Nico Rosberg je ve výborné pozici
Před 30 lety patřila pole position jinému Rosbergovi.
Nico Rosberg získal včera na německé trati Hockenheimring pole position téměř přesně 30 let poté, co se to podařilo jeho otci, Keke Rosbergovi.
"Samozřejmě jsme si poslali SMS-ky a podle něj jsem odvedl dobrou práci a už se těší na závod. Jistě, je to zajímavý příběh a jsem rád, že jsem ho pomohl napsat," řekl syn mistra světa z roku 1982.
Syn už otce překonal snad ve všech historických tabulkách kromě jedné, do které se zatím vůbec nedostal. Navzdory 19 vítězstvím a 48 umístěním na stupních vítězů ještě nezískal titul mistra světa. Není kvůli tomu u Rosbergů občas tíživá atmosféra?
"Ne, nehněvá mě to. Vidím to jinak. Jsem součást toho, co v životě dosáhl, nesoutěžím s ním a jeho úspěchy. Jsem hrdý na to, že je mistrem světa."
"Samozřejmě jsme si poslali SMS-ky a podle něj jsem odvedl dobrou práci a už se těší na závod. Jistě, je to zajímavý příběh a jsem rád, že jsem ho pomohl napsat," řekl syn mistra světa z roku 1982.
Syn už otce překonal snad ve všech historických tabulkách kromě jedné, do které se zatím vůbec nedostal. Navzdory 19 vítězstvím a 48 umístěním na stupních vítězů ještě nezískal titul mistra světa. Není kvůli tomu u Rosbergů občas tíživá atmosféra?
"Ne, nehněvá mě to. Vidím to jinak. Jsem součást toho, co v životě dosáhl, nesoutěžím s ním a jeho úspěchy. Jsem hrdý na to, že je mistrem světa."
Na začátku poslední části kvalifikace to už vypadalo, že Rosberg bude muset startovat z desátého místa. Své první kolo nedokončil a Mercedes musel odstraňovat poruchu elektroniky, přičemž čas se rychle krátil.
"Byl to problém s plynovým pedálem, zcela přestal poslouchat. Takovou poruchu jsem ještě neměl. Vše je jednou poprvé a naštěstí se to vyřešilo."
Mercedes pak poslal Rosberga na trať s palivem na pět kol - výjezd z boxů, jedno rychlé kolo, kolo na zchlazení pneumatik, další rychlé kolo a návrat do boxů. Soupeři si vzali palivo pouze na tři kola, což byla pro Rosberga nezanedbatelná nevýhoda. V prvním rychlém kole měl více paliva než ostatní, v druhém nevýhodu již mírně degradujících pneumatik.
"To bylo moje rozhodnutí. Mohl jsem si vzít palivo pouze na jedno měřené kolo, ale pokud by nebylo dobré, už bych neměl čas na další pokus. Vzít si palivo na tři kola a minimalizovat riziko, že se nedostanu do prvních dvou řad, mi přišlo jako logičtější volba."
Dnes tedy opět uvidíme startovat dva vozy Mercedesu vedle sebe. Můžeme se těšit na další tvrdý souboj v první zatáčce závodu?
"První zatáčka je velmi důležitá, ale ta pasáž pokračuje až do šesté zatáčky. První zatáčka je velmi blízko a jezdec na druhém místě nebude mít nejlepší asfalt, takže mi vše hraje do karet. Uvidíme, jak se to vyvine."
Po skončení závodu budou mít jezdci ještě nějaké povinnosti, ale pak je už čeká zasloužená letní dovolená. Těší se Rosberg na pár volných dní, nebo by se raději hned začal připravovat na další závod?
"Samozřejmě budu i v létě každý den myslet na motorsport, ale na druhou stranu jsem velmi rád, že strávím trochu času mimo všechen ten tlak, kterému tu musíme čelit a dobiju si baterky."
"Byl to problém s plynovým pedálem, zcela přestal poslouchat. Takovou poruchu jsem ještě neměl. Vše je jednou poprvé a naštěstí se to vyřešilo."
Mercedes pak poslal Rosberga na trať s palivem na pět kol - výjezd z boxů, jedno rychlé kolo, kolo na zchlazení pneumatik, další rychlé kolo a návrat do boxů. Soupeři si vzali palivo pouze na tři kola, což byla pro Rosberga nezanedbatelná nevýhoda. V prvním rychlém kole měl více paliva než ostatní, v druhém nevýhodu již mírně degradujících pneumatik.
"To bylo moje rozhodnutí. Mohl jsem si vzít palivo pouze na jedno měřené kolo, ale pokud by nebylo dobré, už bych neměl čas na další pokus. Vzít si palivo na tři kola a minimalizovat riziko, že se nedostanu do prvních dvou řad, mi přišlo jako logičtější volba."
Dnes tedy opět uvidíme startovat dva vozy Mercedesu vedle sebe. Můžeme se těšit na další tvrdý souboj v první zatáčce závodu?
"První zatáčka je velmi důležitá, ale ta pasáž pokračuje až do šesté zatáčky. První zatáčka je velmi blízko a jezdec na druhém místě nebude mít nejlepší asfalt, takže mi vše hraje do karet. Uvidíme, jak se to vyvine."
Po skončení závodu budou mít jezdci ještě nějaké povinnosti, ale pak je už čeká zasloužená letní dovolená. Těší se Rosberg na pár volných dní, nebo by se raději hned začal připravovat na další závod?
"Samozřejmě budu i v létě každý den myslet na motorsport, ale na druhou stranu jsem velmi rád, že strávím trochu času mimo všechen ten tlak, kterému tu musíme čelit a dobiju si baterky."