Vettel: Přišlo to jako blesk z čistého nebe
Pneumatika explodovala bez jakéhokoliv varování.
Sebastian Vettel včera nevěděl vysvětlit, proč došlo k selhání pravé zadní pneumatiky. Jednoduchou odpovědí by bylo, že svou červenou sadu "sedral" příliš dlouhým stintem, jenže on ve voze necítil, že by pneumatiky už byly na hraně své životnosti. Přesto se po 26 kolech se závodem rozloučil po explozi pneumatiky na hlavní rovince a nárazu do zdi oddělující trať od boxů. Množství malých úlomků z jeho vozu povolalo na trať safety car a ovlivnilo celý průběh závodu.
"Zatím máme pouze jeden velký otazník," řekl včera jezdec Ferrari. "Bylo to naše rozhodnutí, bylo zřejmé, že všem vydržely pneumatiky déle, než se před závodem očekávalo. Nakonec ale 27 kol není na tuto směs tak moc. Kimi udělal přes 20 na ultra-měkké sadě a někteří jezdci udělali více na super-měkkých.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Pneumatika explodovala, aniž jsem předtím cítil něco neobvyklého a naši lidé z boxové zídky také řekli, že vše bylo v normálu. Ani rychlost se ve srovnání s předchozím kolem nezměnila. Žádné varování, že se blíží selhání. A nikde jsem nevyjel z trati.“
Vettelovi nakonec včera nepatřil rekordně dlouhý stint na červených pneumatikách, ale byl velmi blízko. Jeho pneumatiky vydržely 26 kol a pár metrů, Felipe Nasr na nich zvládl 27, ale to bylo už v závěru závodu, kdy si daleko od bodovaných pozic mohl dovolit volnější tempo. Není to poprvé, co Vettel přišel o celý závod po nečekané explozi pneumatiky na konci dlouhého stintu. Totéž se mu stalo loni ve Spa-Francorchamps.
Kimimu Räikkönenovi nevyšel závěrečný útok na Maxe Verstappena, ale po kolizi Lewise Hamiltona s Nicem Rosbergem se dostal na stupně vítězů.
"Pro nás to nebyl jednoduchý den. Nemyslím si, že jsme dosáhli všechno, co jsme mohli dosáhnout. Na konci závodu jsme měli dobrou rychlost a možná jsem měl šanci předjet Maxe, ale pak se objevily žluté vlajky, takže dojel přede mnou. Ale i to se občas stává. Vůz byl celý víkend dobrý a měl jsem i dobrý start, ale pak (po zastávce v boxech) jsem se ocitl na šestém místě. Vždy se musíte pokusit dostat zpět, a co se rychlosti týče, byli jsme dobří."
"Zatím máme pouze jeden velký otazník," řekl včera jezdec Ferrari. "Bylo to naše rozhodnutí, bylo zřejmé, že všem vydržely pneumatiky déle, než se před závodem očekávalo. Nakonec ale 27 kol není na tuto směs tak moc. Kimi udělal přes 20 na ultra-měkké sadě a někteří jezdci udělali více na super-měkkých.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Pneumatika explodovala, aniž jsem předtím cítil něco neobvyklého a naši lidé z boxové zídky také řekli, že vše bylo v normálu. Ani rychlost se ve srovnání s předchozím kolem nezměnila. Žádné varování, že se blíží selhání. A nikde jsem nevyjel z trati.“
Vettelovi nakonec včera nepatřil rekordně dlouhý stint na červených pneumatikách, ale byl velmi blízko. Jeho pneumatiky vydržely 26 kol a pár metrů, Felipe Nasr na nich zvládl 27, ale to bylo už v závěru závodu, kdy si daleko od bodovaných pozic mohl dovolit volnější tempo. Není to poprvé, co Vettel přišel o celý závod po nečekané explozi pneumatiky na konci dlouhého stintu. Totéž se mu stalo loni ve Spa-Francorchamps.
Kimimu Räikkönenovi nevyšel závěrečný útok na Maxe Verstappena, ale po kolizi Lewise Hamiltona s Nicem Rosbergem se dostal na stupně vítězů.
"Pro nás to nebyl jednoduchý den. Nemyslím si, že jsme dosáhli všechno, co jsme mohli dosáhnout. Na konci závodu jsme měli dobrou rychlost a možná jsem měl šanci předjet Maxe, ale pak se objevily žluté vlajky, takže dojel přede mnou. Ale i to se občas stává. Vůz byl celý víkend dobrý a měl jsem i dobrý start, ale pak (po zastávce v boxech) jsem se ocitl na šestém místě. Vždy se musíte pokusit dostat zpět, a co se rychlosti týče, byli jsme dobří."