F1 vydělává na lístcích o 35 % více než před 10 lety
Jen vloni tržby stouply o 6 %.
Jakkoli to může znít zvláštně, Formule 1 na prodeji lístků vydělává lépe než před deseti lety, přestože tribuny více okruhů nebývají zdaleka vyprodány. Ať už za to můžou hlavně rostoucí ceny lístků, nebo rozšiřování kalendáře, F1 se finančně daří na výbornou.
V roce 2014 i v roce 2015 se jelo 19 závodů, pouze VC Německa byla vystřídána závodem v Mexiku. Předloni ale diváci utratili za lístky $606.4 milionu a loni to bylo $644.7 milionu (14.6 miliardy českých korun), což je nárůst o 6%.
V roce 2006 to bylo "jen" $478.1 milionu, takže za 10 let tržby stouply o 35 %. Po sečtení výsledků posledních 10 let se zjistilo, že diváci za lístky zaplatili dohromady 6.2 miliardy amerických dolarů (při přepočtu současným kurzem téměř 150 miliard CZK).
Analytici se pak zaměřili na návštěvnost během uplynulé dekády a zjistili, že nejnavštěvovanější je závod na britském okruhu Silverstone. Jeho branami během deseti neděl prošlo 1.12 mil. diváků. V závěsu za ním je australské Melbourne, tradiční otevírací závod sezóny, který vybral peníze od 1.06 mil. návštěvníků. Čísla nakonec ukázala, že s návštěvností na okruzích to bylo nejhorší v roce 2009, kdy byl svět uvržen do finanční krize a v kalendáři F1 bylo pouze 17 závodů.
V roce 2014 i v roce 2015 se jelo 19 závodů, pouze VC Německa byla vystřídána závodem v Mexiku. Předloni ale diváci utratili za lístky $606.4 milionu a loni to bylo $644.7 milionu (14.6 miliardy českých korun), což je nárůst o 6%.
V roce 2006 to bylo "jen" $478.1 milionu, takže za 10 let tržby stouply o 35 %. Po sečtení výsledků posledních 10 let se zjistilo, že diváci za lístky zaplatili dohromady 6.2 miliardy amerických dolarů (při přepočtu současným kurzem téměř 150 miliard CZK).
Analytici se pak zaměřili na návštěvnost během uplynulé dekády a zjistili, že nejnavštěvovanější je závod na britském okruhu Silverstone. Jeho branami během deseti neděl prošlo 1.12 mil. diváků. V závěsu za ním je australské Melbourne, tradiční otevírací závod sezóny, který vybral peníze od 1.06 mil. návštěvníků. Čísla nakonec ukázala, že s návštěvností na okruzích to bylo nejhorší v roce 2009, kdy byl svět uvržen do finanční krize a v kalendáři F1 bylo pouze 17 závodů.