FIA bude trestat porušení omezení radiokomunikace
Týmy si musí začít dávat větší pozor.
Členové týmů na boxové zídce si od Velké ceny Velké Británie musí dávat větší pozor na dodržení nového omezení komunikace s jezdcem. Podle nového výkladu pravidel, používaného od začátku letošní sezóny, má být jezdec schopen dovézt vůz od startu až do cíle sám a bez navigování inženýry, což se týká například měnění nastavení pohonné jednotky. Na to v Baku doplatil Lewis Hamilton, který se od Mercedesu zbytečně dožadoval rady a přišel o možnost bojovat o stupně vítězů. Nico Rosberg zase v Rakousku v závěru závodu přehřál brzdy a jejich šéf Toto Wolff by omezení rád zmírnil, přestože před zavedením patřil k jeho největším zastáncům.
"FIA je v těžké situaci, protože kde je hranice? Týmy mohou snadno zneužívat záminku bezpečnosti a pokusit se komunikovat s jezdci," řekl Wolff. "Můj názor je, že jsme zašli trochu daleko. Měli bychom to raději otevřít, ať všichni všechno slyší. To není můj nápad, navrhl to Bernie (Ecclestone). Pojďme to všechno otevřít, snad s výjimkou věcí týkajících se jezdění!"
FIA však dělá pravý opak a po fázi zvykání si na nové pravidlo zavádí tresty za jeho porušení. Pokud se některý ze závodních inženýrů pokusí jezdci během závodu našeptávat, bude zodpovědný za časovou penalizaci, nebo trestný průjezd boxovou uličkou.
Závodní ředitel McLarenu přiznává, že i jeho tým se snažil obměkčit FIA, ale neúspěšně.
"Týmy a FIA o tom diskutovaly. Chtěli jsme více svobody, nebo přesnější vysvětlení a FIA dala jasně najevo, že svůj postoj nezmění," prozradil Éric Boullier.
"FIA je v těžké situaci, protože kde je hranice? Týmy mohou snadno zneužívat záminku bezpečnosti a pokusit se komunikovat s jezdci," řekl Wolff. "Můj názor je, že jsme zašli trochu daleko. Měli bychom to raději otevřít, ať všichni všechno slyší. To není můj nápad, navrhl to Bernie (Ecclestone). Pojďme to všechno otevřít, snad s výjimkou věcí týkajících se jezdění!"
FIA však dělá pravý opak a po fázi zvykání si na nové pravidlo zavádí tresty za jeho porušení. Pokud se některý ze závodních inženýrů pokusí jezdci během závodu našeptávat, bude zodpovědný za časovou penalizaci, nebo trestný průjezd boxovou uličkou.
Závodní ředitel McLarenu přiznává, že i jeho tým se snažil obměkčit FIA, ale neúspěšně.
"Týmy a FIA o tom diskutovaly. Chtěli jsme více svobody, nebo přesnější vysvětlení a FIA dala jasně najevo, že svůj postoj nezmění," prozradil Éric Boullier.