
A.Latif/M.Basseng | Phoenix |
A
|
+ 21.071
|
14.
|
PRO
|
E.Ide/R.Rast | Belgian Audi |
A
|
+ 21.681
|
15.
|
PAM
|
S.Landmann/S.Halek | Grasser |
L
|
+ 21.945
|
16.
|
SC
|
A.Ebrahim/M.Toril | Fortec |
MB
|
+ 25.059
|
17.
|
PRO
|
A.Zanardi | ROAL |
B
|
+ 4 kola
|
18.
|
PRO
|
S.Dusseldorp/S.Afanasiev | HTP |
MB
|
+ 19 kol
|
Hlavní závod můžete sledovat již dnes odpoledne Zde. Krátké seznámení nejen s kvalifikačním závodem odstartuje přenos ve 14,40. Start do zahřívacího kola proběhne v 15,40.
Profil šampionátu a nástavbové série
Blancpain Sprint Series (Zde)
Blancpain GT Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.