FIA rozptyluje obavy o předjíždění v roce 2017
Vzroste aerodynamický přítlak i mechanická přilnavost.
Ředitel technického oddělení FIA se snaží rozptýlit obavy o předjíždění v roce 2017. V uplynulých měsících se hodně mluvilo o větších přítlačných křídlech a velkém zrychlení díky nárůstu aerodynamického přítlaku. Aerodynamický přítlak se ale ztrácí, když se vůz dostane do aerodynamického vaku za jiným vozem, což velmi komplikuje těsné souboje a předjíždění.
Charlie Whiting vysvětlil, že se snaží nová technická pravidla nastavit tak, aby spolu s aerodynamickým přítlakem vzrostla i mechanická přilnavost. Ta se za jiným vozem neztrácí a všichni jezdci jsou jednotní v názoru, že právě od ní závisí, zda se udrží těsně za soupeřem i v rychlých zatáčkách.
"Podle mě potřebujeme více mechanické přilnavosti a menší aerodynamický vak za vozy. Pak budeme moci jezdit blízko sebe a předjíždět," řekl Lewis Hamilton. "Dejte nám zrychlení o 5 vteřin díky aerodynamice a nic tím nedosáhnete, pouze budeme o 5 vteřin rychlejší."
Podle Charlieho Whitinga se ale úpravy křídel a karoserie postarají pouze o 2,5 sekundy, dalších 2,5 sekundy mají přinést nové širší pneumatiky Pirelli.
"Měli jsme už bezpočet setkání s technickými řediteli každého týmu a dostali jsme od nich různé návrhy, včetně návrhů na obrovské zvýšení přítlaku a naopak velmi nízkou úroveň přítlaku. Ale vycházíme z předpokladu, že významně vzroste úroveň mechanické přilnavosti a děláme kompromis," vysvětluje Whiting.
"Není správné říkat, že očekáváme velké zrychlení pouze díky přítlaku, protože to tak prostě nezamýšlíme. Držíme se myšlenky, že o polovinu se postará mechanická přilnavost a o druhou polovinu aerodynamický přítlak. Neustále opakujeme, že změny nesmí ztížit následování jiného vozu. Byla to jedna z našich zásad a věřím, že jsme našli nejlepší řešení, přičemž jsme vzali v úvahu všechny uhly pohledu."