Na Red Bull Ringu možná padne kvalifikační rekord
Uvidíme jednu z nejrychlejších kvalifikací historie F1?
Web Motorsport zjistil, že týmy F1 očekávají, že jeden z jejich jezdců příští týden vylepší kvalifikační rekord okruhu Red Bull Ring.
Rakouský okruh je dlouhý pouze 4 326 metrů a jeho oficiální rekord drží Michael Schumacher, který se jím během závodu v roce 2003 prohnal za minutu a 8.337 sekundy. Ve stejném roce zajel v pátečním tréninku čas 1:07.908s, ale nejrychlejší kvalifikační kolo patří Rubensu Barrichellovi, který v roce 2002 získal pole position časem 1:08.038s.
Nedělní rekord možná zůstane nepřekonaný, ale Lewis Hamilton už loni v kvalifikaci pokořil hranici 1:08.5s. Letos jsou monoposty F1 opět o něco rychlejší a nahrávají jim i další faktory. Pirelli do Rakouska přiveze své ultra-měkké pneumatiky a okruh dostal nový asfaltový koberec, což pocítili už jezdci série DTM. Pokud se splní předpovědi, mohli bychom v sobotu vidět nejrychlejší kvalifikační kolo od roku 1990, kdy Nigel Mansell získal na Paul Ricard pole position časem 1:04.402s.
Rakouský okruh je dlouhý pouze 4 326 metrů a jeho oficiální rekord drží Michael Schumacher, který se jím během závodu v roce 2003 prohnal za minutu a 8.337 sekundy. Ve stejném roce zajel v pátečním tréninku čas 1:07.908s, ale nejrychlejší kvalifikační kolo patří Rubensu Barrichellovi, který v roce 2002 získal pole position časem 1:08.038s.
Nedělní rekord možná zůstane nepřekonaný, ale Lewis Hamilton už loni v kvalifikaci pokořil hranici 1:08.5s. Letos jsou monoposty F1 opět o něco rychlejší a nahrávají jim i další faktory. Pirelli do Rakouska přiveze své ultra-měkké pneumatiky a okruh dostal nový asfaltový koberec, což pocítili už jezdci série DTM. Pokud se splní předpovědi, mohli bychom v sobotu vidět nejrychlejší kvalifikační kolo od roku 1990, kdy Nigel Mansell získal na Paul Ricard pole position časem 1:04.402s.
"My (v DTM) jsme byli v kvalifikaci o 2.5 sekundy rychlejší," řekl Paul di Resta, bývalý závodník F1, který se vrátil do DTM, je rezervním jezdcem týmu Williams a zároveň pracuje pro televizi Sky Sports.
"Asfalt je nyní hladší a v zatáčkách mají vozy více přilnavosti. Je těžší přimět pneumatiky správně pracovat, ale pak začne vůz zrychlovat. Není tam už tolik hrbolů, takže již není třeba dělat velký kompromis v nastavení vozu. Můžete ho posadit níže a zlepšit tak aerodynamiku. Hrboly sice nebyly velké, ale byly na místech, kde dělaly problémy, hlavně v místě brzdění před druhou zatáčkou a v posledních dvou zatáčkách. Trochu se změnil i profil poslední zatáčky, s novými obrubníky je z ní normálnější zatáčka, která jezdcům odpustí i nějaké chyby, což je trochu škoda, protože přišla o svůj charakter. Vzhledem k evoluci vozů a ultra-měkké pneumatiky očekávám, že časy na kolo v kvalifikaci klesnou k minutě a pěti sekundám."
"Asfalt je nyní hladší a v zatáčkách mají vozy více přilnavosti. Je těžší přimět pneumatiky správně pracovat, ale pak začne vůz zrychlovat. Není tam už tolik hrbolů, takže již není třeba dělat velký kompromis v nastavení vozu. Můžete ho posadit níže a zlepšit tak aerodynamiku. Hrboly sice nebyly velké, ale byly na místech, kde dělaly problémy, hlavně v místě brzdění před druhou zatáčkou a v posledních dvou zatáčkách. Trochu se změnil i profil poslední zatáčky, s novými obrubníky je z ní normálnější zatáčka, která jezdcům odpustí i nějaké chyby, což je trochu škoda, protože přišla o svůj charakter. Vzhledem k evoluci vozů a ultra-měkké pneumatiky očekávám, že časy na kolo v kvalifikaci klesnou k minutě a pěti sekundám."