Jezdci Ferrari chtějí lepší mokré pneumatiky
Z protahování Q1 viní Pirelli.
Včera jsme měli možnost sledovat možná nejdelší Q1 v historii. Nejprve musel být její začátek odložen o 20 minut kvůli dešti a po pár minutách zapříčinila další dešťová přeháňka první červenou vlajku. Další byla způsobena havárií Marcuse Ericssona, další havárií Felipeho Massy a poslední způsobená havárií Ria Haryanta Q1 předčasně ukončila minutu a 18 sekund před vypršením limitu. Kimi Räikkönen vidí chybu v pneumatikách od Pirelli. Přestože jsou sady označené modrým pruhem vyvinuty speciálně pro mokrou trať, svou roli nezvládají dostatečně dobře.
"Mokré pneumatiky, současné mokré pneumatiky, by podle mého názoru měly být lepší při odvádění vody. Jsou velmi náchylné k aquaplaningu. Předtím, když jsem v F1 začínal, jsme měli pneumatiky, se kterými se dalo jezdit na velmi, velmi mokré trati a s aquaplaningem téměř nebyl problém. Samozřejmě, vozy se změnily a mnoho dalších věcí je nyní jinak, ale velkým problémem je pouze aquaplaning a to je problém pneumatik. Tohle je tady stejné jako u silničních vozů. Pokud vaše pneumatika neodvádí vodu, jste prakticky bezmocní," vysvětlil Räikkönen.
Sebastian Vettel, Räikkönenův týmový kolega, se přidal ke kritice: "Je správné říci, že nyní nemáme dobré pneumatiky do extrémního počasí a není to poprvé, co jsou kritizovány. Také je pravda, že se na nich nic nezměnilo, takže ani kritika se nemění. Nemyslím si, že nejsme (jezdci) schopni jezdit když prší. Ale asi nikdo z nás není spokojený s našimi mokrými pneumatikami. Špatně odvádějí vodu, což způsobuje velké riziko aquaplaningu."
Vettel pak připustil, že při opravdu velkém množství vody na trati, hlubokých loužích, není férové srovnávat současné vozy a vozy z 80. let. Současné vozy mají podlahu mnohem blíže k asfaltu, a pokud se ta ponoří do louže, ani velmi dobré pneumatiky nic nezmůžou.
"Mokré pneumatiky, současné mokré pneumatiky, by podle mého názoru měly být lepší při odvádění vody. Jsou velmi náchylné k aquaplaningu. Předtím, když jsem v F1 začínal, jsme měli pneumatiky, se kterými se dalo jezdit na velmi, velmi mokré trati a s aquaplaningem téměř nebyl problém. Samozřejmě, vozy se změnily a mnoho dalších věcí je nyní jinak, ale velkým problémem je pouze aquaplaning a to je problém pneumatik. Tohle je tady stejné jako u silničních vozů. Pokud vaše pneumatika neodvádí vodu, jste prakticky bezmocní," vysvětlil Räikkönen.
Sebastian Vettel, Räikkönenův týmový kolega, se přidal ke kritice: "Je správné říci, že nyní nemáme dobré pneumatiky do extrémního počasí a není to poprvé, co jsou kritizovány. Také je pravda, že se na nich nic nezměnilo, takže ani kritika se nemění. Nemyslím si, že nejsme (jezdci) schopni jezdit když prší. Ale asi nikdo z nás není spokojený s našimi mokrými pneumatikami. Špatně odvádějí vodu, což způsobuje velké riziko aquaplaningu."
Vettel pak připustil, že při opravdu velkém množství vody na trati, hlubokých loužích, není férové srovnávat současné vozy a vozy z 80. let. Současné vozy mají podlahu mnohem blíže k asfaltu, a pokud se ta ponoří do louže, ani velmi dobré pneumatiky nic nezmůžou.