Po letní pauze začal nejlépe Mercedes
Moscow Raceway – kvalifikace na 1. závod
Šampionát DTM udělal tlustou čáru za letními prázdninami a přesunul se na východ, 80 kilometrů od Moskvy. Zdejší Raceway potrápilo v úvodu programu počasí, část jízd musela být v pátek večer kvůli silné bouřce zrušena a dnešní kvalifikace německých speciálů se jela na pomalu usychající trati.
S náročnými podmínkami si nejlépe poradili jezdci Mercedesu, kteří i přes rozdílnou strategii obsadili první čtyři pozice na startovním roštu. Nejrychlejším mužem na stříbrném šípu byl veterán Gary Paffett, jenž si vysloužil svoji dvanáctou pole position v DTM.
V prvních dvou řadách jej doplní kolegové Robert Wickens, Paul di Resta a Maximilian Götz. Posledně jmenovaný v závěru nechal obutí do mokra v garáži a jako jeden z mála se dokázal spektakulární jízdou prosadit na čelní příčky.
Čest konkurence hájili expert na proměnlivé podmínky Mattias Ekström, jenž pro Audi získal páté místo, a za BMW šestý Maxime Martin, který v Rusku před dvěma lety vybojoval své první vítězství v DTM.
Radost týmu ART z pole position ještě umocnilo deváté místo nováčka Felixe Rosenqvista, jenž v sestavě Mercedesu nahradil novopečeného pilota formule 1 Estebana Ocona.
Naopak jeden z favoritů Mike Rockenfeller pokračuje i na své oblíbené trati v letošním trápení a do sobotního závodu bude startovat až z poslední řady. Podobně neslavně dopadl i vedoucí muž průběžného pořadí Marco Wittmann. Přezutí na slicky se mu nevyplatilo a k bodovaným pozicím to bude mít opravdu daleko.
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas | Odstup |
1. | Gary PAFFETT | Mercedes – ART | 1:41.443 | |
2. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 1:42.048 | +0.605 |
3. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | 1:42.130 | +0.687 |
4. | Maximilian GÖTZ | Mercedes – HWA | 1:42.164 | +0.721 |
5. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt Sportsline | 1:42.450 | +1.007 |
6. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 1:42.506 | +1.063 |
7. | Timo SCHEIDER | Audi - Phoenix | 1:42.631 | +1.188 |
8. | Timo GLOCK | BMW - RMG | 1:42.631 | +1.188 |
9. | Felix ROSENQVIST | Mercedes – ART | 1:42.647 | +1.204 |
10. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | 1:42.870 | +1.427 |
11. | Adrien TAMBAY | Audi - Rosberg | 1:43.015 | +1.572 |
12. | Edoardo MORTARA | Audi - Abt Sportsline | 1:43.024 | +1.581 |
13. | Bruno SPENGLER | BMW - MTEK | 1:43.076 | +1.633 |
14. | Augusto FARFUS | BMW - MTEK | 1:43.140 | +1.697 |
15. | António FÉLIX da COSTA | BMW - Schnitzer | 1:43.472 | +2.029 |
16. | Miguel MOLINA | Audi - Abt | 1:43.500 | +2.057 |
17. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | 1:43.521 | +2.078 |
18. | Lucas AUER | Mercedes – Mücke | 1:43.660 | +2.217 |
19. | Martin TOMCZYK | BMW - Schnitzer | 1:43.830 | +2.387 |
20. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | 1:43.856 | +2.413 |
21. | Tom BLOMQVIST | BMW - RBM | 1:43.881 | +2.438 |
22. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes – HWA | 1:43.985 | +2.542 |
23. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | 1:44.488 | +3.045 |
24. | Christian VIETORIS | Mercedes – Mücke | 1:44.800 | +3.357 |
Dominance Mercedesu se zásadně promítla do hmotnosti vozů pro závod. Stuttgartští musí 5 kg přiložit, zatímco konkurenti mohou ze svých strojů 5 kg odebrat.