Vettel prozradil slabé stránky vozu Ferrari
Které dvě oblasti potřebuje Maranello nejvíce zlepšit?
Sebastian Vettel před začátkem sezóny doufal, že bude moci opět bojovat o titul, poprvé v červené kombinéze Ferrari. Nadále se odmítá vzdát, ale i on vidí, že Mercedes má nejen bodový náskok, ale i rychlejší vůz. V Silverstone prozradil, že během závodu Mercedes nejvíce získává v rychlých zatáčkách a také má mnohem lepší kvalifikační režim motoru, díky čemuž jeho jezdci pravidelně obsazují pole position.
"Nejsme v pozici, abychom mohli před závodem říkat, že jsme přišli vyhrát. Momentálně nejsme favority a čeká nás ještě hodně práce," řekl čtyřnásobný mistr světa. „Potřebujeme makat na všech oblastech. Není jeden konkrétní typ zatáčky, který nám nevyhovuje.
Ze srovnání s Mercedesem jako referenčním bodem, ale také s jinými vozy, není nic, co by vyčuhovalo. Měli bychom se trochu zlepšit všude. V pomalých zatáčkách jsme poměrně silní. Ne ve všech pomalých zatáčkách všech okruhů, ale ve většině ano. Trochu ztrácíme ve středně rychlých a rychlých zatáčkách. Co se týče maximální rychlosti a výkonu, dosáhli jsme masivního zlepšení, ale zároveň víme, že Mercedes může hlavně v kvalifikaci zvýšit výkon a z ničeho nic má o 25 až 30 koňských sil více, to se dá vidět i cítit. Nemusí to být vidět na sektorových časech, protože v každém sektoru jsou nějaké rovinky, ale dá se to vidět i cítit. Tohle nám chybí. Ještě nejsme, kde bychom chtěli být, ale máme správný směr."
"Nejsme v pozici, abychom mohli před závodem říkat, že jsme přišli vyhrát. Momentálně nejsme favority a čeká nás ještě hodně práce," řekl čtyřnásobný mistr světa. „Potřebujeme makat na všech oblastech. Není jeden konkrétní typ zatáčky, který nám nevyhovuje.
Ze srovnání s Mercedesem jako referenčním bodem, ale také s jinými vozy, není nic, co by vyčuhovalo. Měli bychom se trochu zlepšit všude. V pomalých zatáčkách jsme poměrně silní. Ne ve všech pomalých zatáčkách všech okruhů, ale ve většině ano. Trochu ztrácíme ve středně rychlých a rychlých zatáčkách. Co se týče maximální rychlosti a výkonu, dosáhli jsme masivního zlepšení, ale zároveň víme, že Mercedes může hlavně v kvalifikaci zvýšit výkon a z ničeho nic má o 25 až 30 koňských sil více, to se dá vidět i cítit. Nemusí to být vidět na sektorových časech, protože v každém sektoru jsou nějaké rovinky, ale dá se to vidět i cítit. Tohle nám chybí. Ještě nejsme, kde bychom chtěli být, ale máme správný směr."