Rozcvička před sprintem pro Sainze
VC Rakouska - 2. trénink
Druhý volný trénink na Velkou cenu Rakouska patřil Ferrari. Vyhrál Sainz před Leclercem a Verstappenem. Po včerejších nehodách se na dráze objevili i piloti Mercedesu, ačkoli na Hamiltonův výjezd jsme museli čekat téměř až do závěrečné desetiminutovky.
Zhruba hodinu po skončení sprintu FIA F3 vyjely na Red Bull Ring monoposty F1. Od 12:30 hodin byl totiž na programu závěrečný druhý volný trénink. Šlo o poslední možnost vyzkoušet vozy před odpoledním sprintem. Jelikož ale od kvalifikace platil režim parc fermé, nebylo možné na vozech udělat žádné větší změny. Očekávalo se tak, že časy zajeté ve druhém tréninku nebudou příliš reprezentativní.
Před startem činila teplota vzduchu 19 stupňů. Asfalt měl 33 stupňů.
Hned v úvodu se na trať vydávaly první vozy. Z garáže vyrazili do akce Čou, Bottas, Magnussen, Schumacher, Norris, Vettel, Stroll, Leclerc a Sainz. Většina nasadila střední směs pneumatik. Měkkou sadu obuli pouze Norris, Vettel a Stroll.
U Mercedesu bylo jasné, že Hamilton s Russellem se do akce jen tak nevydají. Na monopostech obou jezdců, kteří v páteční kvalifikaci bourali, se totiž pracovalo. U Hamiltona došlo k výměně šasi. Oba jezdci dostali i novou podlahu.
Hamilton s Russellem sice stále na první výjezd čekali, na dráhu ovšem vyjíždělo stále více pilotů. Po deseti minutách vedl Verstappen (1:09,067) před Sainzem (1:09,150) a Leclercem (1:09,620). Zatímco Verstappen zajel svůj nejlepší čas na měkké sadě, piloti Ferrari na střední směsi.
Po dvanácti minutách se na dráze poprvé ukázal Russell. Odjel jedno kolo a pak se vrátil do boxů. Ani jedno kolo stále neměli na kontě ani jezdci Alpine Alonso a Ocon.
Zanedlouho se ovšem Russell na trať vrátil a zajel i svůj první čas. S kolem v hodnotě 1:10,290 se posunul na pátou příčku. Na svém voze měl měkkou směs pneumatik.
Leclerc měl obavy o svůj motor: "Co se s ním děje?," ptal se svého inženýra.
Russell už sice jezdil po trati, u Hamiltona ale ani dvacet minut po začátku tréninku nic nenasvědčovalo tomu, že brzy vyjede. Stále se totiž na jeho monopostu pracovalo. V garážích zůstávali pořád také Alonso a Ocon. Alpine na sociálních sítích žádné novinky nepřidával.
Sainz měl co dělat, aby dobrzdil do třetí zatáčky. Toto místo mu dělalo problém už v úvodu tréninku, kdy zde vycestoval mimo trať.
Russell si stěžoval, že mu nefunguje takzvané "předjížděcí tlačítko." I přesto ale pokořil Leclerca a s časem 1:09,240 se dostal na třetí pozici. Jeho čas byl o 274 tisícin pomalejší než nejrychlejší kolo vedoucího Verstappena. Piloti Ferrari ale v tu dobu stále kroužili po trati na střední sadě pneumatik.
Krátce před koncem první poloviny tréninku se konečně dočkali fanoušci Alpine. Nejprve vyjel z garáže Ocon a o pár okamžiků později ho následoval i Alonso. V tu chvíli už tak zůstával Hamilton jediným pilotem, který ještě neměl na kontě ani jedno kolo.
Alonsova přítomnost na závodní dráze začala být brzy znát. Španěl se totiž s časem 1:09,395 posunul na čtvrtou pozici. Verstappen sice zůstával první, mezitím ale přezul na střední sadu pneumatik. Na tuto sadu přešel i Russell. Leclerc už jezdil naopak na měkké směsi.
Verstappen sice jel na střední směsi, přesto se ale dokázal zlepšit. Jeho nové maximum mělo hodnotu 1:08,799. Vzápětí se posunul i jeho kolega Pérez. Ten se s časem 1:09,179 dostal na třetí příčku.
Po přechodu na střední směs zrychlil i Alonso. Jeho čas 1:09,081 znamenal posun na druhou příčku. Jeho krajan Sainz už byl stejně jako Leclerc na měkké sadě pneumatik.
Pořadí se ale měnilo i v dalších okamžicích. Nejprve překonal Ocon Alonsa a sebral mu druhé místo. Poté ale dokázal Leclerc s časem 1:08,660 převzít vedení.
Dvacet jedna minut před koncem se přiblížil první výjezd Hamiltona na dráhu. Brit už si totiž nasadil přilbu. Alonso se s časem 1:08,832 vrátil na třetí příčku. Ještě více se ale zadařilo Sainzovi. S časem 1:08,610 překonal Leclerca a stal se novým lídrem.
Čtrnáct minut před koncem se konečně vydal Hamilton na dráhu. Obul měkkou sadu a bylo jasné, že na posledním dvacátém místě nezůstane dlouho. První Hamiltonovo kolo mělo hodnotu 1:09,350. Posunul se s ním na devátou příčku.
Z Vettelova vozu v závěru odlétl úlomek, když přejel v závěrečné desáté zatáčce přes obrubník. Na čele už se ale nic nezměnilo. Vítězem tréninku se stal Sainz s náskokem 50 tisícin před kolegou Leclercem. Verstappen, který odpoledne odstartuje z pole position do sprintu, skončil třetí. Hamilton v závěru tréninku ještě stihnul přezout z měkké sady na střední a vyzkoušel si tak i ji.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:08,610 | 39 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:08,660 | + 0.050 | 42 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:08,778 | + 0.168 | 31 |
4. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:08,832 | + 0.222 | 20 |
5. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:08,848 | + 0.238 | 23 |
6. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:09,179 | + 0.569 | 36 |
7. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:09,240 | + 0.630 | 32 |
8. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:09,251 | + 0.641 | 25 |
9. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:09,350 | + 0.740 | 13 |
10. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:09,519 | + 0.909 | 37 |
11. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:09,525 | + 0.915 | 42 |
12. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:09,579 | + 0.969 | 36 |
13. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:09,602 | + 0.992 | 43 |
14. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:09,665 | + 1.055 | 35 |
15. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:09,700 | + 1.090 | 31 |
16. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:09,740 | + 1.130 | 33 |
17. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:09,852 | + 1.242 | 33 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:09,960 | + 1.350 | 33 |
19. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:10,005 | + 1.395 | 38 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:10,261 | + 1.651 | 35 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari