Ecclestone chce financovat vývoj nových motorů
Ještě se nevzdal nápadu dodávat "neutrální" motory.
O neutrálním dodavateli motorů jsme neslyšeli, odkdy automobilky souhlasily se snížením ceny svých pohonných jednotek pro nezávislé týmy. Jean Todt, prezident Mezinárodní automobilové federace, je od té doby spokojený a s automobilkami dále spolupracuje na návrzích, jak hybridní motory zjednodušit, zvýšit jejich hlučnost a dát zaostávajícím výrobcům větší šanci dohnat výkonnostní ztrátu.
Pro Bernieho Ecclestona ale boj neskončil, hybridní motory mu nadále nevoní a v rozhovoru pro Sky Sports dokonce řekl, že by za určitých podmínek podpořil financování vývoje jednoduššího motoru z peněz určených pro vlastníky komerčních práv, tedy částečně i jeho peněz.
"Navrhl jsem, že můžeme najít výrobce, kteří by vyrobili motor s výkonem na úrovni současných pohonných jednotek. Cena by byla naše starost, výrobci bychom zaplatili, kolik by bylo třeba a týmy by nám platili 7 milionů liber ročně, ne 26 nebo 28 milionů jako nyní (automobilkám).
Věřím, že by to pro ně byla velká pomoc a už by nemuseli používat podřadné motory. Proto doufám, že se to podaří."
Ecclestone však nemá ani jednomyslnou podporu od menších týmů. Například Otmar Szafnauer, provozní ředitel Force Indie, je vůči jeho návrhu velmi skeptický.
"Se mnou o tom sice nemluvil, ale samozřejmě jsem o tom už slyšel," řekl Szafnauer. "Mám výhrady vůči tomu, co by to udělalo s tímto sportem. Nemůžeme mít dvoustupňový systém motorů, přestože bychom všichni chtěli, aby byly současné motory levnější. Za éry motorů V8 jsme platili €8 milionů, nyní je to dvojnásobek."