Vettel: F1 musí zůstat trochu nebezpečná
Nebezpečí je jedna z důležitých ingrediencí.
Na konferenci FIA v Turíně nechyběl ani Sebastian Vettel. Čtyřnásobný mistr světa a jezdec Scuderie Ferrari mluvil o své lásce k Formuli 1 a nevyhnul se ani tématu zavádění nových bezpečnostních opatření. Vettel je místopředsedou Asociace jezdců velkých cen, která vznikla a funguje hlavně kvůli společnému postupu v otázkách bezpečnosti, ale sám nepatří k jezdcům, kteří jsou za každý nový bezpečnostní prvek.
"Faktem je, že vozy jsou nyní mnohem bezpečnější. Nepochybně jsme na tom nyní mnohem lépe. Kdo trochu zná historii F1, něco si přečetl, tak musí vědět, že před lety jezdci neměli takové štěstí, jejich vozy nebyly tak bezpečné jako naše," řekl německý závodník.
"Ale myslím si, že bychom měli hledat správný kompromis. Ingredience jako vášeň, rychlost, nebezpečí, hluk… To vše je velmi důležité. Zároveň chceme pokračovat ve zvyšování bezpečnosti našeho sportu. Když se dějí zlé věci, nemůžeme před tím zavřít oči, musíme nějak zareagovat. Během pár uplynulých let jsme se hodně naučili a stále se učíme, to je správný přístup.
Když řeknu, že sport by měl zůstat trochu nebezpečný, může to znít velmi špatně, ale tohle lidé chtějí. Pokud o tuto ingredienci přijdeme, lidé ztratí pocit, že děláme něco mimo jejich dosah, něco z jiného světa a už to pro ně nebude tak vzrušující."
"Faktem je, že vozy jsou nyní mnohem bezpečnější. Nepochybně jsme na tom nyní mnohem lépe. Kdo trochu zná historii F1, něco si přečetl, tak musí vědět, že před lety jezdci neměli takové štěstí, jejich vozy nebyly tak bezpečné jako naše," řekl německý závodník.
"Ale myslím si, že bychom měli hledat správný kompromis. Ingredience jako vášeň, rychlost, nebezpečí, hluk… To vše je velmi důležité. Zároveň chceme pokračovat ve zvyšování bezpečnosti našeho sportu. Když se dějí zlé věci, nemůžeme před tím zavřít oči, musíme nějak zareagovat. Během pár uplynulých let jsme se hodně naučili a stále se učíme, to je správný přístup.
Když řeknu, že sport by měl zůstat trochu nebezpečný, může to znít velmi špatně, ale tohle lidé chtějí. Pokud o tuto ingredienci přijdeme, lidé ztratí pocit, že děláme něco mimo jejich dosah, něco z jiného světa a už to pro ně nebude tak vzrušující."
Otázka bezpečnosti se řešila i minulý týden, kdy měli jezdci ve čtvrtek poprvé možnost vidět na vlastní oči rychlou trať v ulicích ázerbájdžánského hlavního města Baku a někteří z nich byli zděšeni absencí výjezdových zón v některých zatáčkách. Vettelovi se ale právě takový kompromis mezi bezpečností a vzrušením z rychlé jízdy blízko bariér líbí.
"Minulý týden jsme byli v Baku. Okruh byl kritizovaný, že je prý příliš nebezpečný, ale já si to nemyslím. FIA a lidé v Baku udělali pekelně dobrou práci, když se jim podařilo dostat fantastickou závodní trať na místo, které nebylo postavené kvůli závodění. Je ohromná a je tam minimum místa na chyby. To dělá závodění vzrušujícím. Řekl bych, že to ho dělalo vzrušujícím v minulosti a dělá ho takovým i dnes."
"Minulý týden jsme byli v Baku. Okruh byl kritizovaný, že je prý příliš nebezpečný, ale já si to nemyslím. FIA a lidé v Baku udělali pekelně dobrou práci, když se jim podařilo dostat fantastickou závodní trať na místo, které nebylo postavené kvůli závodění. Je ohromná a je tam minimum místa na chyby. To dělá závodění vzrušujícím. Řekl bych, že to ho dělalo vzrušujícím v minulosti a dělá ho takovým i dnes."