Ferrari chce v Rakousku využít lepší kvalifikační rychlost
V pátek bude hledat odpovědi na důležité otázky.
Ferrari v Montrealu nasadilo nové turbo a Sebastian Vettel poměrně těsně prohrál kvalifikační boj s mercedesy. V Baku byl odstup Ferrari od Mercedesu naopak obrovský a Maranello nyní doufá, že to bylo pouze jednorázové selhání a v Rakousku bude opět v jedné lize s Mercedesem. Důležitý bude už pátek, protože inženýři mají v tabulkách hodně neznámých.
"Trať dostala nový povrch a nyní nemůžeme vědět, co to pro nás znamená," řekl Jock Clear, šéf traťových operací Ferrari. "Nevíme, jaký vliv to bude mít na pneumatiky, ale všechny týmy jsou na tom stejně, takže si prostě musíme udělat domácí úkoly. Vícero věcí bude jinak než loni. Možná se budou pneumatiky chovat jinak, možná bude náročnější je zahřát, možná vydrží méně kol, možná vydrží déle.
Nic z tohoto nebudeme vědět dříve, než tam přijdeme a odjedeme páteční tréninky. Pak budeme muset zareagovat a o tom to bude. Budeme hledat malé možnosti zlepšení rychlosti, které udělají rozdíl mezi páteční a sobotní rychlostí. Chceme, aby naši chlapci měli v kvalifikaci silný vůz. V předchozích závodech jsme zlepšili kvalifikační rychlost a měli jsme dobrý progres skrz Q1, Q2 a Q3. Potřebujeme v tom pokračovat i v Rakousku, aby Seb a Kimi měli v Q3 co nejlepší šanci bojovat o nejlepší místa."
"Trať dostala nový povrch a nyní nemůžeme vědět, co to pro nás znamená," řekl Jock Clear, šéf traťových operací Ferrari. "Nevíme, jaký vliv to bude mít na pneumatiky, ale všechny týmy jsou na tom stejně, takže si prostě musíme udělat domácí úkoly. Vícero věcí bude jinak než loni. Možná se budou pneumatiky chovat jinak, možná bude náročnější je zahřát, možná vydrží méně kol, možná vydrží déle.
Nic z tohoto nebudeme vědět dříve, než tam přijdeme a odjedeme páteční tréninky. Pak budeme muset zareagovat a o tom to bude. Budeme hledat malé možnosti zlepšení rychlosti, které udělají rozdíl mezi páteční a sobotní rychlostí. Chceme, aby naši chlapci měli v kvalifikaci silný vůz. V předchozích závodech jsme zlepšili kvalifikační rychlost a měli jsme dobrý progres skrz Q1, Q2 a Q3. Potřebujeme v tom pokračovat i v Rakousku, aby Seb a Kimi měli v Q3 co nejlepší šanci bojovat o nejlepší místa."
Na krátké trati může být každá setina sekundy rozhodující.
"Je to další náročná trať, velmi odlišná od Baku, ze kterého jsme právě přišli, ale i velmi odlišná od Kanady nebo Monaka. Jako všude, i v Rakousku budeme mít nové díly, nová vylepšení a nastavení navržené speciálně pro tuto trať. Rakousko je velmi jednoduchá trať, má pouze pět skutečných zatáček a několik dobrých rovinek, takže se v ní mísí motorový okruh s okruhem na přítlak. Co se týče technické náročnosti, je to jedna z nejkratších tratí, takže každý detail výrazně ovlivní čas na kolo. Když kolo trvá pouze o trochu déle než minutu, musíte myslet na každou setinu sekundy.“
"Je to další náročná trať, velmi odlišná od Baku, ze kterého jsme právě přišli, ale i velmi odlišná od Kanady nebo Monaka. Jako všude, i v Rakousku budeme mít nové díly, nová vylepšení a nastavení navržené speciálně pro tuto trať. Rakousko je velmi jednoduchá trať, má pouze pět skutečných zatáček a několik dobrých rovinek, takže se v ní mísí motorový okruh s okruhem na přítlak. Co se týče technické náročnosti, je to jedna z nejkratších tratí, takže každý detail výrazně ovlivní čas na kolo. Když kolo trvá pouze o trochu déle než minutu, musíte myslet na každou setinu sekundy.“