Pole position patří Rosbergovi
Velká cena Německa - kvalifikace
Vítejte na Formule.cz a při sledování kvalifikace na Velkou cenu Německa! Po nucené přestávce v roce 2015 způsobené hlavně změnou majitele okruhu Nürburgring se F1 vrátila na Hockenheimring. Od velké přestavby okruhu v roce 2002, kdy přišel o dlouhou rychlou pasáž v lesíku bez tribun, už viděl, jak se z vítězství těší Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Mark Webber, v roce 2013 Sebastian Vettel a v roce 2014 Nico Rosberg. VC Německa chyběla v kalendáři F1 také v roce 2007, ale tehdy se na Nürburgringu jela VC Evropy.
Favority na zisk pole position jsou opět jezdci Mercedesu, Nico Rosberg je vlastníkem nejrychlejších kol všech tří tréninků, ale v posledním bol Lewis Hamilton pomalejší jen o 57 tisícin sekundy. V poslední části kvalifikace můžeme očekávat také těsný souboj Ferrari a Red Bullu, Hockenheimring ale má pomalé, středně rychlé i rychlé zatáčky, není jednoduché najít pro něj ideální nastavení a můžeme se dočkat i několika překvapení. Ještě předtím nás čekají Q1 a Q2, na konci každé z nich vypadne šest nejpomalejších jezdců. Haas musel vozu Romaina Grosjeana vyměnit převodovku, Francouz proto po kvalifikaci klesne o pět míst.
V Q1 se německým fanouškům se jako první dokázal jeden z domácích jezdců, Pascal Wehrlein.
Sergio Pérez se rozhodl vyzkoušet trať na středně-tvrdých pneumatikách, zatímco za měřenými časy vyrazili pouze jezdci Haasu a Manoru. Favoritům trvalo pár minut, než se odhodlali vyjet na trať. Mercedes si byl rychlostí svého vozu tak jistý, že své jezdce poslal na trať na měkkých pneumatikách. Všichni ostatní bojovali na super-měkkých.
Jezdcům Mercedesu se i na pomalejších pneumatikách podařilo překonat všechny soupeře a spokojeně se vrátili do garáží s vědomím, že dále půjdou s výhodou jedné nepoužité super-měkké sady. Postup si bez problémů zajistili také jezdci Red Bullu, Ferrari, Williamsu a Force Indie.
Tři minuty před vypršením limitu hrozilo vypadnutí Ericssonovi, Nasrovi, Palmerovi, Magnussenovi, Grosjeanovi a Haryantovi. Wehrlein z Manoru se překvapivě objevil na třinácté příčce. Nasr se pak dokázal zlepšit, ale pouze na sedmnácté místo. Grosjean svým kolem poslal do zóny sestupu týmového kolegu Gutiérreze, kterého ale rychle vystřídal Kvjat. Na 16. místě se držel Button, Wehrlein již klesl na patnácté a vrátil se na trať.
Jezdci Sauberu se pak už o zlepšení svých časů nepokusili, Magnussenovi se povedlo vyskočit na postupové místo, Kvjat poslal mezi nepostupujících Wehrleina, ale sám byl do této skupinky vrácen Palmerem. Wehrlein svůj čas zlepšil, ale stočilo to jenom na 18. místo, Sainz se posledním kolem dostal na 12. příčku a Magnussena tak odsoudil k vypadnutí. Do Q2 nakonec nepostoupil ani jeden jezdec Sauberu a Manoru, Renaultu ze šestnáctého místa postoupil Jolyon Palmer a ze sedmnáctého nepostoupil Kevin Magnussen a zklamaný byl opět Daniil Kvjat z Toro Rosso.
V Q2 už Hamilton i Rosberg využili super-měkké pneumatiky. Spolu s nimi využili i prázdnou trať na začátku této části kvalifikace a koly zajetými pod 1:15s si zajistili postup. Rosberg byl nejrychlejší v prvním sektoru, ale další dva patřily Hamiltonovi a Brit zaujal místo na vrcholu tabulky. Za nimi se střídali jezdci Red Bullu a Ferrari. Valtteri Bottas byl rychlejší než jezdci Force Indie, Felipe Massa se zařadil až na desáté místo, v rychlém kole se musel vyhýbat Sainzovi. Na šesti nepostupových místech se ocitli Gutiérrez, Grosjean, Sainz, Alonso, Button a Palmer.
Kromě pilotů Mercedesu zůstali v garážích i Verstappen, Räikkönen a Ricciardo, ale šestý Vettel se raději vrátil na trať, přestože svůj nejlepší čas už nezlepšil. Němec ve službách Ferrari začal nebezpečně klesat pořadím, dostali se nad něj Bottas, Pérez i Hülkenberg a do Q3 postoupil až z devátého místa. Desáté si udržel Massa. Kromě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu tak měly ve finálové části kvalifikace oba vozy i Williams a Force India. Alonso si stěžoval, že před ním "masivně zpomalil" jeden z vozů Ferrari, což musel být Vettel.
Poměrně výhodné 11. místo patří Gutiérrezovi, za ním se na startu seřadí Button, Sainz a Alonso. Grosjean klesne z patnáctého na dvacáté místo, na patnácté pozici proto zítra uvidíme Palmera.
Po první vlně pokusů v Q3 byl na vrcholu tabulky Hamilton. Rosberg byl v prvním sektoru o 14 tisícin sekundy rychlejší, ve druhém o 7 tisícin pomalejší, ale kolo nedokončil a zamířil do boxové uličky a Mercedes začal řešit problém s elektronikou. Rosberg se na trať vrátil 5 minut před vypršením časového limitu. Za Hamiltonem se seřadili Ricciardo, Verstappen, Räikkönen, Vettel, Pérez a Hülkenberg. Bottas a Massa vše vsadili na jedno rychlé kolo v závěru kvalifikace.
2 minuty před koncem finálové části kvalifikace tribuny zajásaly, když se Rosberg dostal nad Hamiltona. Brit někde potřeboval najít více než desetinu sekundy. V prvním sektoru byl na dobré cestě vzít si pole position zpět, ale v druhém na chvíli zablokoval kola a to stačilo k tomu, aby první místo zůstalo Nicu Rosbergovi.
Druhá řada patří Danielu Ricciardovi a Maxu Verstappenovi, třetí Kimimu Räikkönenovi a Sebastianu Vettelovi. Ze souboje jezdců Force Indie a Williamsu vyšel vítězně Nico Hülkenberg.
jezdec |
tým |
čas |
ztráta | |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:14.363 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:14.470 | 0.107 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:14.726 | 0.363 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | 1:14.834 | 0.471 |
5 | Kimi Räikkonen | Ferrari | 1:15.142 | 0.779 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:15.315 | 0.952 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:15.510 | 1.147 |
8 | Valtteri Bottas | Williams | 1:15.530 | 1.167 |
9 | Sergio Perez | Force India | 1:15.537 | 1.174 |
10 | Felipe Massa | Williams | 1:15.615 | 1.252 |
11 | Esteban Gutierrez | Haas | 1:15.883 | |
12 | Jenson Button | McLaren | 1:15.909 | |
13 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:15.989 | |
14 | Fernando Alonso | McLaren | 1:16.041 | |
15 | Romain Grosjean | Haas | 1:16.086 | |
16 | Jolyon Palmer | Renault | 1:16.665 | |
17 | Kevin Magnussen | Renault | 1:16.716 | |
18 | Pascal Wehrlein | Manor | 1:16.717 | |
19 | Daniil Kvjat | Toro Rosso | 1:16.876 | |
20 | Rio Haryanto | Manor | 1:16.977 | |
21 | Felipe Nasr | Sauber | 1:17.123 | |
22 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:17.238 |