I druhý trénink patří Rosbergovi
Velká cena Německa - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Německa! Tabulce vítězů Velké ceny Německa kralují dva domácí jezdci. Pokud započítáme i velké ceny před vznikem šampionátu F1, je nejúspěšnějším jezdcem Rudolf Caracciola se šesti vítězstvími v období mezi 1. a 2. světovou válkou. V rámci F1 je nejúspěšnější Michael Schumacher se čtyřmi vítězstvími, jedním na staré verzi Hockenheimringu s dlouhými rovinkami a třemi ze současné verze. Ze současného startovního pole se mu v neděli bude moci vyrovnat pouze Fernando Alonso se třemi vítězstvími, Lewis Hamilton má dvě a domácí jezdci Sebastian Vettel a Nico Rosberg mají po jednom vítězství z let 2013 a 2014.
První trénink byl jednoznačně v režii týmu domácí automobilky Mercedes, nejrychlejší kolo Lewise Hamiltona bylo o 3 desetiny sekundy pomalejší než kolo Nica Rosberga a všichni ostatní ztratili více než sekundu. V Hockenheimu je příjemných 25°C, povrch trati je vyhřátý na 41°C.
Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso a mnoho dalších jezdců se shodlo v názoru, že do druhého tréninku bude nejlepší vyrazit na žlutých (měkkých) pneumatikách. Jezdci už neztráceli čas s instalačními koly a rovnou se pustili do delších stintů.
Ferrari své jezdce upozornilo, že ředitelství závodu bude přísněji kontrolovat dodržování hranic trati. Na konci prvního tréninku si na jezdce Ferrari stěžoval Alonso, protože viděl, že v některých zatáčkách ani přibližně nerespektovali tvar zatáček a jezdili daleko za bílou čárou. Kamera si pak všimla, jak Lewis Hamilton téměř srazil fotografy čekající před výjezdem z jeho garáže na možnost získat detailní záběry. Zatímco Ricciardo s Verstappenem obsazovali vrchol tabulky nejrychlejších časů, Grosjean se trápil se špatně vyváženým vozem. Pod třetím Rosbergem se objevil Hülkenberg, až pod ním Vettel s Räikkönenem. Čtvrthodinu po začátku tréninku se Rosberg ujal vrcholu tabulky. Na žlutých pneumatikách ale beztak nebyl tak rychlý, jako v prvním tréninku na červených a záhy ho překonal Hamilton.
Po dvaceti minutách jakoby někdo potají vyvěsil červenou vlajku, trať se zcela vyprázdnila. Taková shoda v harmonogramu týmů není běžná, ale všechny týmy potřebovaly analyzovat data z jízdy na žlutých pneumatikách. Po 4 minutách ticha se na trať vrátil Rio Haryanto na červené sadě, vyskočil až na osmé místo.
Druhým na červených byl Hülkenberg a po získání nejlepšího času každého ze tří sektorů se posunul tři desetiny sekundy nad Hamiltona, Pérez byl o půl sekundy pomalejší. To jsme už ale na pneumatikách s červeným pruhem viděli i ferrari Kimiho Räikkönena. Jezdec Ferrari byl o tři desetiny sekundy rychlejší než Hülkenberg, ale o pár setin pomalejší než Ricciardo. Fin a Australan se ze svých rychlých kol ale těšili jen do chvíle, kdy se na cílové rovince objevil Rosberg. Časem 1:15.614 jim nadělil téměř 9 desetin sekundy. Hamiltonovo kolo bylo o 4 desetiny sekundy pomalejší, Verstappen těsně překonal Ricciarda.
Z jezdců tří nejsilnějších týmů se na červených poslední ukázal Vettel a překonal svého týmového kolegu, Ricciarda i Verstappena, ale přesto byl o 0.6 sekundy pomalejší než Rosberg a zařadil se na třetí místo. V první desítce ještě zbylo místo pro oba jezdce Force Indie a McLarenu, na jedenáctém a dvanáctém místě Carlos Sainz s Daniilem Kvjatem z Toro Rosso, až za nimi jezdci Williamsu a Haasu. Nejnižší příčky, jako obvykle, obsadili piloti Manoru, Sauberu a Renaultu.
Jezdci se pak už soustředili na udržování tempa v delších stintech. Räikkönena jeho závodní inženýr upozornil, že po dalších dvou výjezdech z první zatáčky bude mít co dočinění se závodními stevardy. Fin byl ale přesvědčen, že stevardi neměli pravdu, protože pravá kola prý zůstávala na trati.
Když Pérez svůj tým upozornil na probrzděnou plošku na jeho pneumatikách, odstartoval tím problémy několika jezdců s již značně opotřebovanými pneumatikami. Vettel Ferrari vyčítal, že ho nechalo jezdit v hustém provozu pomalejších vozů. Na dotaz ohledně nastavení předního křídla odpověděl: "Netuším co udělat (s předním křídlem), protože jsem celou dobu jezdil v provozu. Pak si to přenastavím sám… „ S pozicí na trati nemohl být spokojen ani Räikkönen. Na první pokus se před Massu nedostal, druhým Brazilce vyvezl až mimo trať. I v druhém tréninku byli nejrychlejší Nico Rosberg a Lewis Hamilton, ztráta jezdců Ferrari a Red Bullu se ale zmenšila.
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta | Kola |
|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:15.614 | 43 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16.008 | 0.394 | 36 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:16.208 | 0.594 | 39 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | 1:16.456 | 0.842 | 40 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:16.490 | 0.876 | 38 |
6 | Kimi Räikkonen | Ferrari | 1:16.512 | 0.898 | 45 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:16.781 | 1.167 | 43 |
8 | Jenson Button | McLaren | 1:17.087 | 1.473 | 16 |
9 | Sergio Perez | Force India | 1:17.148 | 1.534 | 44 |
10 | Fernando Alonso | McLaren | 1:17.225 | 1.611 | 21 |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:17.342 | 1.728 | 32 |
12 | Daniil Kvjat | Toro Rosso | 1:17.367 | 1.753 | 38 |
13 | Valtteri Bottas | Williams | 1:17.425 | 1.811 | 44 |
14 | Romain Grosjean | Haas | 1:17.602 | 1.988 | 13 |
15 | Felipe Massa | Williams | 1:17.686 | 2.072 | 40 |
16 | Esteban Gutierrez | Haas | 1:18.005 | 2.391 | 42 |
17 | Kevin Magnussen | Renault | 1:18.056 | 2.442 | 46 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:18.130 | 2.516 | 28 |
19 | Pascal Wehrlein | Manor | 1:18.193 | 2.579 | 42 |
20 | Jolyon Palmer | Renault | 1:18.313 | 2.699 | 47 |
21 | Rio Haryanto | Manor | 1:18.591 | 2.977 | 47 |
22 | Felipe Nasr | Sauber | 1:19.295 | 3.681 | 41 |