Rosberg v boxech ztratil 3 sekundy
Mercedesu selhaly stopky.
Mnozí pozorní diváci si během včerejší Velké ceny Německa všimli, že Nico Rosberg strávil při poslední zastávce v boxech příliš mnoho času na to, že si musel odpykat pouze pětisekundový trest. Toto Wolff přiznává, že jeho týmu selhaly stopky a mechanici se do práce pustili až když vůz stál déle než 8 sekund.
"I v F1, kde máme mnoho velmi složité techniky, může selhat jednoduchá věc. Hlavně pokud se, tak jako stopky, nepoužívá pravidelně," vysvětloval šéf Mercedesu. "Stopky nezačaly měřit čas ve správnou chvíli. Když jsme to zjistili, raději jsme neriskovali a hráli na jistotu. Proto zastávka trvala déle, než měla."
Nešlo o selhání lidského faktoru, opravdu selhala technika.
"Stopky nefungovaly správně. Ta blbá věc prostě neudělala, co měla udělat. Byli jsme na ní závislí a ona nás nechala ve štychu.“
Rosberg závod dokončil 2.4 sekundy za Maxem Verstappenem a o zdržení se dozvěděl až po závodě. Trest dostal po souboji právě s Verstappenem, když si cestu vpřed našel pouze za cenu vystrčení soupeře ven z trati. Prý i kdyby ho tým nepřipravil o tři sekundy, Verstappena by už podruhé předjet nedokázal.
"Nevěděl jsem o tom, takže mě to nemohlo frustrovat. Pokazilo se tak moc věcí a nyní k nim mohu připočítat další drobnost, která ale nakonec nic nezměnila. Beztak bych nebyl schopen předjet vozy Red Bullu, protože oni měli super-měkké pneumatiky a vydržely jim velmi dlouho. Takže na výsledku to vůbec nic nezměnilo."
"I v F1, kde máme mnoho velmi složité techniky, může selhat jednoduchá věc. Hlavně pokud se, tak jako stopky, nepoužívá pravidelně," vysvětloval šéf Mercedesu. "Stopky nezačaly měřit čas ve správnou chvíli. Když jsme to zjistili, raději jsme neriskovali a hráli na jistotu. Proto zastávka trvala déle, než měla."
Nešlo o selhání lidského faktoru, opravdu selhala technika.
"Stopky nefungovaly správně. Ta blbá věc prostě neudělala, co měla udělat. Byli jsme na ní závislí a ona nás nechala ve štychu.“
Rosberg závod dokončil 2.4 sekundy za Maxem Verstappenem a o zdržení se dozvěděl až po závodě. Trest dostal po souboji právě s Verstappenem, když si cestu vpřed našel pouze za cenu vystrčení soupeře ven z trati. Prý i kdyby ho tým nepřipravil o tři sekundy, Verstappena by už podruhé předjet nedokázal.
"Nevěděl jsem o tom, takže mě to nemohlo frustrovat. Pokazilo se tak moc věcí a nyní k nim mohu připočítat další drobnost, která ale nakonec nic nezměnila. Beztak bych nebyl schopen předjet vozy Red Bullu, protože oni měli super-měkké pneumatiky a vydržely jim velmi dlouho. Takže na výsledku to vůbec nic nezměnilo."