Ani Vettelovi se nelíbil výběr strategie
Dvouzastávková by byla mnohem lepší.
Nejen Daniel Ricciardo byl včera nespokojený s výběrem strategie zastávek v boxech. I Sebastian Vettel je přesvědčený, že mohl závod vyhrát, rychlost mu k tomu určitě nechyběla, ale třízastávková strategie se ukázala být nesprávnou. Německý jezdec se díky dobrému tempu po brzké třetí zastávce dostal před Daniela Ricciarda, ale už nedohnal ztrátu na dvojici Max Verstappen - Kimi Räikkönen, kterým stačily dvě výměny pneumatik. Navíc mohl přijít i o třetí místo, pokud by Ricciarda nezadržel defekt pneumatiky.
"Byl to zajímaví závod, chtěli jsme se dostat dopředu, zkoušeli jsme různé způsoby a nakonec nás překvapilo, o kolik lepší byla dvouzastávková strategie," řekl po závodě Vettel. "Na mém a Danielově výsledku je jasně vidět, že tři zastávky nebyl dobrý výběr. V závěru to byl zajímavý boj, na středně-tvrdých pneumatikách byli dost rychlí a v posledním sektoru o trochu rychlejší než my, takže bylo těžké udržet ho za sebou.
Jednou to bylo v první zatáčce hodně těsné, a pokud bych neuhnul, určitě bychom se srazili. Patří to k závodění a byla to jeho velká šance, protože já jsem měl pomalý výjezd na rovinku. Bylo zábavné bojovat s ním o stupně vítězů a jsem rád, že se mi to podařilo."
Vývoj závodu překvapil i Pirelli, které předpovědělo, že nejrychlejší by teoreticky měla být třízastávková strategie, ale většina jezdců raději zastaví v 20. a 40. kole a budou brzdit soupeře jedoucí na tři zastávky. Max Verstappen opravdu vyhrál s dvouzastávkovou strategií, ale pneumatiky měnil už v 12. a 34. kole, což znamenalo extrémně dlouhý poslední stint na středně-tvrdé směsi.
"Byl to zajímaví závod, chtěli jsme se dostat dopředu, zkoušeli jsme různé způsoby a nakonec nás překvapilo, o kolik lepší byla dvouzastávková strategie," řekl po závodě Vettel. "Na mém a Danielově výsledku je jasně vidět, že tři zastávky nebyl dobrý výběr. V závěru to byl zajímavý boj, na středně-tvrdých pneumatikách byli dost rychlí a v posledním sektoru o trochu rychlejší než my, takže bylo těžké udržet ho za sebou.
Jednou to bylo v první zatáčce hodně těsné, a pokud bych neuhnul, určitě bychom se srazili. Patří to k závodění a byla to jeho velká šance, protože já jsem měl pomalý výjezd na rovinku. Bylo zábavné bojovat s ním o stupně vítězů a jsem rád, že se mi to podařilo."
Vývoj závodu překvapil i Pirelli, které předpovědělo, že nejrychlejší by teoreticky měla být třízastávková strategie, ale většina jezdců raději zastaví v 20. a 40. kole a budou brzdit soupeře jedoucí na tři zastávky. Max Verstappen opravdu vyhrál s dvouzastávkovou strategií, ale pneumatiky měnil už v 12. a 34. kole, což znamenalo extrémně dlouhý poslední stint na středně-tvrdé směsi.