DTM + GT3: The best of german motorsport
![DTM + GT3: The best of german motorsport DTM + GT3: The best of german motorsport](https://img.formule.cz/fotobanka/2016/800_2016_dtm_lausitzring_01.jpg?w=600)
Exkluzivní obrazové ohlédnutí za závody DTM a GT Masters.
DTM už delší dobu hledá cesty, jak zúžit kooperaci s japonským šampionátem Super GT. V zemi vycházejícího slunce a karaoke barů spolu bok po boku bojují dvě kategorie vozů: prototypy postavené na principech techniky DTM a zákaznické vozy GT3. Takovou malou německou konjunkci těchto strojů přinesl Motorsport Festival na Lausitzringu, kde se po osmi letech během jednoho závodního víkendu potkaly vozy DTM a GT Masters.
Lausitzring byl pro DTM i GT Masters třetím letošním zastavením.
Spolu se závody poháru Porsche Carrera, ADAC formule 4 a německých superbiků byl program skutečně nabitý.
Mattias Ekström opět předvedl své nedělní zmtrvýchvstání a po skvělé taktické jízdě si dojel pro druhé místo.
Vejít se či nevejít do ostré první zatáčky. To byla otázka víkendu, nesoucí se napříč všemi závodními kategoriemi. Asfalt vydrolený z okraje dráhy se postaral o přerušení jednoho z tréninků DTM.
Miguel Molina si blaženě vychutnává moment svého druhého vítězství v DTM.
V neděli však měl Španěl k blaženosti daleko. Kvalifikace nevyšla dle představ a závod dopadl ještě hůře. Sobotní suverén byl označen za viníka kolize víkendu.
The best or nothing: high-tech řešení pro dveřní klínek.
Mercedes vystavil v paddocku vítězný stroj z letošní čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Syrový a čerstvě vytažený z parc fermé.
Kdo si tentokrát odnese trofej pro šampiona?
Timo Glock je letos vidět častěji ve vyšších patrech výsledkových listin. Změna týmu bývalému jezdci formule 1 prospěla.
Nedělní hodinový závod nebyl žádnou procházkou. Teploty překročily třicítku, trať se zahřála až na 45 stupňů a jezdce čekalo v kokpitech malé peklo.
Za takových podmínek potřebovaly karbonové speciály prakticky neustále chladit.
A pak že bývalá uhelná pánev - ze země rostou víčka od pivních lahví.
Zlí jazykové by se mohli ptát, zda nepověsí Adrien Tambay své DTM rukavice na hřebík a nebude štěstí hledat jinde. Bilance jedné pole position a dvou umístění na stupních vítězů v 54 závodech není v konkurenci tohoto šampionátu nijak oslnivá.
Vrátili se snad grid boys zpět do DTM?
Protentokrát nikoliv. A dívky rekrutované z českých (a slovenských) luků a hájů slavily na Lausitzringu úspěch.
V sobotu dával Ekström Auerovi školení v mazáctví, v neděli sprchu šampaňským. Příběh mladého Rakušana se stal tématem víkendu.
To Edoardo Mortara nevstoupil na Lausitzring pravou nohou. Byl sice nejpilnějším jezdcem na dráze (odjel 159 kol), zažil však zatím nejhorší víkend sezony.
Čtyři body za sobotní osmé místo byly pro Itala s aspiracemi na titul maximem. V nědeli se navíc přidala ještě velmi nešťastná nehoda v boxech.
Oficiální čísla hovořila o návštěvě 67 500 diváků. Pořadatelé z ITR i ADAC si spolupráci pochvalovali a plánují ji příští rok zopakovat a případně rozšířit i na další podniky.
Na návštěve u GT3: v kokpitu úspěšného stroje Audi R8 LMS.
BMW při pohledu do budoucnosti rozhodně nechybí optimismus.
K lepším zítřkům má přispět i nové zákaznická zbraň BMW M6 GT3.
Na návštěve u GT3: na startovním roštu GT Masters bylo plno.
Silberpfeil dovezl Roberta Wickense dvakrát na třetí místo. Vlastně tomu bylo naopak, důležitější však je, že Kanaďan díky tomu převzal vedení v šampionátu.
Mercedes si po debaklu ve Spielbergu své úspěchy užíval.
Bentley Continental GT3 bylo největším autem víkendu. I týdne.
Jamie Green přepsal rekord dráhy, držený Mikem Rockenfellerem od roku 2013. Ve 26. kole nedělního závodu obkroužil loňský dominátor Lausitzring v čase 1:17.840. Nejrychlejší závodní kolo v GT Masters patřilo také Audi - připsal si jej Christopher Mies s časem 1:22.569.
Stejně jako ve Spielbergu oba víkendové závody DTM nedončily celkem pouze čtyři vozy.
Mercedes-AMG GT3 překračuje vlny v místě, kde se vnitřní sekce tratě vrací poprvé na vnější ovál.
Lausitzring zakrátko oslaví 16 let od svého otevření a dráha už nyní na některých místech připomíná roletu.
Vítězný vůz druhého závodu GT Masters zkropený šampaňským.
Porsche ovládlo první závod gététrojek, ovšem ne to na obrázku.
Mike Rockenfeller ulil v neděli start - chybou, která se mu dle vlastních slov stala poprvé za 10 let v DTM.
Namísto bojů o stupně vítězů po penalizaci zápolil s Martinem Tomczykem o 17. příčku - tedy jak říkají západní sousedé, o "goldene Ananas".
Místo nejlepšího jezdce Audi, uvolněné Rockenfellerem, bryskně zaplnil Mattias Ekström.
Oba závody GT Masters daly vzpomenout na letošní úvodní podniky DTM. Dělo se toho mnoho a mnohdy mimo dráhu.
Část z toho byl kalkulovaný risk.
Část čiré dobrodružství.
Nicméně dopadlo to dobře a nezbývá než si přát více takových kombinovaným závodních víkendů.
Foto: Martin Ševčík