Pirelli a týmy F1 sdílejí informace z vývoje
Dodavatel pneumatik bude znát všechna tajemství.
Přechod na zcela odlišný typ pneumatiky je pro Formuli 1 velmi významnou událostí a příští rok bude zkombinován s nástupem nové generace vozů. F1 se chce za každou cenu vyhnout trapasu, jakým by byl začátek sezóny s příliš málo odolnými pneumatikami, se kterými by se nedalo skutečně závodit, ale mnohem lepší by nebylo ani skončit se zbytečně tvrdými a odolnými pneumatikami, což by nejspíš zmařilo plán zrychlit vozy o 3 až 5 sekund na kolo. Ferrari, Mercedes a Red Bull sice pomáhají Pirelli s testováním, ale používají při tom upravené loňské vozy, protože vozy pro příští sezónu půjdou do výroby až během zimních měsíců.
Týmy se proto dohodly, že budou Pirelli pravidelně informovat hlavně o pokroku na poli zvyšování aerodynamického přítlaku, aby se předešlo nepříjemným překvapením. Zatímco fanoušci budou napjatě čekat až do prvního závodu, Pirelli bude alespoň přibližně vědět, jak se jednotlivým týmům daří ve větrných tunelech.
"Na setkání věnovaném technickým předpisům jsme se dohodli na pravidelném sdílení informací o předpokládaném progresu projektů pro sezónu 2017," prozradil Paul Monaghan, šéfinženýr týmu Red Bull. "Podepsali jsme dohodu, že je budeme informovat o plánované zátěži (pneumatik). Od té doby jsme již od Pirelli obdrželi další data, takže je nyní vložíme do simulace a výsledek pošleme zpátky Pirelli."
Díky tomu by italský výrobce pneumatik měl být dostatečně dobře připravený a navzdory zrychlení vozů pak nevzniknou žádná bezpečnostní rizika.
"O předpokládané zátěži se už hodně diskutovalo, takže nečekám žádné nepříjemné překvapení. S Pirelli si ještě dvakrát vyměníme data, abychom sport chránili před překvapeními, která by mohla vzniknout, pokud bychom měli volnou ruku a s Pirelli nic nekonzultovali."
Týmy se proto dohodly, že budou Pirelli pravidelně informovat hlavně o pokroku na poli zvyšování aerodynamického přítlaku, aby se předešlo nepříjemným překvapením. Zatímco fanoušci budou napjatě čekat až do prvního závodu, Pirelli bude alespoň přibližně vědět, jak se jednotlivým týmům daří ve větrných tunelech.
"Na setkání věnovaném technickým předpisům jsme se dohodli na pravidelném sdílení informací o předpokládaném progresu projektů pro sezónu 2017," prozradil Paul Monaghan, šéfinženýr týmu Red Bull. "Podepsali jsme dohodu, že je budeme informovat o plánované zátěži (pneumatik). Od té doby jsme již od Pirelli obdrželi další data, takže je nyní vložíme do simulace a výsledek pošleme zpátky Pirelli."
Díky tomu by italský výrobce pneumatik měl být dostatečně dobře připravený a navzdory zrychlení vozů pak nevzniknou žádná bezpečnostní rizika.
"O předpokládané zátěži se už hodně diskutovalo, takže nečekám žádné nepříjemné překvapení. S Pirelli si ještě dvakrát vyměníme data, abychom sport chránili před překvapeními, která by mohla vzniknout, pokud bychom měli volnou ruku a s Pirelli nic nekonzultovali."