Pat Symonds údajně odchází z Williamsu
Nahradí ho Paddy Lowe?
Autosport zjistil, že Pat Symonds odchází z postu technického ředitele Williamsu. Zpráva od odchodu 63letého Symondse přichází krátce poté, co se objevily drby tvrdící, že pokud Paddy Lowe nedostane od Mercedesu vyšší plat, přestoupí do Williamsu a pravděpodobně dostane minoritní podíl v týmu. Autosport si chtěl informaci ověřit přímo u Williamsu, ale ten záležitost odmítl komentovat.
Symonds v F1 začínal jako aerodynamik již na počátku 80. let, kdy začal pracovat pro tým Toleman. V týmu zůstal i po jeho odkoupení Benettonem, byl v něm během éry Michaela Schumachera, zůstal po jeho odchodu do Ferrari a zůstal i poté, co tým odkoupil Renault. Už jako technický ředitel slavil úspěchy s Fernandem Alonsem a z týmu odešel až v roce 2009, po provalení skandálu "Crashgate" z Velké ceny Singapuru 2008. Roky 2010 a 2011 strávil ve vyhnanství, ale v roce 2011 se vrátil jako technický poradce týmu Virgin Racing, dnešního Manoru.
V červenci 2013 Williams oznámil, že Pat Symonds nahradí odcházejícího Mika Coughlana. První sezóna po této výměně byla výborná, Williams se vyhoupl s chvostu pole až na třetí místo poháru konstruktérů a na konci sezóny 2014 měl pravděpodobně druhý nejrychlejší vůz. Třetí místo obhájil i v roce 2015, ale letos se před něj kromě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu dostala i Force India.
Symonds v F1 začínal jako aerodynamik již na počátku 80. let, kdy začal pracovat pro tým Toleman. V týmu zůstal i po jeho odkoupení Benettonem, byl v něm během éry Michaela Schumachera, zůstal po jeho odchodu do Ferrari a zůstal i poté, co tým odkoupil Renault. Už jako technický ředitel slavil úspěchy s Fernandem Alonsem a z týmu odešel až v roce 2009, po provalení skandálu "Crashgate" z Velké ceny Singapuru 2008. Roky 2010 a 2011 strávil ve vyhnanství, ale v roce 2011 se vrátil jako technický poradce týmu Virgin Racing, dnešního Manoru.
V červenci 2013 Williams oznámil, že Pat Symonds nahradí odcházejícího Mika Coughlana. První sezóna po této výměně byla výborná, Williams se vyhoupl s chvostu pole až na třetí místo poháru konstruktérů a na konci sezóny 2014 měl pravděpodobně druhý nejrychlejší vůz. Třetí místo obhájil i v roce 2015, ale letos se před něj kromě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu dostala i Force India.