Vettelův motor v Bahrajnu vyřadila elektronika
V Číně bude potřebovat nový.
Motor Sebastiana Vettela selhal ještě před startem Velké ceny Bahrajnu kvůli řetězci nepředvídaných událostí, zjistil web Motorsport.
Němec musel svůj vůz zastavit během zahřívacího kola poté, co viděl kouř valící se ze zadní části vozu. Prvními podezřelými byly zlomené vstřikovače paliva a následně se zjistilo, že selhal výfukový ventil. Toto selhání ale bylo pouze důsledkem, nikoliv příčinou. Na vině totiž byla nedokonalost v elektronice.
Maranello si je dnes už jisté, že za problém mohou parametry motoru týkající se elektronického managementu během jízdy nízkou rychlostí (v zahřívacím kole). Problém odstartoval řetězec událostí, které vedly až k tomu, že výfukový ventil začal pracovat za hranicí svých běžných provozních parametrů a rychle se odebral do věčných lovišť.
Selhání elektroniky zároveň vysvětluje, proč inženýři Ferrari před startem neobjevili žádnou chybu. Kdyby se tak stalo, pohonnou jednotku by se pokusili před startem vyměnit za novou a předešli poškození. Takto ale bude Vettel už v třetím závodě sezony potřebovat druhý motor.
Připomeňme, že každému jezdci by mělo během sezóny stačit pět motorů a za použití dalších se udělují penalizace, což byla samozřejmě velká nevýhoda v zamýšleném boji o vítězství a možná i titul šampiona.
Ferrari může ale těšit, že nejde o těžko odstranitelný hardwarový problém a po úpravě softwaru by měla být díra v spolehlivosti neprodyšně zalátaná. Úprava by měla být hotová ještě před Velkou cenou Číny a selhání prý nemělo nic společného s australskou poruchou turba ve voze Kimiho Räikkönena.