Chcete se stát šéfem týmu F1?
Nová hra od Segy vám to umožní.
Společnost Sega příští měsíc vydá Motorsport Manager, hru pro platformy Windows PC, Mac a Linux od studia Playsport Games. Studio už má na svědomí jednu hru pro mobilní zařízení se stejným jménem, ale tentokrát využívá zdroje Segy a výkon moderních PC sestav k vytvoření mnohem detailnějšího simulátoru práce Tota Wolffa, Maurizia Arrivabeneho nebo Christiana Hornera, tedy práce šéfa závodního týmu. Sega sice nezakoupila licenci na F1 a vývojáři mají při tvorbě více svobody, ale velká většina prvků vrcholové série odkazuje právě na královnu motorsportu.
Ze zveřejněných vývojářských videoprůvodců se zdá, že úkolu vytvořit simulátor šéfa závodního týmu se ujali skuteční fanoušci, což je vidět už na způsobu, jakým se vyrovnávají s absencí licence. V nejvyšší kategorii si sice hráč může dát za cíl dovést k vítězství v šampionátu jeden z menších týmů, ale také je zde dominantní německý tým, za který jezdí 31letý Brit Harry Chapman a 30letá Němka Nina Holtz. Náhradníka dělá 18letý Pascal Becker a hlavního designéra Paddy Lock. Pokud by to ještě někomu nebylo jasné, britský jezdec je specialista na předjíždění, je hloupý a má psa, což určuje některé jeho vlastnosti.
Hráč bude svůj tým manažovat na nejvyšší úrovni, tedy zlepšovat jeho zázemí i kvalitu personálu a zároveň bude hlavním stratégem během celého závodního víkendu, přičemž akce na trati bude renderovaná v 3D grafice.
Z dlouhodobého hlediska bude klíčový vývoj základny s možností vylepšovat větrný tunel, oddělení CFD, kanceláře designérů, simulátor i vlastní testovací okruh. V sérii nejvyšší a nejdražší kategorie se bude vyvíjet přední i zadní přítlačné křídlo, převodovka, motor, brzdy, odpružení/zavěšení a jejich kvalita a nastavení pak v závodě ovlivní rychlost v pomalých, středně-rychlých a rychlých zatáčkách, maximální rychlost na konci rovinek, účinnost brzd a akceleraci. Osoba šéfdesignéra ovlivní spolehlivost nových dílů, plus může přinést bonus do určité oblasti, například do vývoje motoru.
Ve hře nebude chybět vyjednávání kontraktů s jezdci i s jejich závodními inženýry, přičemž dvojice jezdec/inženýr bude o to efektivnější, o co déle zůstane spolu. Myslelo se i na možnost vykoupit jezdce s již existujícího kontraktu, dojednání bonusů za umístění v kvalifikaci i v závodě a rozhovory s médii. Šéf týmu se bude účastnit hlasování v radě inspirované Strategickou skupinou F1, kde se kromě technických pravidel bude rozhodovat také o zařazení nových okruhů a vyřazení či úpravách stávajících. Pro tým dlouhodobě zaostávající na poli motorů by tak mělo být lákavé tlačit na přidávání šikan do příliš rychlých pasáží…
I během závodních víkendů bude, alespoň v nejvyšší soutěži, vidět inspirace Formulí 1. Jezdci budou mít k dispozici kombinaci tří druhů slicků a dva typy pneumatik na více či méně mokrou trať. Šéf týmu bude mít možnost sledovat i páteční trénink a jezdcům pomoct s výběrem pneumatik, strategie pro závod, nastavením vozu, ale bude i sledovat počasí a pogumování trati. Také bude moci dát náhradníkovi šanci nasbírat cenné zkušenosti. Autoři zašli obdivuhodně hluboko do detailů a v kvalifikaci bude jezdec dostávat pokyny ohledně rychlosti v kole po výjezdu z boxové uličky, aby správně zahřál pneumatiky, ale i při správné volbě se může všechno pokazit obyčejnou jezdeckou chybou. V neděli to pak bude velká hra s výměnami pneumatik, změnami režimu motoru a v některých sériích i tankováním v boxech, přičemž jezdci se bude dát naordinovat například i agresivní nebo opatrný přístup k postartovní tlačenici.
Motorsport Manager vyjde v září 2016 a do té doby se ještě některé detaily mohou změnit, ale už nyní můžeme říct, že pro fanouška F1 a manažérských her vypadá velmi lákavě.
Ze zveřejněných vývojářských videoprůvodců se zdá, že úkolu vytvořit simulátor šéfa závodního týmu se ujali skuteční fanoušci, což je vidět už na způsobu, jakým se vyrovnávají s absencí licence. V nejvyšší kategorii si sice hráč může dát za cíl dovést k vítězství v šampionátu jeden z menších týmů, ale také je zde dominantní německý tým, za který jezdí 31letý Brit Harry Chapman a 30letá Němka Nina Holtz. Náhradníka dělá 18letý Pascal Becker a hlavního designéra Paddy Lock. Pokud by to ještě někomu nebylo jasné, britský jezdec je specialista na předjíždění, je hloupý a má psa, což určuje některé jeho vlastnosti.
Hráč bude svůj tým manažovat na nejvyšší úrovni, tedy zlepšovat jeho zázemí i kvalitu personálu a zároveň bude hlavním stratégem během celého závodního víkendu, přičemž akce na trati bude renderovaná v 3D grafice.
Z dlouhodobého hlediska bude klíčový vývoj základny s možností vylepšovat větrný tunel, oddělení CFD, kanceláře designérů, simulátor i vlastní testovací okruh. V sérii nejvyšší a nejdražší kategorie se bude vyvíjet přední i zadní přítlačné křídlo, převodovka, motor, brzdy, odpružení/zavěšení a jejich kvalita a nastavení pak v závodě ovlivní rychlost v pomalých, středně-rychlých a rychlých zatáčkách, maximální rychlost na konci rovinek, účinnost brzd a akceleraci. Osoba šéfdesignéra ovlivní spolehlivost nových dílů, plus může přinést bonus do určité oblasti, například do vývoje motoru.
Ve hře nebude chybět vyjednávání kontraktů s jezdci i s jejich závodními inženýry, přičemž dvojice jezdec/inženýr bude o to efektivnější, o co déle zůstane spolu. Myslelo se i na možnost vykoupit jezdce s již existujícího kontraktu, dojednání bonusů za umístění v kvalifikaci i v závodě a rozhovory s médii. Šéf týmu se bude účastnit hlasování v radě inspirované Strategickou skupinou F1, kde se kromě technických pravidel bude rozhodovat také o zařazení nových okruhů a vyřazení či úpravách stávajících. Pro tým dlouhodobě zaostávající na poli motorů by tak mělo být lákavé tlačit na přidávání šikan do příliš rychlých pasáží…
I během závodních víkendů bude, alespoň v nejvyšší soutěži, vidět inspirace Formulí 1. Jezdci budou mít k dispozici kombinaci tří druhů slicků a dva typy pneumatik na více či méně mokrou trať. Šéf týmu bude mít možnost sledovat i páteční trénink a jezdcům pomoct s výběrem pneumatik, strategie pro závod, nastavením vozu, ale bude i sledovat počasí a pogumování trati. Také bude moci dát náhradníkovi šanci nasbírat cenné zkušenosti. Autoři zašli obdivuhodně hluboko do detailů a v kvalifikaci bude jezdec dostávat pokyny ohledně rychlosti v kole po výjezdu z boxové uličky, aby správně zahřál pneumatiky, ale i při správné volbě se může všechno pokazit obyčejnou jezdeckou chybou. V neděli to pak bude velká hra s výměnami pneumatik, změnami režimu motoru a v některých sériích i tankováním v boxech, přičemž jezdci se bude dát naordinovat například i agresivní nebo opatrný přístup k postartovní tlačenici.
Motorsport Manager vyjde v září 2016 a do té doby se ještě některé detaily mohou změnit, ale už nyní můžeme říct, že pro fanouška F1 a manažérských her vypadá velmi lákavě.