Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel o omezení komunikace: Strašná pitomost

 Vettel o omezení komunikace: Strašná pitomost

Tlačítka na volantech nejsou jen na okrasu.

Sebastian Vettel není zrovna velkým fanouškem nového trendu omezování komunikace mezi jezdcem na trati a inženýry na boxové zídce.

"Strašná pitomost. Všechny tyto problémy kolem vysílaček jsou snad jen špatný žert," řekl Vettel v Maďarsku. "Když jsem se předtím díval na záznam závodu, jako diváka mě bavilo poslouchat jezdce, jak občas trochu panikaří a přitom vidět, že totéž se děje na boxové zídce. Byla to součást lidského faktoru v tomto sportu, který je velmi komplikovaný a hodně o technice. Nemyslím si, že je to správná cesta. Spousta otravných věcí z radiokomunikace už byla zakázána, takže v tom teď nevidím žádný smysl."

Podobně jako Fernando Alonso, i Vettel vidí příkrý rozpor mezi mimořádně komplikovanými vozy a omezováním komunikace s inženýry.

"Chcete-li změnu, měli byste změnit vozy. Nemám s tím problém, vraťme se k dvanáctiválcům, manuální převodovce a volantům se dvěma tlačítky. Jedním pro omezovač rychlosti (v boxové uličce) a jeden pro vysílačku, pouze abychom mohli potvrdit, že jedeme do boxů. A nesmělo by tam být tolik elektroniky. Každé tlačítko na volantu tam je z nějakého důvodu. Není to tak, že můžeme dávat na volant tlačítka, tak jich tam naházíme tolik, kolik se tam vejde. Když se podíváte na volant například z roku 1995, nebo si promluvíte s některým ze zkušených expertů, kteří tu byli celý ten čas, každý vám řekne, že tehdy bylo všechno mnohem jednodušší, protože vozy byly jednodušší.

Není to naše chyba, chyba jezdců, že jsou současné vozy tak komplikované, že k nim potřebujeme příručku a volant plný tlačítek. Podle mě to už zašlo příliš daleko a měli bychom se vrátit."