Ecclestone (opět) rozhněval šéfy továrních týmů
Ferrari a Mercedes berou nařčení velmi vážně.
Berniemu Ecclestonovi se nelíbí, kolik vlivu v posledních dvou letech získaly Mercedes a Ferrari jako výrobci nejlepších motorů, kterými zásobují dohromady až šest zákaznických týmů plus samozřejmě své tovární týmy. Dvojici podezřívá z tajných dohod a jako obvykle si ani před novináři nebere servítky.
"Tento druh věcí je obecně známý jako kartelová dohoda. A kartely jsou ilegální. Takže zde provozujeme něco protizákonné a kromě toho i velmi škodící soutěžení," řekl před pár dny Ecclestone v rozhovoru pro Daily Mail a reakce šéfů obou dotčených výrobců motorů na sebe nenechala dlouho čekat.
"Mluvit o kartelu, to je prostě absurdní. Jednoduše absurdní," hledal slova Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari.
"Všichni si tu dělají svou práci, makají na sto procent. Hovoříme tu o značkách s dlouhou historií. Záleží jim na jejich příběhu, jejich historii a vůbec nechtějí kazit své jméno komentováním něčeho, co nestojí ani za jedno slovo.
Musím říct, že je to od něj zvláštní přístup. V tomto světě je třeba občas našlapovat opatrně. Například když mám oběd s Totem (Wolffem, sportovním ředitelem Mercedesu) nebo Cyrilem (Abiteboulem, generálním ředitelem Renault Sport), tak dohadujeme kartel? Je to prostě večeře!
Měli bychom si brát příklad z ragby, kde se na hřišti hraje velmi tvrdě, rozdávají se tvrdé rány a každý do toho jde naplno, ale pak jdou spolu na večeři a nikdo nemluví o kartelu nebo ovlivňování zápasu. Prostě je to absurdní."
I Toto Wolff upozornil, že Ecclestone by si měl dávat pozor na jazyk, když mluví o společnostech, kterým velmi záleží na dobrém jménu.
"Bernie je expert na spory. Kdyby zde byl kartel, tak my bychom tu nemohli být. Někteří z nás jsou součástí nadnárodních společností a dodržování zákonů bereme velmi vážně. Takže se postaral o zajímavé titulky, ale nic víc."
Renault obnovil svůj tovární tým a zároveň dodává motory Red Bullu a Cyril Abiteboul také měl k tomuto tématu co říct.
"Tady se nedá mluvit o kartelu, jednoduše proto, že jsme všichni soupeři. Když se začne závodit, tak Ferrari chce porazit Mercedes a Renault taky bude chtít vyhrávat a možná kvůli tomu bude muset porazit Ferrari. Plus musíte brát v úvahu, že jen limitované množství výrobců má finanční kapacity na úhradu nákladů spojených s technologiemi vyhovujícími novým předpisům, se kterými jsme všichni souhlasili."
Jediný, ze šéfů velkých týmů s pochopením pro 85letého bosse F1, je Christian Horner z Red Bullu.
"Snad chápete Bernieho frustraci. Jeho vyjádření podle mě pramení z frustrace z nemožnosti prosadit změnu. Automobilky mají momentálně v F1 velmi silné postavení díky technickým předpisům a situaci s pohonnými jednotkami. Myslím, že Bernie je jako promotér velmi frustrovaný, že se mu nedaří prosadit změnu."