Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Williams je zaskočen rychlostí středu pole

 Williams je zaskočen rychlostí středu pole

Chce ale využít změnu pravidel a zopakovat rok 2014.

Technický ředitel Williamsu přiznává, že jeho tým je trochu zaskočený výsledky posledních závodů i situací v šampionátu. Britský tým již většinu svých zdrojů přesměroval na vývoj vozu pro příští sezonu a domníval se, že v Poháru konstruktérů přesto obsadí přinejhorším čtvrté místo. Mercedes a Ferrari jsou od začátku sezóny mimo dosah, Red Bullu pomohly nové koňské síly v motoru Renault. Felipe Massa a Valtteri Bottas ale musí často bojovat proti soupeřům ze středu pole.

"Řekl bych, že většina konkurentů se zlepšila víc, než jsme očekávali. Naše nové díly přinesly víceméně očekávané zlepšení. Možná jsme své cíle (pro tuto sezónu) nenastavili dostatečně vysoko. Někteří naši soupeři se opravdu hodně zlepšili, ale obrovský podíl na tom má dorovnávání výkonu pohonných jednotek. Nyní jsou mezi nimi menší rozdíly, čímž jsme přišli o část výhody," řekl Pat Symonds.

Příští rok přijdou velké změny v rozměrech vozů, aerodynamice i pneumatikách, ale ohledně pohonných jednotek zůstává situace stabilní, pouze se odstraní žetonový systém. Očekává tedy Williams pokračování současného trendu snižování rozdílů mezi motory?

"Myslím si, že to tak bude."

 Co to znamená pro konkurenceschopnost Williamsu v příští sezoně?

"Prostě to budeme mít těžší. Ale je to i příležitost. V roce 2013 jsme měli vůz, který byl aerodynamicky velmi špatný. Sezóna 2014, když přišla nová pravidla, byla velkým krokem vpřed. Není důvod myslet si, že to nemůžeme zopakovat."

Williams ještě nemá na příští sezonu podepsaného ani jednoho jezdce. Ovlivní změna pravidel i rozhodnutí v této oblasti? Podle Symondse nebude pro jezdce efektivnější aerodynamika tak velkou změnou jako nové pneumatiky.

"Podle mě věci týkající se šasi, aerodynamiky a pohonné jednotky nebudou dělat jezdcům problémy. Ano, budeme mít víc přítlaku, mnohem víc, ale pro jezdce to nebude problém. Oni to milují! (smích) Ano, v minulosti jsme už viděli, že změny aerodynamiky nesedly každému jezdeckému stylu, ale nečekám, že příští rok uvidíme něco podobné.

Skutečně velkou změnou budou pneumatiky. Pirelli bylo požádáno, aby připravilo pneumatiky, které jezdcům dovolí odjet celý závod naplno. Pokud se to podaří, pro jezdce to bude velká změna. Momentálně je pro jezdce nejdůležitější umět se postarat o pneumatiky. Pokud k nim není dobrý, vrátí mu to. Pirelli dostalo úkol tuhle vlastnost odstranit. Pokud uspěje, budou mezi jezdci menší rozdíly."

Lepší výdrž pneumatik by měla vést k menšímu počtu zastávek v boxech. Eliminují se tím strategické hry postavené na různém počtu zastávek v boxech a odlišném výběru pneumatik?

"Nebude to eliminováno, to je příliš silné slovo, ale pokud Pirelli dosáhne vytyčeného cíle, tak se dvouzastávkové závody změní na jednozastávkové a třízastávkové na dvouzastávkové. Okno pro udělání zastávky bude širší, takže element strategie bude méně důležitý, ale nebude eliminovaný."