Složitý den pro Ferrari
Jezdce v červeném trápí rychlost i spolehlivost.
Ferrari si letos už zvyklo být týmem hned za Mercedesem, nebo alespoň jedním z jeho pronásledovatelů, jenže v Baku to tak nevypadá. Ve druhém tréninku si jezdci vyzkoušeli rychlá kola na super-měkkých pneumatikách a Sebastian Vettel byl téměř o 2 vteřiny pomalejší než Lewis Hamilton. Kimi Räikkönen byl ještě o něco pomalejší a trénink nedokončil kvůli selhání MGU-K.
"Samozřejmě nás netěší, že jeden vůz měl problém," řekl dnes večer Vettel. "Z vozu mám docela dobrý pocit, chybí nám rychlost, takže se na to musíme podívat a zjistit, jak se zítra můžeme dostat na lepší pozice.
Není to příjemné, není to dobrá zpráva. Něco z toho můžeme vysvětlit a ohledně zbytku můžeme jen čekat, co přinese zítřek. Pro nás to byl složitý den, ne zcela čistý z pohledu surové rychlosti. Ale jak jsem již řekl, je to jen pátek. Není důvod dělat si velké starosti."
Vettel byl těsně před koncem tréninku požádán, aby zpomalil a vrátil se do boxů. Jeho vůz však neměl poruchu, inženýři se pouze obávali, že by také mohlo dojít k poruše MGU-K.
"Nevím, asi to bylo pouze bezpečnostní opatření. Obávali jsme se, že se nám může stát něco podobného (jako Räikkönenovi), tak jsme v posledním kole jeli opatrně. Jinak jsme ale měli fajn den, nasbírali jsme spoustu kol."
Kimimu Räikkönenovi dělají i v Baku problémy pneumatiky.
"Okruh je OK, přestože na začátku byl dost kluzký. Pak byl problém donutit pneumatiky pracovat, ale s dalšími koly jakoby to bylo těžší a těžší. Výzva spočívá v nastartování pneumatik," přiznal finský závodník.
"Vyvážení vozu nebylo špatné, ale bojovali jsme s pneumatikami. Nevíme, co dělají ostatní, ale když zrovna vše fungovalo, vyvážení bylo vlastně v pořádku. Potřebujeme zjistit, jak pneumatiky nastartovat během jednoho kola, protože dnes se nám to nedařilo. Delší stint může pomoci, ale měli bychom najít něco, co nám z nich pomůže vytěžit přilnavost."
"Samozřejmě nás netěší, že jeden vůz měl problém," řekl dnes večer Vettel. "Z vozu mám docela dobrý pocit, chybí nám rychlost, takže se na to musíme podívat a zjistit, jak se zítra můžeme dostat na lepší pozice.
Není to příjemné, není to dobrá zpráva. Něco z toho můžeme vysvětlit a ohledně zbytku můžeme jen čekat, co přinese zítřek. Pro nás to byl složitý den, ne zcela čistý z pohledu surové rychlosti. Ale jak jsem již řekl, je to jen pátek. Není důvod dělat si velké starosti."
Vettel byl těsně před koncem tréninku požádán, aby zpomalil a vrátil se do boxů. Jeho vůz však neměl poruchu, inženýři se pouze obávali, že by také mohlo dojít k poruše MGU-K.
"Nevím, asi to bylo pouze bezpečnostní opatření. Obávali jsme se, že se nám může stát něco podobného (jako Räikkönenovi), tak jsme v posledním kole jeli opatrně. Jinak jsme ale měli fajn den, nasbírali jsme spoustu kol."
Kimimu Räikkönenovi dělají i v Baku problémy pneumatiky.
"Okruh je OK, přestože na začátku byl dost kluzký. Pak byl problém donutit pneumatiky pracovat, ale s dalšími koly jakoby to bylo těžší a těžší. Výzva spočívá v nastartování pneumatik," přiznal finský závodník.
"Vyvážení vozu nebylo špatné, ale bojovali jsme s pneumatikami. Nevíme, co dělají ostatní, ale když zrovna vše fungovalo, vyvážení bylo vlastně v pořádku. Potřebujeme zjistit, jak pneumatiky nastartovat během jednoho kola, protože dnes se nám to nedařilo. Delší stint může pomoci, ale měli bychom najít něco, co nám z nich pomůže vytěžit přilnavost."