Norris navnadil domácí fanoušky
VC Velké Británie – 1. trénink
Domácí fanoušci mohli být po prvním tréninku na Velkou cenu Velké Británie spokojeni. Nejrychlejší čas totiž zajel Norris před Strollem a Piastrim. Verstappen sice obsadil čtvrté místo, byl však jedním z jezdců, kteří vůbec nenazuli měkkou sadu pneumatik. Pro Cunodu trval trénink necelých deset minut. Poté se roztočil a skončil v kačírku.
Ve 12:30 hodin místního času odstartoval na Silverstone první volný trénink před Velkou cenou Velké Británie. Jezdce sice přivítala zatažená obloha, trať ovšem byla suchá. Pravděpodobnost příchodu deště ale činila 30 %.
Hned čtyři stáje nasadily do úvodní hodinovky nezávodního pilota. K jezdecké změně sáhli mimo jiné i šampioni u Red Bullu. Ti dali „oddech“ Pérezovi, kterého nahradil aktuálně druhý muž průběžného pořadí F2 Hadjar. U Alpine nastoupil místo Gaslyho Doohan, Haas nasadil místo Magnussena svého čerstvě podepsaného pilota pro rok 2025 Bearmana a u Williamsu uvolnil Sargeant kokpit Colapintovi.
S prvními výjezdy na trať se podle očekávání neotálelo. Hned v úvodu vyjela do akce většina pilotů. Norris na svém monopostu vezl takzvanou „aerodynamickou zahrádku“.
Hned po svém prvním kole zamířil zpět k mechanikům Stroll. Pilot Aston Martinu si stěžoval na potíže s brzdovým pedálem. Do boxů se vrátil také Albon. Hadjar stále zůstával v garáži, brzy ale vyjel.
Pro své první jízdy nasazovali piloti především tvrdou sadu pneumatik, přičemž výjimečně se objevovala v akci i střední směs. Neuběhlo ještě ani deset minut a vlály červené vlajky. V sedmé zatáčce se totiž roztočil Cunoda, který skončil v kačírku. Pro Japonce tím trénink skončil.
Během přerušení se na špici výsledkové listiny nacházeli domácí piloti. S časem 1:28,888 kraloval Russell, za nímž zaostával o 147 tisícin sekundy týmový kolega Hamilton. Třetí Verstappen ztrácel na první pozici 161 tisícin sekundy.
Po necelých osmi minutách se opět začalo jezdit. Verstappen se brzy posunul na druhé místo před Hamiltona. Zrychlil i lídr Russell, který měl před pilotem Red Bullu k dobru 214 tisícin sekundy. Norris si v páté zatáčce udělal výlet mimo trať.
Ještě před polovinou tréninku se dostal do čela Sainz s časem 1:27,925. Druhý byl se ztrátou 118 tisícin sekundy Hamilton a třetí pozice patřila Russellovi. Ke slovu přicházely měkké pneumatiky. Jako první je obul Bearman, postupně se ale přidávali i další.
Verstappen se ujal vedení. Do čela se zvládl dostat s časem 1:27,729, který dokázal zajet na střední sadě pneumatiky. Netrvalo však dlouho a sesadil ho Piastri. Australan pokořil trojnásobného mistra světa o 98 tisícin sekundy. Jel ale na měkkých pneumatikách. Většina závodníků se věnovala kvalifikačním simulacím.
Deset minut před koncem přišel Piastri o vedení. Nejprve ho překonal Norris a poté také Stroll. Brzy bylo jasné, že Australan už se nezlepší. Náhle totiž začal zpomalovat a svého inženýra informoval o tom, že má nejspíše problém s hydraulikou. Pilot McLarenu se pomalým tempem belhal do boxové uličky a nakonec v ní zůstat stát. Do garáže ho museli dotlačit traťoví komisaři.
Norris už ve zbytku tréninku zůstal na čele a zvítězil. Druhou pozici obsadil Stroll a třetí Piastri. Verstappen sice zaznamenal čtvrtý čas, neobul ovšem měkkou sadu pneumatik.
Závěrečné minuty přinesl ještě jeden dramatický okamžik. Rozjetému Norrisovi se na výjezdu ze druhé zatáčky připletl do cesty Hadjar. Pilot McLarenu musel prudce brzdit, aby zabránil střetu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:27,420 | 25 | |
2. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:27,554 | + 0.134 | 21 |
3. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:27,631 | + 0.211 | 18 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:27,729 | + 0.309 | 24 |
5. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:27,738 | + 0.318 | 25 |
6. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:27,794 | + 0.374 | 26 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:27,858 | + 0.438 | 25 |
8. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:27,903 | + 0.483 | 25 |
9. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:27,925 | + 0.505 | 27 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:27,974 | + 0.554 | 24 |
11. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:28,082 | + 0.662 | 21 |
12. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:28,254 | + 0.834 | 26 |
13. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:28,477 | + 1.057 | 24 |
14. | Oliver Bearman | Haas | Ferrari | 1:28,536 | + 1.116 | 24 |
15. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:28,590 | + 1.170 | 23 |
16. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:28,649 | + 1.229 | 24 |
17. | Jack Doohan | Alpine | Renault | 1:28,735 | + 1.315 | 21 |
18. | Franco Colapinto | Williams | Mercedes | 1:29,078 | + 1.658 | 23 |
19. | Isack Hadjar | Red Bull | Red Bull PT | 1:29,270 | + 1.850 | 15 |
20. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:29,864 | + 2.444 | 5 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren