Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Po letní pauze začal nejlépe Mercedes

Po letní pauze začal nejlépe Mercedes

Moscow Raceway – kvalifikace na 1. závod

Šampionát DTM udělal tlustou čáru za letními prázdninami a přesunul se na východ, 80 kilometrů od Moskvy. Zdejší Raceway potrápilo v úvodu programu počasí, část jízd musela být v pátek večer kvůli silné bouřce zrušena a dnešní kvalifikace německých speciálů se jela na pomalu usychající trati.

S náročnými podmínkami si nejlépe poradili jezdci Mercedesu, kteří i přes rozdílnou strategii obsadili první čtyři pozice na startovním roštu. Nejrychlejším mužem na stříbrném šípu byl veterán Gary Paffett, jenž si vysloužil svoji dvanáctou pole position v DTM.

V prvních dvou řadách jej doplní kolegové Robert Wickens, Paul di Resta a Maximilian Götz. Posledně jmenovaný v závěru nechal obutí do mokra v garáži a jako jeden z mála se dokázal spektakulární jízdou prosadit na čelní příčky.

Čest konkurence hájili expert na proměnlivé podmínky Mattias Ekström, jenž pro Audi získal páté místo, a za BMW šestý Maxime Martin, který v Rusku před dvěma lety vybojoval své první vítězství v DTM.

Radost týmu ART z pole position ještě umocnilo deváté místo nováčka Felixe Rosenqvista, jenž v sestavě Mercedesu nahradil novopečeného pilota formule 1 Estebana Ocona.

Naopak jeden z favoritů Mike Rockenfeller pokračuje i na své oblíbené trati v letošním trápení a do sobotního závodu bude startovat až z poslední řady. Podobně neslavně dopadl i vedoucí muž průběžného pořadí Marco Wittmann. Přezutí na slicky se mu nevyplatilo a k bodovaným pozicím to bude mít opravdu daleko.

 

p. Jezdec Značka – Tým Čas Odstup
1. Gary PAFFETT Mercedes – ART  1:41.443  
2. Robert WICKENS Mercedes – HWA  1:42.048  +0.605
3. Paul di RESTA Mercedes – HWA  1:42.130  +0.687
4. Maximilian GÖTZ Mercedes – HWA  1:42.164  +0.721
5. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt Sportsline  1:42.450  +1.007
6. Maxime MARTIN BMW - RBM  1:42.506  +1.063
7. Timo SCHEIDER Audi - Phoenix  1:42.631  +1.188
8. Timo GLOCK BMW - RMG  1:42.631  +1.188
9. Felix ROSENQVIST Mercedes – ART  1:42.647  +1.204
10. Jamie GREEN Audi - Rosberg  1:42.870  +1.427
11. Adrien TAMBAY Audi - Rosberg  1:43.015  +1.572
12. Edoardo MORTARA Audi - Abt Sportsline  1:43.024  +1.581
13. Bruno SPENGLER BMW - MTEK  1:43.076  +1.633
14. Augusto FARFUS BMW - MTEK  1:43.140  +1.697
15. António FÉLIX da COSTA BMW - Schnitzer  1:43.472  +2.029
16. Miguel MOLINA Audi - Abt  1:43.500  +2.057
17. Nico MÜLLER Audi - Abt  1:43.521  +2.078
18. Lucas AUER Mercedes – Mücke  1:43.660  +2.217
19. Martin TOMCZYK BMW - Schnitzer  1:43.830  +2.387
20. Marco WITTMANN BMW - RMG  1:43.856  +2.413
21. Tom BLOMQVIST BMW - RBM  1:43.881  +2.438
22. Daniel JUNCADELLA Mercedes – HWA  1:43.985  +2.542
23. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix  1:44.488  +3.045
24. Christian VIETORIS Mercedes – Mücke  1:44.800  +3.357

 

Dominance Mercedesu se zásadně promítla do hmotnosti vozů pro závod. Stuttgartští musí 5 kg přiložit, zatímco konkurenti mohou ze svých strojů 5 kg odebrat.