Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli popírá zvýhodňování testujících týmů

Pirelli popírá zvýhodňování testujících týmů

Všem pošle stejné informace.

Týmy F1 se rozdělily na dva nové tábory a zůstanou v nich minimálně do konce sezony 2016. Malý tábor testujících týmů tvoří velké stáje Mercedes, Ferrari a Red Bull. Tyto tři týmy budou dobrovolně Pirelli pomáhat s vývojem širších a přilnavějších pneumatik pro sezónu 2017. Netestující týmy hledí na toto spojení s nedůvěrou, kterou se v Silverstone nezdráhal vyslovit Pat Symonds, technický ředitel Williamsu. Tři silné týmy prý povedou vývoj jim vyhovujícím směrem a budou se moci mnohem lépe připravit na další sezónu. S popřením velkého zvýhodňování spolupracujících týmů přispěchal závodní ředitel Pirelli, Mario Isola.

"Chceme takové situaci zabránit a děláme proto všechno, co je v našich silách. Proto budou všechna data sdílená se všemi týmy," říká Isola. "Netestující týmy dostanou detailní zprávu, dostanou komentář všech jezdců, všechny naše analýzy a pár modelů, které vyvineme během následujících měsíců. Budeme jim poskytovat stejné informace.

A nezapomínejte, že týmy testují naslepo. Vědí jen to, že testují pneumatiky. Nevědí, zda je to základ, zda je to prototyp, ani co je v prototypu, tedy zda je to jiná směs nebo konstrukce. Nic nevědí. Dostanou slepý plán jízd sestavený Pirelli. My víme, co je v těch pneumatikách, ale oni ne. Dostanou stejnou zprávu jako ostatní týmy. Těžko říci, zda z toho nakonec mají nějakou výhodu, ale měli jsme hodně setkání a mnoho diskusí o tom, jak zamezit znevýhodnění netestujících týmů.
"
 

 

Těžko si představit, že by se Red Bull, Ferrari i Mercedes pustily do úprav svých loňských vozů a platily testovací tým, kdyby z toho neměly mít absolutně žádnou výhodu. Bez testování se ale závodní pneumatika vyvíjet nedá.

"Testování bylo už od našeho vstupu do F1 složité téma, ale podle mě jsme nyní našli dobré řešení. Je mi líto, pokud jsou některé týmy nespokojené, ale potřebujeme najít řešení a potřebujeme nástroje, abychom mohli správně udělat svou práci. V roce 2009 jsme měli vůz Toyoty, což bylo dobré řešení, protože Toyota právě odešla z F1. Bylo to ideální řešení, ale týmy neodcházejí každý rok, takže potřebujeme jiné řešení."