Odpoledne nejrychlejší Rosberg, Hamilton havaroval
Velká cena Maďarska - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Maďarska! V prvním tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton, o 2 desetiny sekundy rychlejší než Nico Rosberg. Hamilton je zároveň jedním ze dvou nejúspěšnějších jezdců celé historie Hungaroringu. V Maďarsku už zvítězil v letech 2007, 2009, 2012 a 2013 a stejný počet vítězství je jen na kontě Michaela Schumachera. Jenson Button vyhrál VC Maďarska dvakrát a jednou se z vítězství těšili Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Daniel Ricciardo a loni se to poprvé povedlo Sebastianu Vettelovi. Vyhrát maďarský závod se ale nevyplácí. Od roku 2005 platí, že kdo vyhraje na Hungaroringu, nemůže v tom roce získat titul mistra světa.
Hungaroring je dlouhý 4 381 metrů a má 14 zatáček, mnohé nich proto následují jedna za druhou a jezdci si vozy nastavují na velmi vysoký přítlak. Menší počet delších rovinek minimalizuje výhodu vyššího počtu koňských sil a bude zajímavé sledovat, jak se tenhle víkend bude dařit Red Bullu a McLarenu, dvěma týmům, které se nejvíce stěžují na výkon svých pohonných jednotek. Po vynechání prvního tréninku se do svých vozů vrátí Kevin Magnussen i Esteban Gutiérrez.
Mezi prvními vozy na trati byly oba monoposty Ferrari. Kimi Räikkönen si přivlastnil místo na vrcholu tabulky, Sebastian Vettel svůj tým upozornil na problém s převodovkou. Nico Rosberg svůj první měřený pokus pokazil, ale ve druhém byl o 1.25s rychlejší než Räikkönen. Lewis Hamilton ho po pár minutách překonal o 0.001s. Rio Haryanto, Romain Grosjean a Felipe Massa měli menší výjezdy mimo trať.
Hamilton 13 minut po zahájení tréninku přišel o kontrolu nad vozem v 11. zatáčce a po dlouhém bočním smyku narazil levými koly do bariéry. Po cestě přes celou výjezdovou zónu to nebyl moc tvrdý náraz a kola zůstala na svých místech a úřadující šampion svůj vůz dokázal vrátit mechanikům, ale trénink už byl přerušený červenou vlajkou. Maršálové potřebovali čas na opravu bariéry. Pro Hamiltona to byl konec tréninku. Ztrátě kontroly nad vozem pravděpodobně pomohla kluzká bílá čára.
Přestávka trvala jen pár minut a po ní jezdci spěchali zpátky na trať. Největší oblibě se těšila žlutá směs. , Räikkönen se na červené zařadil na třetí místo. Na Hamiltonův čas ztratil pouze 15 setin sekundy, ale ten ho zajel na žluté sadě. Vettel pokračoval v jízdě, takže problém s převodovkou snad nebyl vážný. Hülkenberg se na červených pneumatikách dostal nad Verstappena i Vettela.
Nico Rosberg v krátkém stintu na nové červené sadě dosáhl čas 1:20.435s, takže mezi ním a Räikkönenem se vytvořila 1.6 sekundová mezera. Na čtvrté příčce byl po půlhodině tréninku Ricciardo následovaný vozy Force India. Když si červené pneumatiky vzal Massa, byl o desetinu sekundy rychlejší než Bottas, ale stačilo to pouze na osmé místo.
Kamera pak sledovala první Ricciardovo kolo na červené sadě. V nejklikatějším prostředním sektoru byl nejrychlejší, ale v prvním a třetím ztratil hodně času a na konci kola měl o 0.6s horší čas než Rosberg, majitel nejrychlejšího prvního i posledního sektoru. Verstappenovi jeho kolo nejspíš nevyšlo podle představ, na Ricciarda ztratil 7 desetin. Sainz se po pomalém prvním tréninku vyhoupl na desáté místo, na deváté se dostal Gutiérrez. Šestý Button ztratil na Räikkönena pouze 0.3 sekundy.
Vettel se na červenou sadu dostal až téměř hodinu po zahájení tréninku a zařadil se mezi Ricciarda a Verstappena. Felipe Massa během jízdy přišel o tzv. "monkey seat", část aerodynamiky zadní části vozu. Vettel se na červenou sadu dostal až téměř hodinu po zahájení tréninku a zařadil se mezi Ricciarda a Verstappena. Felipe Massa během jízdy přišel o tzv. "monkey seat", část aerodynamiky zadní části vozu. Nejen Hamilton přicházel o spoustu cenných testovacích kilometrů. Na trati chyběl i Jolyon Palmer, ale trpělivě seděl na svém místě. Zpoždění měl i Fernando Alonso, ale první rychlé kolo na červených pneumatikách ho vyneslo na sedmé místo tabulky.
Tři jezdci opustili trať v druhé zatáčce. Magnussen se tam dostal po jezdecké chybě a tvrdém brzdění a musel se obávat defektu pneumatiky. Nasr využil výjezd za asfaltovou zónou k ukončení svého tréninku, pravděpodobně kvůli poruše. Kvjat se v bezpečnostní zóně objevil zadním křídlem napřed jen pár sekund po Nasrovi, možná jen rozptýlený sledováním odjíždějícího Sauberu. Pár minut po Nasrovi skončil i Sainz. Něco selhalo "v zadní části vozu, pravděpodobně motor". 10 minut před koncem tréninku se na trať konečně dostal i žlutý vůz patřící Palmerovi.
V delších stintech jezdili piloti Ferrari a Red Bullu podobným tempem a v některých ohledech dokonce předčili Rosbergův mercedes, ten ale musel kvůli Hamiltonově odstoupení sám stihnout co nejvíce práce. Rosberg navíc soupeře zaskočil, když po delším pomalém stintu absolvoval kolo za 1:24s, o 2 sekundy rychleji než konkurence. Své pneumatiky tedy neždímal naplno. Pořadí nejrychlejších kol se už neměnilo, na vrcholu tabulky zůstal Nico Rosberg následovaný Danielem Ricciardem a Sebastianem Vettelem.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:20.435 | 45 | |
2 | Ricciardo | Red Bull | 1:21.030 | 0.595 | 36 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:21.348 | 0.913 | 31 |
4 | Verstappen | Red Bull | 1:21.770 | 1.335 | 35 |
5 | Hamilton | Mercedes | 1:21.960 | 1.525 | 4 |
6 | Räikkonen | Ferrari | 1:22.058 | 1.623 | 46 |
7 | Alonso | McLaren | 1:22.328 | 1.893 | 21 |
8 | Button | McLaren | 1:22.387 | 1.952 | 34 |
9 | Hulkenberg | Force India | 1:22.449 | 2.014 | 41 |
10 | Perez | Force India | 1:22.653 | 2.218 | 38 |
11 | Gutierrez | Haas | 1:22.673 | 2.238 | 38 |
12 | Massa | Williams | 1:22.681 | 2.246 | 39 |
13 | Sainz | Toro Rosso | 1:22.689 | 2.254 | 24 |
14 | Bottas | Williams | 1:22.773 | 2.338 | 38 |
15 | Grosjean | Haas | 1:22.864 | 2.429 | 28 |
16 | Kvjat | Toro Rosso | 1:22.948 | 2.513 | 43 |
17 | Magnussen | Renault | 1:23.347 | 2.912 | 41 |
18 | Ericsson | Sauber | 1:23.437 | 3.002 | 36 |
19 | Palmer | Renault | 1:23.528 | 3.093 | 12 |
20 | Nasr | Sauber | 1:23.986 | 3.551 | 31 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:23.992 | 3.557 | 22 |
22 | Haryanto | Manor | 1:24.265 | 3.830 | 36 |