Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

F1 uzavřela obchod za miliardu dolarů

F1 uzavřela obchod za miliardu dolarů

Sloučení světů motorů a módy.

Banka Santander nedávno oznámila, že se připojuje na seznam oficiálních partnerů F1. Předcházelo tomu oznámení, že Santander končí jako sponzor Ferrari. Můžeme se domnívat, že není náhodou, že španělská banka opustí Ferrari na konci letošního roku, tedy ve stejnou dobu jako španělský jezdec Carlos Sainz. Ferrari by takto mohlo přijít o 60 milionů amerických dolarů ročně, kdyby tedy Santander nedokázalo nijak nahradit, což se ale nezdá být pravděpodobné, jelikož Sainzovo místo zaujme sedminásobný šampion Lewis Hamilton a na seznamu sponzorů Ferrari se příští rok objeví UniCredit. Odhaduje se, že sponzoři loni celkově zaplatili Ferrari 250 milionů dolarů, tedy mnohem více, než je rozpočtový strop týmu F1, který ovšem nepokrývá všechny náklady.

Spekulovalo se, že Santander půjde spolu se Sainzem do Williamsu, avšak dal přednost tomu být viděný na okruzích v pro něj klíčových státech, tedy v USA, Brazílii, Mexiku, Španělsku a ve Spojeném království. Dohoda se Santanderem je však ve stínu podpisu mnohem větší spolupráce. Formule 1 příští rok nastartuje desetileté partnerství s LVMH, přičemž módní gigant je údajně ochoten investovat do své prezentace prostřednictvím královny motorsportu až 1,000,000,000 dolarů, tedy 23,5 miliardy korun. Sto milionů dolarů ročně.

Nejednomu z nás LVMH zajisté vůbec nic neříká, ale je to gigant mezi luxusními značkami sídlící ve Francii a jeho celé jméno je LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, což už jsou hned tři silná jména, avšak nadnárodní společnost má pod sebou i značky Dior, Tiffany, TAG Heuer, celkem 60 dceřiných společností vlastnících 75 značek. Ve světě má přes šest tisíc obchodů a v roce 2023 dosáhla obratu 86 miliard dolarů se ziskem 15 miliard.

Žádná lehká váha. A díky ní bude pozadí velkých cen od příštího roku vypadat jinak, než jsme zvyklí. TAG Heuer kupříkladu vymění Rolex v roli oficiálního partnera časomíry. Nezávisle na tom TAG pokračuje i ve sponzorování Red Bullu a VC Monaka. Láhve šampaňského na stupních vítězů budou pravděpodobně nést etiketu Moët & Chandon. Moderní F1 a svět luxusu a módy k sobě pasují a Dior udělal první krok do F1 již letos. Lewis Hamilton se rozloučil nejen s Mercedesem ale také s Tommym Hilfingerem a letos už pózoval oblečen značkou Dior, přičemž na jezdcovu žádost nebyl použit ani kousíček zvířecí kůže.

První vlaštovka Dioru ve F1. Foto: Dior

Jako zajímavost přidáme, že Mercedes letos vytvořil pozici manažera oblékání jezdců. Vybraný odborník v podstatě bude jezdcům říkat, co si mají obléct, když budou viděni. A naopak, co si v žádném případě nesmějí obléct, obout nebo jiným způsobem nosit na sobě, aby ani náhodou nerozzlobili některého z partnerů týmu podpořením jednoho z mnoha konkurentů. Hlavním sponzorem oblečení Mercedesu ale bude Adidas, který údajně za desítky milionů dolarů ročně nahradí značky Tommy Hilfiger a Puma.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: LVMH