Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ricciarda zastavila porucha, nejrychlejší Vettel

Ricciarda zastavila porucha, nejrychlejší Vettel

Velká cena Maďarska - 3. trénink.

Vítejte na Formule.cz a při sledování 3. tréninku na Velkou cenu Maďarska! Maďaři se mohou pochlubit, že svou první velkou cenu zorganizovali už před 2. světovou válkou, v roce 1936 ji vyhrál Tazio Nuvolari v italském voze Alfa Romeo. Moderní historie VC Maďarska se začala psát v roce 1986, prvním závodem za tehdy ještě existující železnou oponou. Na Hungaroringu zvítězil Brazilec Nélson Piquet závodící za britský Williams s japonskými motory Honda. Velká cena se od té doby z Hungaroringu nehnula, okruh byl pouze malinko pozměněn v roce 1989 a opět v roce 2003. Z 31 závodů vyhrál 11 McLaren. Lewis Hamilton v jeho voze zvítězil třikrát a ve voze Mercedesu dvakrát, což z něj dělá historicky nejúspěšnějšího jezdce VC Maďarska.

Na klikatém okruhu bývá mimořádně důležité pořadí na startu závodu a jezdci v posledním tréninku jistě absolvují nácvik kvalifikačních stintů, ale až když bude trať lépe pogumovaná. Ještě předtím mají čas na poslední dlouhé stinty. Připomeňme, že včera byl v obou trénincích nejrychlejší Daniel Ricciardo. Australan večer mluvil o mimořádné spokojenosti s balíkem aerodynamických novinek Red Bullu. Jezdci Mercedesu naopak hovořili o problematickém pátku a nutnosti změn v nastavení svých vozů, hlavně kvůli nestabilní zádi.

Tréninku se zúčastní i Felipe Massa, ačkoli mu včera po posledním vystoupení z vozu nebylo dobře a jel do blízké nemocnice na sérii vyšetření. V případě, že by se po hodinovém tréninku necítil na závodění, může ho už v kvalifikaci vyměnit Paul di Resta, který je v Maďarsku jako spolukomentátor a analytik televize Sky. Nico Hülkenberg se musí smířit s tím, že kvůli výměně převodovky bude na startu závodu odsunut o pět míst zpět.

První jezdci se na trati ukázali na bílých pneumatikách, které ale v neděli nejspíš vůbec neuvidíme. Jsou příliš tvrdé a ani jeden jezdec nemá více než jednu sadu. Nevíme, zda se chtěl na bílých pneumatikách povozit i Fernando Alonso. Pár minut po začátku tréninkuodložil přilbu i kuklu a nasadil si sluneční brýle. Španěl dnes slaví 36. narozeniny.

Většina jezdců nikam nespěchala, a to včetně Kevina Magnussena, který měl co dohánět po havárii v 1. tréninku. Jolyon Palmer, který havaroval v 2. tréninku, usilovně kroužil již během první patnáctiminutovky. Té kraloval Kimi Räikkönen, první pokořitel neoficiálního rekordního kola Hungaroringu. Rubens Barrichello se v roce 2004 dostal pod hranici 1:18,5. Räikkönen se jako první dostal pod 1:18. Ani rekordní kolo mu ale nezajistilo prvenství, v druhé čtvrthodině tréninku byl překonán Sebastianem Vettelem. Max Verstappen v té chvíli zaostával o více než sekundu. Čtvrtý Valtteri Bottas jezdil na žlutých pneumatikách, první tři na červených. Za nejlepší se opět zavěsil Hülkenberg, jistě smutný, že penalizaci dostane právě na trati, kde vůz Renaultu vypadá tak konkurenceschopně.

Také Hamilton vyjel na žlutých pneumatikách a překonal na nich Verstappenův čas na červených. Ricciardo, už spokojený se svým nastavením, šetřil své pohonné ústrojí v garáži. První měřené kolo si připsal až téměř v polovině tréninku, na červených pneumatikách se vešel mezi Hamiltona a Verstappena.

V polovině tréninku již byli na trati oba piloti McLarenu a oba se dostali mezi Hülkenberga a jezdce tří nejsilnějších týmů.

Ricciardo svůj vůz asi nešetřil dostatečně, protože 27 minut před koncem tréninku si kamera všimla jeho vozu stojícího na okraji trati. Nejrychlejší muž z pátku přišel o druhou půlhodinu tréninku poté, co se mu prostě vypnuly displej volantu i pohonná jednotka. Australan může pouze doufat, že vůz bude včas připraven na kvalifikaci a nebude potřeba výměna, která by znamenala ztrátu míst na startu.

Po odklizení Red Bullu jsme sledovali Valtteriho Bottase na nových červených pneumatikách. Při simulaci kvalifikace jemně zablokoval kolo v druhé zatáčce, ale stačilo to na třetí místo. Následovali jezdci Ferrari, přičemž Vettel opět vylepšil nový rekord okruhu a Räikkönen alespoň o pár desetin odskočil Bottasovi. Na řadě byl Hamilton, ale po menším smyku své nejlepší kolo odložil na později.

To se ale na začátku kola nevešel do první zatáčky a zůstal na čtvrtém místě. Svou kvalifikační simulaci pokazil i Romain Grosjean. Massa mezitím opustil svůj vůz, do práce se pustili mechanici a Paul di Resta byl viděn vstupovat do motorhomu Williamsu.

V posledním tréninku byl za Ricciardovy neúčasti jednoznačně nejrychlejší Sebastian Vettel. Kimi Räikkönen mu úspěšně kryje záda, zatímco Lewis Hamilton se nevyvaroval několika chybiček a je až na páté příčce.

  jezdec tým čas ztráta kola
1 Vettel Ferrari 1:17.017
 17
2 Räikkönen Ferrari 1:17.492 0.475  16
3 Bottas Mercedes 1:17.914 0.897  15
4 Verstappen Red Bull 1:18.194 1.177  25
5 Hamilton Mercedes 1:18.434 1.417  14
6 Vandoorne McLaren 1:18.638 1.621  18
7 Hülkenberg Renault 1:18.699 1.682  20
8 Ricciardo Red Bull 1:18.714 1.697  7
9 Alonso McLaren 1:18.884 1.867  14
10 Palmer Renault 1:18.956 1.939  19
11 Sainz Toro Rosso 1:19.300 2.283  22
12 Ocon Force India 1:19.352 2.335  22
13 Kvjat Toro Rosso 1:19.455 2.438  23
14 Pérez Force India 1:19.609 2.592  22
15 Grosjean Haas 1:19.622 2.605  21
16 Magnussen Haas 1:19.895 2.878  19
17 Massa Williams 1:20.255 3.238  12
18 Stroll Williams 1:20.379 3.362  24
19 Wehrlein Sauber 1:20.446 3.429  24
20 Ericsson Sauber 1:20.748 3.731  19