Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel chce levnější a jednodušší motory

Vettel chce levnější a jednodušší motory

Ale ví, že Ferrari nebude souhlasit.

Sebastian Vettel volá po levnějších a jednodušších motorech pro Formuli 1 a především pro ne-tovární týmy. Jezdec Ferrari je jako místopředseda Asociace jezdců velkých cen podepsán pod oficiálním stanoviskem kritizujícím současný způsob přijímání rozhodnutí i současná pravidla jako výsledek tohoto problému.

"Já osobně si myslím, že současné pohonné jednotky jsou příliš drahé a všem týmům i celému sportu by prospěl návrat k jednoduchým atmosférickým motorům," řekl čtyřnásobný mistr světa.

Vettelův názor je přitom v přímém rozporu s počínáním Ferrari, které nejprve vetovalo snahu snížit cenu motorů pro nezávislé týmy a následně bojovalo proti plánům na vývoj jednoduchého ne-hybridního motoru.

"Pouze se držím toho, co jsem už řekl dříve. Tyto pohonné jednotky jsou příliš drahé. Stojí hodně peněz nyní a budou stát hodně peněz i v budoucnosti. Můžeme dělat změny pravidel, ale to nevyřeší základní problém. Mnoho našich současných problémů se přitom dá vystopovat až k faktu, že v této oblasti jsme se vybrali špatným směrem. Je snadné zvednout ruku a říct to, jenže problém se tím nevyřeší."

Vettelova averze vůči hybridním turbomotorům začala již v roce 2014, kdy skončila jeho šňůra mistrovských sezón a celý rok se trápil s pohonnou jednotkou Renaultu trpící mnohým dětskými nemocemi. Od té doby se nejednou nelichotivě vyjádřil na účet nových technologií a těžších vozů rychleji ničících pneumatiky, ale přitom si prý uvědomuje, že jako jezdec ani jako místopředseda GPDA pravidla nezmění.

"Pravidla nezměním a podle mě je i správné, když nenecháte jednoho jezdce nebo jednu osobu napsat všechna pravidla. Ale na druhou stranu, současná situace také není nejlepší. Jasně, jezdci nemají rozhodovat o pravidlech, v žádném sportu to tak není. My (jezdci v GPDA) ani nechceme rozhodovat o směřování sportu."