Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Norris navnadil domácí fanoušky

Norris navnadil domácí fanoušky

VC Velké Británie – 1. trénink

Domácí fanoušci mohli být po prvním tréninku na Velkou cenu Velké Británie spokojeni. Nejrychlejší čas totiž zajel Norris před Strollem a Piastrim. Verstappen sice obsadil čtvrté místo, byl však jedním z jezdců, kteří vůbec nenazuli měkkou sadu pneumatik. Pro Cunodu trval trénink necelých deset minut. Poté se roztočil a skončil v kačírku.

Ve 12:30 hodin místního času odstartoval na Silverstone první volný trénink před Velkou cenou Velké Británie. Jezdce sice přivítala zatažená obloha, trať ovšem byla suchá. Pravděpodobnost příchodu deště ale činila 30 %.

Hned čtyři stáje nasadily do úvodní hodinovky nezávodního pilota. K jezdecké změně sáhli mimo jiné i šampioni u Red Bullu. Ti dali „oddech“ Pérezovi, kterého nahradil aktuálně druhý muž průběžného pořadí F2 Hadjar. U Alpine nastoupil místo Gaslyho Doohan, Haas nasadil místo Magnussena svého čerstvě podepsaného pilota pro rok 2025 Bearmana a u Williamsu uvolnil Sargeant kokpit Colapintovi.

S prvními výjezdy na trať se podle očekávání neotálelo. Hned v úvodu vyjela do akce většina pilotů. Norris na svém monopostu vezl takzvanou „aerodynamickou zahrádku“.

Hned po svém prvním kole zamířil zpět k mechanikům Stroll. Pilot Aston Martinu si stěžoval na potíže s brzdovým pedálem. Do boxů se vrátil také Albon. Hadjar stále zůstával v garáži, brzy ale vyjel.

Juki Cunoda jezdil jenom chvíli. Foto: AlphaTauri



Pro své první jízdy nasazovali piloti především tvrdou sadu pneumatik, přičemž výjimečně se objevovala v akci i střední směs. Neuběhlo ještě ani deset minut a vlály červené vlajky. V sedmé zatáčce se totiž roztočil Cunoda, který skončil v kačírku. Pro Japonce tím trénink skončil.

Během přerušení se na špici výsledkové listiny nacházeli domácí piloti. S časem 1:28,888 kraloval Russell, za nímž zaostával o 147 tisícin sekundy týmový kolega Hamilton. Třetí Verstappen ztrácel na první pozici 161 tisícin sekundy.

Po necelých osmi minutách se opět začalo jezdit. Verstappen se brzy posunul na druhé místo před Hamiltona. Zrychlil i lídr Russell, který měl před pilotem Red Bullu k dobru 214 tisícin sekundy. Norris si v páté zatáčce udělal výlet mimo trať.

Ještě před polovinou tréninku se dostal do čela Sainz s časem 1:27,925. Druhý byl se ztrátou 118 tisícin sekundy Hamilton a třetí pozice patřila Russellovi. Ke slovu přicházely měkké pneumatiky. Jako první je obul Bearman, postupně se ale přidávali i další.

Verstappen se ujal vedení. Do čela se zvládl dostat s časem 1:27,729, který dokázal zajet na střední sadě pneumatiky. Netrvalo však dlouho a sesadil ho Piastri. Australan pokořil trojnásobného mistra světa o 98 tisícin sekundy. Jel ale na měkkých pneumatikách. Většina závodníků se věnovala kvalifikačním simulacím.

Deset minut před koncem přišel Piastri o vedení. Nejprve ho překonal Norris a poté také Stroll. Brzy bylo jasné, že Australan už se nezlepší. Náhle totiž začal zpomalovat a svého inženýra informoval o tom, že má nejspíše problém s hydraulikou. Pilot McLarenu se pomalým tempem belhal do boxové uličky a nakonec v ní zůstat stát. Do garáže ho museli dotlačit traťoví komisaři.

Oscara Piastriho postihly v závěru potíže. Foto: McLaren



Norris už ve zbytku tréninku zůstal na čele a zvítězil. Druhou pozici obsadil Stroll a třetí Piastri. Verstappen sice zaznamenal čtvrtý čas, neobul ovšem měkkou sadu pneumatik.

Závěrečné minuty přinesl ještě jeden dramatický okamžik. Rozjetému Norrisovi se na výjezdu ze druhé zatáčky připletl do cesty Hadjar. Pilot McLarenu musel prudce brzdit, aby zabránil střetu.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lando Norris McLaren Mercedes 1:27,420   25
2. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:27,554 + 0.134 21
3. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:27,631 + 0.211 18
4. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:27,729 + 0.309 24
5. George Russell Mercedes Mercedes 1:27,738 + 0.318 25
6. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:27,794 + 0.374 26
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:27,858 + 0.438 25
8. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:27,903 + 0.483 25
9. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:27,925 + 0.505 27
10. Esteban Ocon Alpine Renault 1:27,974 + 0.554 24
11. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:28,082 + 0.662 21
12. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:28,254 + 0.834 26
13. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:28,477 + 1.057 24
14. Oliver Bearman Haas Ferrari 1:28,536 + 1.116 24
15. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:28,590 + 1.170 23
16. Alexander Albon Williams Mercedes 1:28,649 + 1.229 24
17. Jack Doohan Alpine Renault 1:28,735 + 1.315 21
18. Franco Colapinto Williams Mercedes 1:29,078 + 1.658 23
19. Isack Hadjar Red Bull Red Bull PT 1:29,270 + 1.850 15
20. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:29,864 + 2.444 5


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren