Vettel pouze desetinu sekundy za Rosbergem
Velká cena Španělska - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréninku na Velkou cenu Španělska! Sobotní ranní hodinový trénink má přívlastek předkvalifikační, protože jezdci jeho závěr obvykle využívají k nácviku kvalifikačních kol, první polovina je ale věnována ladění detailů v nastavení a poslednímu tréninku dlouhých závodních stintů. Někteří jezdci musí dohánět zameškané, o velkou část druhého tréninku přišli Jenson Button, Jolyon Palmer i Esteban Gutiérrez a se svými vozy nebyli spokojeni ani Romain Grosjean a Felipe Massa.
První na trati byli Rio Haryanto a Romain Grosjean, oba využívající tvrdé pneumatiky s oranžovým pruhem a první měřené kolo patřilo Felipe Nasrovi. Podle časů včerejšího druhého tréninku by trápící se Sauber mohl mít velký problém porazit alespoň vozy Manoru. I Kimi Räikkönen včera přišel o část času na trénink, protože Ferrari mělo podezření na poruchu v palivovém systému. O to horší bylo vidět jeho mechaniky rozebírat pravou zadní stranu vozu. Ještě větší práce probíhaly na voze Haas patřícím Romainu Grosjeanovi.
Během první čtvrthodiny zůstala trať poměrně prázdná, nejrychlejší kola patřila pilotům Force Indie a Sergio Pérez zůstal na vrcholu tabulky i po prvním kole Daniila Kvjata na středně-tvrdých pneumatikách (s bílým pruhem). Marcus Ericsson pouze 2 desetiny sekundy před Pascalem Wehrleinem.
Esteban Gutiérrez byl prvním jezdcem na měkkých pneumatikách (označených žlutým pruhem), což mu pomohlo na druhé místo, jen půl sekundy za Kimiho Räikkönena. Haas pravidelně trápí nedostatek přilnavosti a žluté pneumatiky bude pravděpodobně chtít co nejvíce využít i v závodě. Räikkönen byl překonán Sebastianem Vettelem, ale první opravdu rychlé kolo předvedl až Nico Rosberg atakující hranici 1:23s. Na žlutých pneumatikách překonal svůj včerejší nejlepší čas o téměř celou sekundu. Hamilton byl o 4 desetiny sekundy pomalejší, k čemuž výrazně přispěla chyba v deváté zatáčce.
Během první půlhodiny tréninku si měřené kolo nepřipsali Kevin Magnussen, Jenson Button ani Daniel Ricciardo a Carlos Sainz zajel jen velmi pomalé kolo. V Barceloně startuje evropská část sezóny, takže kamery v zákulisí mohly najít Piera Ferrariho i Donalda Mackenzieho (jednoho z vlastníků komerčních práv na F1) v doprovodu Bernieho Ecclestona.
Všichni tři absentéři se ale na trati ukázali v průběhu následujících 10 minut. Ricciardo se zařadil na sedmé, Button na jedenácté a Ericsson na třinácté místo. Pak už nastal čas připravit se na nácvik kvalifikačního kola. Nějaký čas kroužil pouze Haryanto, pak se kamera zaměřila na Nica Rosberga. Ve vysílačce Mercedesu se ale ozvalo: "Problém zůstal". Německý jezdec se musel vrátit k mechanikům.
Hamilton byl nejrychlejší v prvním i druhém sektoru, ale jeho kolo bylo nakonec o desetinu sekundy pomalejší než staré Rosbergovo kolo. Rosberg se navíc po pár minutách vrátil na trať. Räikkönen během rychlého kola narazil na pomalejší vozy, ale sekundová ztráta na Rosberga beztak vypadala hrozivě, dokud se na trati neukázaly vozy Red Bullu. Ricciardo překonal Räikkönenův čas o 3 desetiny sekundy a Verstappen byl ještě o pár setin sekundy rychlejší! Odstup Mercedesu od zbytku pole se díky němu zmenšil na 6 desetin sekundy. Radost Red Bullu ale trvala jen dokud se na cílovou čáru nedostal Sebastian Vettel. Jméno jezdce Ferrari se přesunulo na třetí příčku tabulky se ztrátou pouze 0.147s na nejrychlejší Rosbergovo kolo.
Na dně tabulky zůstali jezdci Manoru, tentokrát s velkou ztrátou na Ericssona i Nasra. Spokojenost určitě není ani u týmů Renault a Haas. Williams, zdá se, na této trati není dost rychlý, aby mohl konkurovat Red Bullu a může mít problém i s Force India a Toro Rosso. Na vrcholu tabulky zůstali jezdci Mercedesu.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:23.078 | 15 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:23.204 | 0.126 | 11 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:23.225 | 0.147 | 16 |
4 | Verstappen | Red Bull | 1:23.719 | 0.641 | 10 |
5 | Ricciardo | Red Bull | 1:23.816 | 0.738 | 9 |
6 | Räikkonen | Ferrari | 1:24.110 | 1.032 | 13 |
7 | Bottas | Williams | 1:24.356 | 1.278 | 14 |
8 | Perez | Force India | 1:24.472 | 1.394 | 15 |
9 | Kvjat | Toro Rosso | 1:24.553 | 1.475 | 13 |
10 | Alonso | McLaren | 1:24.555 | 1.477 | 13 |
11 | Hulkenberg | Force India | 1:24.585 | 1.507 | 15 |
12 | Massa | Williams | 1:24.621 | 1.543 | 15 |
13 | Sainz | Toro Rosso | 1:24.695 | 1.617 | 21 |
14 | Grosjean | Haas | 1:24.981 | 1.903 | 13 |
15 | Button | McLaren | 1:25.051 | 1.973 | 13 |
16 | Magnussen | Renault | 1:25.100 | 2.022 | 12 |
17 | Gutierrez | Haas | 1:25.130 | 2.052 | 17 |
18 | Palmer | Renault | 1:25.376 | 2.298 | 13 |
19 | Nasr | Sauber | 1:25.383 | 2.305 | 22 |
20 | Ericsson | Sauber | 1:25.401 | 2.323 | 24 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:26.097 | 3.019 | 13 |
22 | Haryanto | Manor | 1:26.251 | 3.173 | 19 |