Mercedes asi hodí flintu do žita
Vůz W14 vyhrávat nebude.
Tak se zdá, že Mercedes zlomil hůl nad konceptem, se kterým přišel v roce 2022 a letos se pokusil o jeho zásadní vylepšení, již s odstraněným porpoisingem. Již po třídenním testu nebyla nálada v Mercedesu nejlepší, pátek před velkou cenou potvrdil obavy a po sobotní kvalifikaci už šéf týmu mluvil o potřebě přijít s jiným konceptem, okopírovat Red Bull.
„Fernando je před námi, klobouk dolů. Jeho tým získal dvě vteřiny za půl roku, přitom vůz je zpoloviny náš, počínaje motorem, přes převodovku, až po zadní zavěšení. A používáme jeden větrný tunel,“ řekl Toto Wolff v sobotu.
„Na konci minulé sezony to vypadalo, že jsme dohnali většinu ztráty. Podle typu okruhu. A teď to zase vypadá, že se naše ztráta na Red Bull zdvojnásobila, ne-li ztrojnásobila,“ řekl Wolff po závodě, v rozhovoru pro SpeedCity. „Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli být. Zabloudili jsme, ale určitě se dokážeme vrátit. Nejsem si jist, jestli to lze udělat dostatečně rychle, nebo se budeme muset zaměřit na příští sezonu.“
„Nechci mluvit o obavách, vlastně celkově nechci moc mluvit, protože prostě musíme pokračovat v práci,“ nechal se slyšet Lewis Hamilton. „Víme, že na tom nejsme tak, jak jsme plánovali. Víme, že tohle není správný vůz. Je to těžké, ale nesmíme to vzdát, musíme pokračovat.“
„Jsme tady kvůli vítězstvím,“ připojil se George Russell. „Samozřejmě chceme vytěžit co nejvíce z každého víkendu, ale pokud bych si měl já vybrat mezi vítězením později a pomalým progresem vstříc ničemu, tak bych si samozřejmě vybral to první. Takže můžeme obětovat část sezony ve prospěch příští.“
Co teď? Foto: Mercedes
V poprasku z vyhlídek na druhou slabou sezonu Mercedesu v řadě zanikly menší zajímavosti týkající se Mercedesu a jeho jezdců. George Russell změnil závodního inženýra, uplynulý víkend jsme v jeho vysílačce slyšeli Marcuse Dudleyho, který už v minulosti zaskakoval za závodní inženýry Mercedesu. Riccardo Musconi se přesouvá na jinou pracovní pozici v týmu.
Lewis Hamilton dostal od FIA výjimku na piercing v nosu, kterého se loni odmítl vzdát navzdory zákazu podobných kovových ozdob kvůli hrozbě popálenin v případě havárie a požáru.
A Wolff získal do týmu posilu z Red Bullu. Nejedná se o špičkového aerodynamika, ale o dlouholetou ředitelku lidských zdrojů a provozní ředitelku Red Bullu, Jayne Poolovou, která má Mercedesu pomoci lépe se přizpůsobit pravidlům rozpočtového stropu. Právě rozpočtový strop by byl problémem, kdyby chtěl Mercedes živit současně projekty dvou vozů, rozvíjet dva různé koncepty.
Zdroj: Motorsport, SpeedCity, úvodní foto: Mercedes