BSC: Vanthoor triumfuje v Misanu
Salaquarda dokončil pátý, Rosinu zradila technika.
Účastníci se seřadili na roštu hlavního závodu podle pořadí sobotní večerního kvalifikačního závodu (více Zde). Také dnes chyběl jeden vůz, když Falla (č. 77, Attempto) rozbil v ranním tréninku své lamborghini o bariéru v dvanácté zatáčce. Naopak včera chybějící mercedes týmu HTP (č. 85) dnes odstartoval z boxové uličky se Schmidem za volantem.
Dnes probíhalo úvodní kolo o poznání rušněji, když Parisy (č. 26, Sainteloc, Audi, z 12. místa) po hodinách odstavil vůz v boxech. V kačírku u zatáčky Carro uvízl Perera (č. 74, ISR, Audi, z 32. místa), který také zamířil mechanikům.
Na čele se měnilo pořadí nejprve po průjezdu první zatáčkou, kdy si Eng (č. 99, Rowe, BMW) poradil se Souletem (č. 8, M-Sport, Bentley). Pak se Belgičan dostal pod tlak dvojice audi týmu WRT. Zatímco Vervisch (č. 1) jej zdolal hladce, Dries Vanthoor (č. 4) poslal po kontaktu do nárazníku Souleta mimo dráhu. Situace využil k dobytí třetího místa předjetím obou jezdců Baumann (č. 84, HTP, Mercedes).
Belgičan se propadl na 35. místo, Vanthoor byl později potrestán průjezdem boxy. Musel opustit čtvrté místo, přičemž se propadl až na 32. příčku. Mezitím se Soulet dokázal propracovat již na 29. místo.
V osmém kole se na Dusseldorpovu (č. 98, Rowe, BMW) osmou příčku propracoval protáhnutím vnitřkem zatáčky Quercia Stevens (č. 28, WRT, Audi). Britský pilot po chvíli začal vyvíjet tlak na Seefrieda (č. 333, Rinaldi, Ferrari), kterého chvíli předtím zdolal Stippler (č. 75, ISR, Audi). Holanďanovy potíže však neustávaly a po kontaktu Mayr-Melnhofa (č. 6, Phoenix, Audi) se Dusseldorp propadl po následném smyku na 24. místo.
Jelikož komisaři byli plně zaměstnáni hlídáním neukázněných jezdců při pohybu ve vymezeném prostoru dráhy, trest si odpykával až střídající Winkelhock. Ten musel do boxů ještě jednou za další kolegův prohřešek při kolizi s Montim (č. 25, Sainteloc, Audi). Podobně na tom byla posádka audi č. 4 týmu WRT, když zavinění další Vanthoorovy kolize tentokrát s Henkolou (č. 12 – PAM, Boutsen Ginion, BMW) odpykával za kolegu Frijns.
Navzdory několika včerejším varováním se po krátké snaze zaměřit na průjezdy úvodními zatáčkami italského autodromu, komisaři opět plně věnovali pouze šesté zatáčce. Počet upozorňovaných jezdců vzrostl na většinu pole, důraznější varování po vyvěšení černobílé vlajky se dotkl zhruba stejného počtu jezdců (Mayr-Melnhof/Winkelhock, Henkola, Buncombe, Rosina, Kane, Beretta/Stolz). Pouze poslední jmenovaný však ignorování komisařů dokázal proměnit ještě v závodě v trest průjezdu boxy.
V desátém kole se rozhořel souboj o vedení. Vervisch (č. 1, WRT, Audi) se s lehkým postrčením dokázal v páté zatáčce dostat do čela, záhy jej následoval Baumann (č. 84, HTP, Mercedes). K nešťastnému Engovi (č. 99, Rowe, BMW) se navíc rychle přibližoval Vautier (č. 88, AKKA-ASP, Mercedes).
Ani dnes nestálo štěstí při Rosinovi (č. 16, Grasser), neboť slovenský pilot těsně před zahájením povinných výměn zamířil do boxů. Stávkující lamborghini odstavil na kraji boxové uličky, kam po chvíli mířili šťastnější soupeři.
Během zastávek přišel o Stipplerem vybojované šesté místo Salaquarda (č. 75, ISR, Audi). Před ním se odehrával souboj Rasta (č. 28, WRT, Audi) s Parentem (č. 58, Garage 59, McLaren), který po kontaktu obou soupeřů v 21. kole v zatáčce Tramonto vyústil ve vyšetřování komisaři. Rast po odstoupení uvolnil svoji pozici získanou v boxech na úkor českého audi.
Chvíli musel odolávat tlaku Giammarii (č. 90, AF Corse, Ferrari) sedmý Siedler (č. 333, Rinaldi, Ferrari). Jakmile na Itala začali dotírat Mies (č. 33, WRT, Audi) a později Schneider (č. 86, HTP, Mercedes), mohl se německý jezdec odpoutat od svého pronásledovatele.
Zatímco si Vanthoor (č. 1, WRT, Audi) na čele hlídal náskok před Buhkem (č. 84, HTP, Mercedes), o třetí místo se strhla bitva. V ní podlehl po kontaktním souboji Sims (č. 99, Rowe, BMW) Vautierovi (č. 88, AKKA-ASP, Mercedes), který se protáhl vnitřkem Quercia. Když už si mohli v týmu AKKA-ASP oddychnout, že nepatrné pošťouchnutí nebude vyšetřováno, začal Francouz zpomalovat a nepojízdný vůz odstavil páté zatáčce.
Strhující jízdu z hloubi pole předváděl zkušený Schneider (č. 86, HTP, Mercedes). Němec zaujal režii při souboji s Niederhauserem (č. 101, Attempto, Lamborghini), kterého překonal v 29. kole v technické pasáži okruhu. Ani poté se nespokojil s desátou příčkou a nejprve překonal v 36. kole Miese (č. 33, WRT, Audi) a o kolo později i Giammariu (č. 90, AF Corse, Ferrari).
Výsledky závodu po ujetí 38 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
F.Vervisch/L.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
1:00:50.289
|
2.
|
-
|
D.Baumann/M.Buhk | HTP |
MAgt
|
+ 1.626
|
3.
|
-
|
P.Eng/A.Sims | Rowe |
Bm6
|
+ 23.374
|
4.
|
-
|
R.Bell/A.Parente | Garage 59 |
M650
|
+ 30.611
|
5.
|
-
|
F.Stippler/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 39.485
|
6.
|
-
|
M.Seefried/N.Siedler | Rinaldi |
F458
|
+ 52.368
|
7.
|
-
|
J.Szymkowiak/B.Schneider | HTP |
MAgt
|
+ 52.693
|
8.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 53.542
|
9.
|
-
|
R.Giammaria/E.P.Companc | AF Corse |
F458
|
+ 55.019
|
10.
|
-
|
D.Zampieri/P.Niederhauser | Attempto |
Lhur
|
+ 59.721
|
11.
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 1:00.857
|
12.
|
-
|
M.Bortolotti/N.Pohler | Grasser |
Lhur
|
+ 1:12.994
|
13.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 1:14.789
|
14.
|
-
|
A.Buncombe/N.Takaboshi | GT Academy |
Ngtr
|
+ 1:18.586
|
15.
|
SC
|
N.M.Madsen/M.Pommer | Phoenix |
Ar82
|
+ 1:19.059
|
16.
|
-
|
R.Monti/E.Sandström | Sainteloc |
Ar82
|
+ 1:19.495
|
17.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 1:18.987
|
18.
|
SC
|
S.Leonard/M.Meadows | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1:20.283
|
19.
|
-
|
C.Schmid/J.Jaafar | HTP |
MAgt
|
1:23.368
|
20.
|
SC
|
M.Van Splunteren/J.Mul | Attempto |
Lhur
|
+ 1:25.386
|
21.
|
-
|
R.Baptista/F.Albuquerque | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1:26.735
|
22.
|
-
|
D.Vanthoor/R.Frijns | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
23.
|
SC
|
M.Beretta/L.Stolz | Grasser |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
24.
|
PAM
|
J.Beaubelique/M.M.Traffort | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
25.
|
PAM
|
M.Henkola/M.Martin | Boutsen |
Bm6
|
+ 1 kolo
|
26.
|
-
|
M.Plowman/C.Dolby | Garage 59 |
M650
|
+ 1 kolo
|
27.
|
-
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
28.
|
SC
|
R.Sanchez/S.Walkinshaw | GT Academy |
Ngtr
|
+ 1 kolo
|
29.
|
-
|
S.Dusseldorp/N.Catsburg | Rowe |
Bm6
|
+ 1 kolo
|
30.
|
AM
|
C.Sdanewitsch/C.Lemeret | AF Corse |
F458
|
+ 1 kolo
|
31.
|
PAM
|
D.Gonzales/S.Asch | a-works |
P991
|
+ 1 kolo
|
32.
|
-
|
T.Vautier/M.Rosenquist | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 2 kola
|
33.
|
AM
|
L.Jenny/C.Leimer | X-Bionic |
F458
|
+ 2 kola
|
34.
|
AM
|
C.Hook/S.Parrow | Black Pearl |
F458
|
+ 2 kola
|
35.
|
-
|
M.Stockinger/F.Perera | ISR |
Ar82
|
+ 5 kol
|
36.
|
-
|
W.Stevens/R.Rast | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 16 kol
|
37.
|
-
|
S.Rosina/J.Bleekemolen | Grasser |
Lhur
|
+ 24 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)
K dalšímu podniku s krátkými závody se účastníci přemístí do Velké Británie. Na okruhu Brands Hatch se uskuteční ve dnech 7. - 8. května druhý podnik BSC. Seriál Blancpain GT Series však pokračuje již za necelé dva týdny, kdy se na okruhu v italské Monze uskuteční úvodní podnik vytrvalostního dílu.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.