Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Na Red Bull Ringu možná padne kvalifikační rekord

Na Red Bull Ringu možná padne kvalifikační rekord

Uvidíme jednu z nejrychlejších kvalifikací historie F1?

Web Motorsport zjistil, že týmy F1 očekávají, že jeden z jejich jezdců příští týden vylepší kvalifikační rekord okruhu Red Bull Ring.

Rakouský okruh je dlouhý pouze 4 326 metrů a jeho oficiální rekord drží Michael Schumacher, který se jím během závodu v roce 2003 prohnal za minutu a 8.337 sekundy. Ve stejném roce zajel v pátečním tréninku čas 1:07.908s, ale nejrychlejší kvalifikační kolo patří Rubensu Barrichellovi, který v roce 2002 získal pole position časem 1:08.038s.

Nedělní rekord možná zůstane nepřekonaný, ale Lewis Hamilton už loni v kvalifikaci pokořil hranici 1:08.5s. Letos jsou monoposty F1 opět o něco rychlejší a nahrávají jim i další faktory. Pirelli do Rakouska přiveze své ultra-měkké pneumatiky a okruh dostal nový asfaltový koberec, což pocítili už jezdci série DTM. Pokud se splní předpovědi, mohli bychom v sobotu vidět nejrychlejší kvalifikační kolo od roku 1990, kdy Nigel Mansell získal na Paul Ricard pole position časem 1:04.402s.
 
"My (v DTM) jsme byli v kvalifikaci o 2.5 sekundy rychlejší," řekl Paul di Resta, bývalý závodník F1, který se vrátil do DTM, je rezervním jezdcem týmu Williams a zároveň pracuje pro televizi Sky Sports.

"Asfalt je nyní hladší a v zatáčkách mají vozy více přilnavosti. Je těžší přimět pneumatiky správně pracovat, ale pak začne vůz zrychlovat. Není tam už tolik hrbolů, takže již není třeba dělat velký kompromis v nastavení vozu. Můžete ho posadit níže a zlepšit tak aerodynamiku. Hrboly sice nebyly velké, ale byly na místech, kde dělaly problémy, hlavně v místě brzdění před druhou zatáčkou a v posledních dvou zatáčkách. Trochu se změnil i profil poslední zatáčky, s novými obrubníky je z ní normálnější zatáčka, která jezdcům odpustí i nějaké chyby, což je trochu škoda, protože přišla o svůj charakter. Vzhledem k evoluci vozů a ultra-měkké pneumatiky očekávám, že časy na kolo v kvalifikaci klesnou k minutě a pěti sekundám."