Lotus loni prodělal £57 milionů
Prodej Renaultu jej zřejmě zachránil před krachem.
Renault zveřejnil hospodářský výsledek svého týmu za loňský rok, kdy ještě nesl jméno Lotus F1 a patřil investiční společnosti Genii. Účetnictví ukázalo, že tým z Enstone prožil velkou část sezóny díky masivnímu zadlužování.
Lotus měl s velkým pádem do červených čísel problém již v roce 2013, ale v sezóně 2014 hospodařil mnohem lépe a rok skončil se ztrátou "pouze" £5.8 milionu liber. Loni se ale ztráta vyšplhala na 57 milionů britských liber (1.83 miliardy korun).
Za velkou část ztráty může snížení obratu týmu ze 114.7 na 78 mil. liber, což prý bylo způsobeno hlavně menšími příjmy od sponzorů. Zde je třeba připomenout, že sezóna 2014 byla pro tým úspěšná z pohledu boje s náklady, ale přímo katastrofální ze sportovního hlediska. Po dvou sezónách s několika umístěními na stupních vítězů a dvěma vítězstvími Kimiho Räikkönena, se černé vozy propadly až téměř na chvost pelotonu a za celou sezónu získaly pouze 10 bodů. To vedlo nejen k razantnímu snížení zájmu sponzorů, ale také k menšímu kusu z koláče rozdělovaného společností Formula One Management na základě umístění v poháru konstruktérů předchozí sezóny.
Ke změně vlastníka oficiálně došlo 18. prosince, kdy Grigny, dceřiná společnost Renaultu ve Velké Británii, odkoupila 90 % týmu za symbolickou 1 libru. Bývalí vlastníci tak vyměnili 100 % ztrátového týmu na pokraji krachu za 10 % v týmu, který by měl nejpozději za 2 roky opět bojovat o stupně vítězů a následně zaútočit i na titul.
Lotus měl s velkým pádem do červených čísel problém již v roce 2013, ale v sezóně 2014 hospodařil mnohem lépe a rok skončil se ztrátou "pouze" £5.8 milionu liber. Loni se ale ztráta vyšplhala na 57 milionů britských liber (1.83 miliardy korun).
Za velkou část ztráty může snížení obratu týmu ze 114.7 na 78 mil. liber, což prý bylo způsobeno hlavně menšími příjmy od sponzorů. Zde je třeba připomenout, že sezóna 2014 byla pro tým úspěšná z pohledu boje s náklady, ale přímo katastrofální ze sportovního hlediska. Po dvou sezónách s několika umístěními na stupních vítězů a dvěma vítězstvími Kimiho Räikkönena, se černé vozy propadly až téměř na chvost pelotonu a za celou sezónu získaly pouze 10 bodů. To vedlo nejen k razantnímu snížení zájmu sponzorů, ale také k menšímu kusu z koláče rozdělovaného společností Formula One Management na základě umístění v poháru konstruktérů předchozí sezóny.
Ke změně vlastníka oficiálně došlo 18. prosince, kdy Grigny, dceřiná společnost Renaultu ve Velké Británii, odkoupila 90 % týmu za symbolickou 1 libru. Bývalí vlastníci tak vyměnili 100 % ztrátového týmu na pokraji krachu za 10 % v týmu, který by měl nejpozději za 2 roky opět bojovat o stupně vítězů a následně zaútočit i na titul.